Partnerinizin Sinir bozucu Alışkanlıklarıyla Nasıl Başa Çıkabilirsiniz?

İki kişi, kişisel alışkanlıklar da dahil olmak üzere bir zamanlar bireysel yaşam tarzlarını birleştiren bir ilişki oluşturmak için hayatlarını bir araya getirdiğinde, sağlıklı bir çiftleşmede bile mutlaka sıkıntı anları olacaktır. Bunun nedeni her birinin benzersiz olmasıdır.

Partnerinizin sinir bozucu alışkanlıklarıyla nasıl başa çıkacağınız, birlikteliğin gelecekteki sağlığını belirleyecektir. Konuşmanın hassas olması gerekir, böylece savunmaya geçmezler ve ses tonunuz da iletişiminizde suçlayıcı olmaz.

Bu durumda öfke gereksizdir. Bu sadece bir uzlaşma ortamı geliştirmeye çalıştığınız bir noktadır. Mümkün mü? Hadi bulalım.

Partnerinizin sizi rahatsız etmesi normal mi?

Sinir bozucu bir partnerle nasıl başa çıkacağınız konusunda kendinizle mücadele ediyorsanız, farklılıkların, tuhaflıkların ve kusurların bizi benzersiz kıldığını anlamak çok önemlidir.

Ancak bu farklılıkları bir ilişki oluşturmak için bir araya getirdiğinizde, her iki partnerde de sinir bozucu davranışlarla karşılaşacaksınız . Yani biri erkek arkadaşlarının yaptığı sinir bozucu şeyler olduğunu düşünürken diğeri kız arkadaşlarının yaptığı sinir bozucu şeyler olduğuna inanıyor.

İletişim önemlidir, ancak sorun bir kez sorun haline gelmez. Şu anda amaç yapıcı olmaktır. Eşinizin sizin alıştığınızdan farklı yaptığı bir şey varsa, bir öneride bulunun (talep değil), ardından takdir edici bir yorum yapın ve takdirinizi mühürlemek için sevgi dolu bir jest yapın.

Örneğin, partneriniz duştan sonra havlusunu yere atıyorsa, yoğun bir günün ardından evin diğer alanlarında gösterdiği çabayı ne kadar takdir ettiğinizi bildiğinden emin olun.

Ancak işlerin ikinizin başına yığılmasını önlemek için bir öneride bulunabilirseniz havluyu kancaya asmak faydalı olabilir.

Bunu teşekkür ederek ve kucaklaşarak veya sevgi sözleriyle takip edin. Yumurta kabukları üzerinde yürümek zorunda olduğunuzu hissediyorsanız veya böyle bir şey söylemekten korkuyorsanız ortaklığı yeniden düşünmek isteyebilirsiniz.

Bir insanı sinirlendiren tipik kategoriler nelerdir?

Herkesin sınırlarını zorlayan huysuzlukları veya sıkıntıları vardır, ancak bu bir ortaklığın sona ermesine neden olmak için yeterli midir ?

Hepimizin hayata farklı bir yaklaşımı var. Sağ? Belki kızgınlığınızı anlayışlı bir ortağa iletebilir ve bir uzlaşmaya varabilirsiniz . Can sıkıcı alışkanlıklar listesindeki en önemli şeylerden bazılarına bakalım.

Düşüncesiz alışkanlıklar

  • Tuvalet oturağını yukarıda bırakın.
  • Karton veya sürahilerden içip buzdolabına açık olarak geri koyun.
  • Tıraş olurken ya da banyo lavabosunda ya da yerde hızlı düzeltmeler yaparken saçları bırakır.
  • Hiçbir mazeret veya özür dilemeden her şeye en az on dakika geç kalır.
  • Çamaşırlar çamaşır gününe kadar sepete çarpmak yerine çıkıyor ve yerde yatıyor.
  • Ev işlerini yapmayı unutur.

Özensiz alışkanlıklar

  • Bulaşıklar (yiyecekleri kazınmamış halde) lavaboda durulamak/bulaşık makinesine yüklemek yerine masanın veya tezgahın üzerinde duruyor.
  • Boş yiyecek kapları çöp kutusuna atmak yerine dolaplara geri dönüyor.
  • Yüksek sesle çiğnemek veya ağzında yemek varken konuşmak.
  • Evin uygunsuz bir odasında, özellikle yataktayken tırnak kesmek.
READ  Çok Uzun Süre Bekar Kalmanın 15 Psikolojik Etkisi

Arkadaşların paylaştığı ortak bir alışkanlık

  • Özellikle çift olarak kaliteli zaman geçirirken sürekli telefona bakmak .
  • Bilgiyi saklamak/iletişim kuramama.

Davranışı kontrol etmek

  • Evdeki her şeyin nasıl yapılması gerektiğini dikte etmek
  • Bir partnerin giyim tarzıyla ilgili ayrıntılara değinmek 
  • Her zaman nereye gideceğini, hangi filmi izleyeceğini, ne yiyeceğini ve daha fazlasını seçen kişi olmaya çalışıyorum.

Partnerlerin yaptığı sinir bozucu şeylerle başa çıkmanın 15 yöntemi

Partnerinizin sinir bozucu alışkanlıkları kontrolden çıkıyorsa ve birine bunun sinir bozucu olduğunu nasıl söyleyeceğinizden emin değilseniz veya sinir bozucu bir ilişkiyle başa çıkıp çıkamayacağınızdan emin değilseniz, yaptığınız her şeyin onun gözünde hoş olmadığını hatırlamanız önemlidir. herhangi biri.

Yaptığınız şeyler eşinizin ilişkide düşüncesiz davranışlar olduğunu düşünecektir. Hiçbirimiz diğer yarımızı dehşete düşürecek bir şey yapabileceğimize inanmasak da bunu yaparız. Hiçbirimiz mükemmel değiliz ve gerçekten öyle olmaya çalışmamalıyız.

Olması gereken, çiftlerin yaptığı sinir bozucu şeylerle başa çıkmanın bir yolunu bulmak, böylece her bir kişi, diğer kişinin aşık olduğumuz birey olmasını gerçekten değiştirmeden mutlu olabilir.

Birisinin sizi rahatsız etmeyi nasıl bırakacağını bulmak için deneyebileceğiniz bazı şeyler:

1. Asıl rahatsızlığın kim olduğunu belirleyin

Çoğu zaman rahatsız olan kişi aslında rahatsızlığı yaratıyor olabilir. Aslında, iş yerinde çok fazla yük gibi, ilgisiz stresten dolayı partnerinize baskı yapıyor olabilirsiniz.

Bu kızgınlık sizi kırılma noktasına getirebilir ve yanlış kişiye saldırmanıza neden olabilir.

Bu zihniyetle davranışın ne olduğu önemli değil; öfkeye ya da saldırganlığa yol açabilir , sonuçta eşinizin misilleme yapmak için harekete geçmesine yol açabilir.

Bu, ikinizin de hayal kırıklıklarını giderebilmesi için samimi konuşmanız için iyi bir nedendir; sizinki işle ilgili, partnerinizinki ise etkileri almayla ilgili.

2. Sorunlar hakkında iletişim kurun

Partnerinizin sinir bozucu alışkanlıkları kontrolden çıkıyorsa, sorunu tartışmak için çok beklemişsiniz demektir. Sizin için norm dışı bir şey olduğu anda iletişim kurmak daha iyidir.

Bunu yaparak ikiniz, her biriniz için iyi sonuç verecek bir uzlaşmaya varabilirsiniz.

3. Duruma eşinizin bakış açısından bakın

Sizin yolunuz mutlaka en iyisi olmak zorunda değil. Ortaklıkta tek kişi yok. Basitçe kendi yaşam tarzınıza sahip olmanız bunun ideal olduğu anlamına gelmez.

Sinir bozucu bulduğunuz davranışın gerçek bir nedeni olabilir. Örneğin, eşiniz yüksek sesle veya ağzı açık çiğniyorsa, bunun tıbbi bir nedeni olabilir, ancak o, kendisinin o kısmını hiçbir zaman paylaşmamıştır.

4. Eşiniz anlayışlı olduğunda sohbet ettiğinizden emin olun

Hiç kimse kötü bir ruh halindeyken yapıcı veya başka türlü “eleştirel” bir tartışma yapmak istemez. Bir uzlaşma planı geliştirmek için birlikte çalışırken zamanlama çok önemlidir.

READ  Neden Eski Sevgilimi Unutamıyorum? Eski Sevgilinizi Unutamamanızın 15 Nedeni

Aksi takdirde, savunma ve yüzleşme tartışmaya girecek ve sonuçta bir tartışma ortaya çıkacaktır. Bu noktadan sonra konuyu ne zaman açsanız, burası acı verici bir nokta olacaktır.

5. Sessiz muamele gibi taktiklerden kaçının

İkiniz için iyi gitmeyen durumları çözmeye çalıştığınız her ilişkide pozitiflik çok önemlidir.

Birinin bir tür “ceza” olarak kabul edeceği davranışı diğer kişinin olumlu gördüğü bir davranış için kullandığınızda, çünkü onun bir sorun olduğunu anlamalarına yardımcı olmak için zaman ayırmamışsınızdır, kafa karışıklığı yaratıyor ve zehirli ve incitici bir ortam yaratıyorsunuz.

6. Olumluya odaklanmaya çalışın

Partnerinizin sinir bozucu alışkanlıklarına odaklandığınızda, görüntüler onlar hakkında ne hissettiğinizi ele geçirmeye başlar. Onları başka bir açıdan göremezsiniz. Buradaki fikir, eşinizdeki iyiliği aramak ve enerjinizi bu noktalara odaklamaktır.

Kötü alışkanlıklar ne kadar sinir bozucu olursa olsun, elbette olumlu özellikler bunlardan çok daha ağır basmaktadır, yoksa bu kişiye aşık olamazsınız . Partneriniz takdirinizi anladığında, bazı sıkıntıları düzeltmek için dürüst bir çaba gösterecektir.

7. Sertçe azarlamadan sevgiyle önerin

Öfkeli bir ses tonuyla saldırmak yalnızca egonun ezilmesiyle ve ruhun zarar görmesiyle sonuçlanabilir. Birisi saldırıya uğradığını hissettiğinde, kişi bir tartışmanın gelişeceği yere geri dönecektir.

Bu daha sonra genellikle tamamen sağlıksız bir kavgaya dönüşebilir ve bu da kızgınlığa ve eşinizin özgüveninin azalmasına neden olma potansiyeline yol açabilir .

Bunun yerine saygı dolu bir ses tonuyla önerilerde bulunmayı deneyebilirsiniz. Kaba olmaya ya da erkekliği baltalamaya gerek kalmadan mesaj göndermek çok mümkün.

8. Bir süre kendinizi meşgul edin

Konuşmayı yaptıysanız ve partnerinizin bu fikri anlaması zaman alıyorsa, partnerinizin sinir bozucu alışkanlıklarından uzak durmak için kendinizi meşgul edin. Planınız eşinize yeni bir alışkanlık geliştirmesi için zaman tanımaktır.

çabaladıklarını görüyorsunuz. Bu, umduğunuzdan daha yavaş gerçekleşiyor olabilir, ancak artık bu, zamana kadar sabrınızı geliştirmenize bağlıdır. Bazı hobiler, egzersizler veya zihninizi rahatlatmanın bir yolunu bulun.

9. Davranışa alışın

Bazı davranışlara karşı tolerans geliştirmeniz gerekebilir. Partnerinizin bazı sinir bozucu alışkanlıklarının sona erdiğini görürseniz, daha zor görünen diğer şeylerin de kabul edilmesi gerekebilir.

Sevdiğimiz insanlarla ilgili her şey değişmeyecek ve dürüst olmak gerekirse onların kim olduklarını değiştirmek istemezsiniz; sadece birkaç işi değiştirin.

10. Partnerinizin yakın arkadaşıyla konuşun

Partnerinizin sinir bozucu alışkanlıklarının kontrolden çıktığını düşünüyorsanız ve işleri biraz daha farklı yapma konusunda öneride bulunma konusunda pek şansınız yoksa, yakın arkadaşlarından biriyle konuşmanın ve ona yakın biri olup olmadığını öğrenmenin zamanı gelmiş olabilir. davranışlarını etkileyebilecek kişi.

READ  İlişkilerde İletişimin Önemi

Bu riskli olabilir çünkü birçok insan diğer insanları, özellikle de kendi arkadaşlarını ilişkilerine dahil etmekten heyecan duymaz. Partnerinizin bunu saldırgan bulabileceğini düşünüyorsanız, yapmayın.

Bununla birlikte, üçüncü bir taraf o kişiye yakınsa ve ilişkinizi etkilemiyorsa, bu arkadaşınızın bir dakika ayırıp fikrini eşinize sunmasının sıkıntıları giderip gidermeyeceğini görün.

11. Yakın arkadaşlarınızla konuşun

Bazen kendi arkadaşlarınızla konuşmak ve partnerleri hakkında ne tür şeylerin onları rahatsız ettiğini öğrenmek yararlı olabilir. Karşılaştırıldığında onların uğraştığı şey aşırı olabilir.

Zamanla kendiliğinden çözülecek nispeten basit sorunlarınızın olduğunu fark edebilirsiniz. Bunlar partnerinizle paylaşmanıza gerek olmayan sırlardır; sadece ilişki tavsiyelerini paylaşan yakın arkadaşlar.

 12. Örnek olun

İki kişi aynı eve geldiğinde farklı yaşam tarzları birleşiyor. Her insan işlerin kendi yöntemiyle yapılmasını isteyeceğinden ve hangisinin doğru olduğunu kimin söyleyeceğinden şüphesiz rahatsızlıklar olacaktır.

Zamanla her şey bir ritme girecek. Herkes aynı şekilde yaptığı sürece bunun sizin veya partnerinizin yöntemi olması önemli değil. Tekrarlama çok önemlidir. Eğer örnek olarak liderlik ederseniz, sonuçta eşiniz sizin alışkanlığınızı edinecektir.

 13. Onların yöntemini deneyin

Partnerinizin sinir bozucu alışkanlıkları sizi anında çıldırtabilir. Önerileri dinlemediklerini onlara bildirmenin nispeten etkili bir yolu onlara göstermektir.

Onlara tabiri caizse ilaçlarından bir tat sunun. Eğer eşiniz kirli çamaşırlarını yerde bırakıyorsa, siz de bunu yapın. Ev darmadağın olduğunda birinin onu alması gerekecek; sadece onlar dayanıncaya kadar dayanabileceğinden emin ol.

 14. Davranış bu kadar ağırlaştırıcı bir davranış mı?

Davranış bu kadar sinir bozucu mu, bu kadar zamana ve düşünmeye değer mi? Eğer bu sizi düzenli olarak cevap arayacak kadar tüketiyorsa, ilişkinin sağlığını düşünmenin zamanı gelmiş olabilir.

 15. Profesyonel danışmanlık alın

Partnerinizin sinir bozucu alışkanlıkları, birlikteliğinizi olumsuz etkileyecek boyuta ulaşırsa, eğer ikiniz eş olarak devam etmek istiyorsanız, profesyonel bir arabuluculuk almanın vakti gelmiş demektir.

Sorunları uzman bir bakış açısıyla görmek, ciddiyetin ya da önemsizliğin farkına varmanıza yardımcı olacak ve ikinizi de bu açıdan sıkıntılar üzerinde çalışmaya ya da belki ayrı yönlere gitmeye yönlendirecektir.

Son düşünceler

Hiç kimse ilişki kurduğu ya da muhtemelen evleneceği kişiyi tamamen değiştirmek istemez. Bir taahhüt, iyiyi ve o kadar da iyi olmayanı kabul etmeyi varsayar. . . veya sinir bozucu.

Bazen yaşam tarzlarınızı tek bir evde birleştirene kadar bunları öğrenemezsiniz. Bu, bağlılığınızın gücünü öğreneceğiniz an olacaktır. Ya bir “ıh-oh” anı olacak ya da uzlaşmaya varma kolaylığı olacak; çoğu insan en azından ilk yıl boyunca “uh-oh” diyor. Dürüst olalım.

Similar Posts

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir