Duygusal Boşaltma ve Havalandırma: Farklılıklar, İşaretler ve Örnekler

İnsanların duygularını içselleştirmek yerine hissetmeleri öneriliyor. Peki duygusal boşaltma veya boşaltma yapmaktan suçlu olduğunuz anları tanıyor musunuz? 

Hayal kırıklıklarının gitmesine izin verirken bunu yapmanın uygun bir yolu vardır. Bu, dinleme nezaketini gösteren herkese düşünceli davranmak anlamına gelir. 

Hiç kimse arkadaşlarının, sevdiklerinin, hatta bir eşin sohbetten kaçınmasını istemez. Kendinize, size davranılmasını istediğiniz şekilde davranmanız çok önemlidir. 

Sağlıklı sınırlar refahınızın kritik bir bileşenidir. Bunları belirlerken örnek olursunuz. 

Bu şekilde başkaları duygularını serbest bırakma konusunda ne kadar ileri gideceklerini bilecekler. Hayal kırıklıklarınızı hafifletmeye başlamadan önce, her iki tarafa da bir tür saygı jesti yaparak, bireyin duygusal durumunu tanırken de aynı düşünceyi göstereceksiniz.

Duygusal çöplük nedir?

Duygusal boşaltmanın ne olduğunu tanımlamaya çalışırken, davranış aslında boşaltmadır ancak toksik düzeydedir. 

Bilginin veya duyguların altında ezilen kişinin izni olmadan duygusal sıkıntıyı boşaltıyor olabilirsiniz ve dinleyen kişi bu kadar ağır bir konuya hazır olmayabilir.  

Endişeleri, korkuları ifade etmek ve hatta iltihaplanmaya bırakılan stres faktörlerini tartışmak, bu zorlukların işlenmesine izin verirken; Zehirli duygusal boşaltma, bilinçsizce, uygunsuz bir şekilde ve tekrar tekrar benzer bir empatik yanıt alma umuduyla paylaşım yaptığınızda ortaya çıkar. 

Sürekli onaylanma ihtiyacı, “izleyicilerinizin” sizden uzaklaşmanın yollarını bulmasına neden olan bir gariplik yaratır. Bunun temel nedeni eşin, arkadaşın veya aile üyesinin nasıl tepki vereceğini bilmemesi ve ayrıca samimi duygusal ayrıntıları dinlemenin bir dereceye kadar rahatsızlık vermesidir. 

Duygusal boşaltma ve duygusal paylaşımın etrafınızdakileri nasıl etkileyebileceğini fark edemediğiniz için gelişen kızgınlıktan bahsetmiyorum bile .

LMHC’den Grady Shumway diyor ki

Duygusal boşaltma, bir partnerin kendi refahını dikkate almadan veya karşılıklı destek ve anlayış aramadan duygusal yüklerini diğerine yüklemesi durumunda ortaya çıkar. Terapide bu modeli tanımak ve ilişkide daha sağlıklı iletişim ve karşılıklı empatiyi geliştirmek için çalışmak önemlidir.

Duygusal dumping örnekleri

Duygusal boşaltma, üzerlerine bir sürü kişisel düşünce ve duygu yükleyenlerin esir tuttuğu bireylerin enerjisini tüketen bir davranıştır. Duygusal boşaltmanın bazı örnekleri şunlardır:

  1. Ödün vermek veya soruna çözüm bulmaya çalışmak yok, yalnızca doğrulama ihtiyacı var
  2. Bağlam bir kurbanın bağlamıdır
  3. Sağlıklı havalandırmanın aksine, suçlama ve savunma vardır
  4. Sorun ya tekrarlanıyor ya da bir sürü sorunu birisine yüklüyor
  5. Tartışmalar belirli veya belirlenmiş bir programa göre değil, kendi isteğiyle gerçekleşir, bu nedenle çoğu insan habersiz yakalanır.

Duygusal tükenmenin 5 belirtisi

Birine açıkladığınıza inandığınızda ancak bu insanlar kendileriyle aranıza mesafe koymak için bahaneler bulmaya başlıyorlarsa, daha fazla çöp atma arkadaşlarınızı, ailenizi ve hatta partnerinizi kendinizden uzaklaştırıyor olabilir. 

“Terk edenler” genellikle davranışlarının farkında olmasalar da, farkına varabileceğiniz duygusal terk edilme belirtileri vardır. Bunları kontrol et:

1. İnsanları kontrol etmiyorsunuz

Sosyal çevrenizdekilere hayatları hakkında soru sormak aklınızın ucundan geçmiyor ve onlara tavsiye alabilecekleri güvenli bir alan sağlamıyorsunuz.

2. Tek taraflı ilişkiler

İlişkiler genellikle tek taraflıdır; siz paylaşırsınız ancak onların kişisel deneyimlerini dinlemeyi veya duymayı ihmal edersiniz.

3. Kötü bir dinleyici olmak

Duygularınızı ve duygularınızı paylaşırken, kimseye deneyime ilişkin görüşlerini dile getirme fırsatı vermezsiniz.

READ  İlişkinizin Onarılamaz Olduğunun 21+ Acı İşareti

4. Geçmiş kalıpların tekrarlanması

İlerlemeden, bir başa çıkma yöntemi bulmadan, hatta içeriği yeniden düzenlemeden, aynı deneyimi tekrar tekrar yaşayacaksınız.

5. Stresinizle kişiyi bunaltmak

Uygunsuz bir anda veya duygularınızı konuştuğunuz kişinin kendisinin de savunmasız veya stresli bir durumda olduğu bir zamanda duygusal paylaşımda bulunmak. 

Duygusal boşaltma ve havalandırma: Fark nedir?

Duygusal boşaltma ile havalandırmayı karşılaştırdığımızda, boşaltmanın, boşaltmadan çok daha toksik bir senaryo olduğu konusunda ikisinin farklı olduğunu görüyoruz. Havalandırma, uygun şekilde ele alındığında, iki kişi arasında sağlıklı bir fikir alışverişi olabilir ve genellikle bir çözüm bulma niyetiyle tek bir konuya odaklanır.

Terk eden birinin “seyircileri” uzaklaştığında, bu insanlar kendilerini bunalmış ve alışverişten bitkin hissediyorlar. Partnerleri, arkadaşları veya sevdikleri kişi, beklemedikleri bir sürü duygu, duygu ve hatta travmayla ve genellikle en uygunsuz anda geldiğinde genellikle habersiz yakalanırlar.

Havalandırma ve boşaltma ile, havalandıran çift duygularını paylaşıyor. Yine de çöp atma durumunda, çöpü atan kişi diğer kişinin duygularıyla hiç ilgilenmez. 

Bu, bir eşin destek almasına veya kendini ifade etmesine yer olmayan tek taraflı bir ortaklıktır.

Dr. Caroline Leaf’in yer aldığı bu podcast’te , sağlıklı dışa vurma ve duygusal boşaltma konusunu daha ayrıntılı bir şekilde ele alıyor.

Grady Shumway şunu ekliyor:

Duygusal boşaltma bir ilişkiyi zorlayabilirken, sağlıklı sınırlar dahilinde kontrollü bir şekilde boşaltma, partnerler arasındaki anlayışı ve desteği güçlendirebilir. Terapide duyguları yapıcı bir şekilde ifade etmeyi öğrenmek ve empatik bir şekilde dinlemek, duygusal bağı güçlendirebilir ve evlilik içinde karşılıklı gelişmeyi teşvik edebilir.

Duygusal çöplüğe karşı sınırlar oluşturmanın 5 yöntemi

Duygusal boşaltmayı nasıl durduracağınızı öğrenmek, boşaltmayı yapan kişiyle bazı sınırlar veya niyetler belirlemeniz gerekebileceği anlamına gelir. 

İkinizin bir çözüme ulaşmak için çalışması gereken belirli bir sorun olmadığından emin olmak için, öncelikle duygusal boşaltma ile havalandırma arasındaki farkları tanımak önemlidir.  

İster arkadaşlarınız, ister aileniz, hatta partneriniz olsun, duygusal boşaltma ilişkileriyle uğraşıyorsanız, tıpkı biri öfkelendiğinde nasıl tepki vereceğinize benzer şekilde, bu kalıbı etkili bir şekilde kıracak sağlıklı bir tepki verme yolu bulmak çok önemlidir. tüzük. Bunlardan bazılarını kontrol edelim.

1. Sorunu aktif olarak dinleme becerisine sahip değilsiniz

Diyelim ki, enerjinizi tüketen ve bu kalıbı kırmak isteyen, duygusal olarak boşa çıkan bir eşiniz var. 

Bu durumda, eşinize koyabileceğiniz bir sınır, onun acısını tanıdığınızı, ancak gerekli desteği sağlamak isteseniz de o anda dinleme kapasitenizin olmadığını belirtmek içindir. 

Sosyal çevrelerinden bu tür sorunları çözme konusunda daha yetenekli birine ulaşmak, sorunun çözümünde onlara rehberlik edecek bir danışmanla iletişime geçmek veya meditasyon da dahil olmak üzere çeşitli uygulamalarla başa çıkmak gibi alternatifler sunabilirsiniz .

2. Tartışma için bir zamanlayıcı ayarlayın

Duygusal boşaltma ve boşaltmayı ele almanın bir başka yapısal yolu, kişinin yaklaştığını gördüğünüzde ve ne olacağını anladığınızda konuşma için bir zamanlayıcı ayarlamaktır. 

Ne yaptığınızı açıklayın ve tartışma için yalnızca 15 dakikanız olduğunu bilmelerini sağlayın. Bunun onlar için uygun olup olmayacağını onlara sorun. Zamanlayıcı kapandığında diyaloğu sonlandırın.

READ  İlişkilerde Sağlıksız Bağlanmanın 25 İşareti

3. Daha iyi bir gün planlamak

Birisi sizin izniniz olmadan enerjinizi tüketmeye çalıştığında, konuşmayı en başında durdurmanız gerekecektir. 

Kişiye, sadece sorun olmayacağını varsaymak yerine, bunu yapacak enerjiye sahip olduğunuzdan emin olmak için destek sunacak birine ihtiyaç duyduğunu size bildirmiş olmayı dilediğinizi bildirin.

Daha iyi bir günde, dinlemeye daha hazır olduğunuzda tartışmayı yapabileceğinizi onlara bildirin.

Bu durumlarla nasıl başa çıkacağınız hakkında daha fazla bilgi edinmek için “Enerji Vampirlerinden Kaçmak” başlıklı bu kitaba göz atabilirsiniz .

4. Bireye konuşmanın çok rahatsız edici olduğunu bildirmek

Bazı durumlarda, konuşmaya ve ilişkinizin kapsamına bağlı olarak duygusal boşaltma ve boşaltma çok tuhaf olabilir. 

Diyelim ki birisi, sizinle konuşmaktan rahatsız olduğunuz duygusal bir durum hakkında aniden ve uygunsuz bir zamanda konuşmaya başlıyor. 

Bu durumda, tartışmayı durdurmanız ve kişiye diyaloğunuzu daha az samimi tutmayı tercih ettiğinizi belirtmeniz sorun olmaz. Bu adil ve makul bir sınırdır.

5. İkinizin arasına biraz mesafe koyun

Duygusal boşaltma ve boşaltmaya bakıldığında, iki taraflı etkileşimin daha az, tek taraflı ilişkinin ise daha fazla olduğu görülüyor. Bu nedenle, bir kişi arkadaşlıklarından, ortaklıklarından ve hatta akrabalarından izole edilmiş hissetmeye devam ediyor. 

Bazı durumlarda, birlikte sınırlı miktarda zaman geçirmeniz veya kişisel sağlığınız için o kişiden uzaklaşmanız, belirlenmesi gereken bir sınır olabilir. 

Sınırlı ilişkinin kendileri için işe yarayıp yaramayacağına karar vermeleri için onlara adil bir şans vermenin neden gerekli olduğu konusunda bireye karşı dürüst olmakta sorun yoktur.

Havalandırma nedir?

Havalandırma, iki kişinin duygularını, duygularını veya düşünce süreçlerini ifade etmesidir. Aksi halde içselleştirilebilecek ve zamanla daha da kötüleşebilecek olumsuz duyguları tartışmanın yararlı bir yolu olabilir. 

Olayları bu şekilde konuşmak stresi azaltmak anlamına gelir ve patlama sırasında her bir kişi dinlemede aktif bir rol oynarsa insanların kendilerini daha iyi hissetmelerini sağlayabilir. . .

Buradaki öneri, insanların öfkeli bir durumdayken veya duygusal bir durumdayken havalandırma yapmasıdır. Bunun tersine, eğer bireyler sakinleşip soğukkanlılıklarını yeniden kazanıncaya kadar bekleseler ve kendilerini daha olumlu bir zihniyetle sakin bir şekilde ifade etselerdi, büyük planda çok daha iyileştirici olurdu.

Yani, genel olarak konuşursak, öfkemizi dışa vurmaya hazır birine koştuğumuz zaman, birisinin bize yaptığı bir şey ya da içimizde öfke ve hayal kırıklığı yaratan bir olay yüzünden öfkeli bir tiraddan geçeriz. Bu olumsuz duyguları dışarı atmalı ve bunu bir duygu patlamasıyla yapmalıyız. 

Ya bu duygular dağılıncaya kadar kendi başımıza üstesinden gelebiliriz, sonra sakinleştiğimizde bunları birisiyle konuşabiliriz. 

Ya da duygularımızın doruğundayken bir arkadaşımıza, aile üyemize ya da eşimize gidip sakinleşip stresten kurtulana kadar bu stresi ve tedirginliği hafifletiriz; hangisi daha iyi? Bu bazıları için biraz tartışma konusu olabilir. 

Bir ilişkide sağlıklı havalandırmanın 5 işareti

Eşlerin aracı kabul edilebilir bir şekilde kullanması durumunda, bir ortaklıkta havalandırma sağlıklı olabilir. Mantıklı bir tartışma yürütmeye veya etkili bir şekilde iletişim kurmaya çalışırken duyguyu sağlıklı bir şekilde kullanmak akıllıca olacaktır. Sağlıklı bir havalandırma düzeni kullandığınıza dair bazı işaretler şunlardır:

READ  Birine Karşı Duygu Duymak Ne Demektir?

1. Duygulardan tamamen kaçınılamaz

Bir ilişkide açığa çıkarken duygulardan tamamen kaçınılamaz, ancak fikir mümkün olduğunca sağlıklı tepki vermeyi seçmektir. Bu, bir sonraki hamlenizi yapmadan önce düşünmek için bir saniyenizi ayırmanızı gerektirir.  

Dikkate alınması gereken bir şey diyaloğunuzdur. “Sen” ifadelerini kullanmak yerine, odak noktası olarak “ben”i kullanarak konuşun. Duygularınız için başkalarını suçlamaya veya suçlamaya başlamak istemezsiniz; bunun yerine “Böyle hissettim çünkü” deyin. 

Siz kırılganlık gösterdiğinizde , eşiniz de aynısını yapma konusunda kendini güvende hisseder.

2. Her seferinde bir sorunla ilgilenin

Tüm sorunları tek bir oturuşa sığdırmaya çalışmaktan kaçının. Sağlıklı bir havalandırmaya girişirken çiftler, bir çözüm bulunana kadar bu sorun üzerinde tek bir konu üzerinde çalışacak ve başka bir zaman ayrı konuları ele almak üzere zihinsel bir not alacaklardır. 

Daha önce çözülmüş olan sorunları gündeme getirmek asla yapılmaması gereken bir şeydir. Tatmin edici bir çözüm olmadığını düşünüyorsanız bunun o dönemde ele alınması gerekirdi. Geçmiş artık geçmişte kaldı.

3. Kendinizi bir çözüme açın

Sağlıklı bir havalandırma ile her zaman partnerinizin davranışından ne elde etmeyi umduğunuzu düşünmelisiniz. 

Sorun biraz zorlayıcı olabilir ya da birileri mağdur rolünü üstlenmeye çalışıyor diye kimse pes etmemeli, çözüm olmadan sorunun bir kenara atılmaması gerekir. Bu şeyler daha sonra daha önemli sorunlara neden olacak şekilde geri gelecektir.

Her kişinin ihtiyaçlarına yönelik tatmin edici bir çözüm oluşturmak için oturum boyunca birlikte çalışın.

4. Duygularınızı yazmak veya günlüğe kaydetmek

Sağlıklı bir havalandırma önerisi, eşinize yaklaşmadan önce duygularınızı ve duygularınızı organize etmek amacıyla yazmanız veya günlüğe kaydetmenizdir. Bu sizi daha sakin bir zihniyete getirebilir ve elinizdeki konu hakkındaki gerçek düşüncelerinizi fark edip konuyu daha net bir şekilde tartışmanıza olanak tanır.

5. Karşıdaki kişiye dikkat etmek ve onu dinlemek

Birisi duygularını açığa vururken aktif olarak dinlediğinizde, partneriniz sanki onun bakış açısının kabul edildiğini hisseder ve bu da seansı sağlıklı ve üretken bir tartışma haline getirir. 

Her biriniz konuyu farklı şekilde anlayacaksınız, bu da sorunu daha etkili bir şekilde çözmek için diğer kişinin bakış açısını dinlemeye zaman ayırmanızı hayati hale getirecek. 

Son düşünce

Duygusal boşaltma ve boşaltmaya bakıldığında, ikisi spektrumun bir nevi zıt uçlarıdır. Damping, bir kişinin endişelerini ve duygularını doğrulama için bir izleyici kitlesine dile getirmesini içerir. 

Öte yandan, havalandırma veya sağlıklı havalandırma, açık konuşalım, iki kişinin, her birinin ihtiyaçlarını tatmin edecek veya bir arkadaşlık söz konusu olduğunda, yardım edecek bir tür çözüme varma çabasıyla biraz duygusal bir diyalog kurmasını gerektirir. zorluk yaşayan birey. 

Her ikisinin de ortak noktaları, sağlıklı sınırların belirlenmesi ve herkesin en büyük iyiliği için iyi niyetlerin olması gerektiğidir. Sınırlarla ilgili bazı zorluklarla karşılaşabilecek olanlar yalnızca duygusal olarak terkedilenlerdir. 

Yine de, onlara ulaşabilecekleri insanlar için alternatifler sunarsanız, çoğu terapiden faydalanacaktır ve muhtemelen onlara gerçekten yardım etme kapasitesi olmayan insanları terk etmekten çok daha iyisini yapacaklardır.

Similar Posts

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir