Bir İlişkide Olumsuz Düşüncelerden Kurtulmanın 10 Yolu

Bir ortaklık, fiziksel katılım kadar zihinsel ve duygusaldır. Bir eşin benimsediği düşünce modelinin birlikteliğin sağlığı üzerinde önemli etkileri vardır. 

Bir ilişkide tek bir kişiden bile olsa tamamen olumsuz düşünceler varsa, tüm ortam kaygı dolu olacaktır ve her iki taraf da muhtemelen sorun olmayan sorunların var olduğunu hissedecektir. 

Endişelerden biri, insanların çoğu zaman hayattaki olumlu veya olumlu olayları tanımak yerine  zamanlarının ve enerjilerinin çoğunu olumsuz unsurlara veya üzücü şeylere odaklamalarıdır .

Birisi bir hatayı eleştirecek olsa, durmadan düşünürüz ve o eleştiri hakkında konuşuruz. Tam tersine, aynı kişi geçerken “Aferin” dese iltifat için aynı enerji harcanmazdı. 

Pek çok insan, bunun ne anlama geldiğini veya takdir edilme zamanının geldiğini anlamaya çalışmak gibi, olumsuz bir bakış açısı getirmenin bir yolunu bulur. Aynı şey ilişkilerde de olur; Güç yalnızca söylenen sözlerde değil, eşin düşüncelerinde de gizlidir. 

Bir ilişki hakkındaki sürekli olumsuz düşünceleriniz onun genel sağlığını etkiliyor olabilir.

Bir ilişkide olumsuzluk nedir?

İlişkilerdeki olumsuzluk, bir partnerin sizi üzebilecek bir şey söylemesi veya yapması durumunda korku, öfke, üzüntü, hayal kırıklığı veya belki de kırgınlık duygularını sürdürmenin sağlıksız bir modelidir. Olayı atlattığınızı ima edebilirsiniz ama bu olumsuz duyguları taşıyorsunuz. 

Bırakın muhalif bir eş veya partnerle uğraşmayı, sağlıklı bir ortaklığı sürdürmek bile yeterince zordur. Partnerinizle ilgili korku ya da olumsuzluk taşıyorsanız kurduğunuz bağ bozulabilir. Bu ekşi duyguların gerçek duyguları saklamak yerine pozitifliğe dönüşebilmesi için iletişim kurmak çok önemlidir.

Bazı olumsuz ilişki örnekleri nelerdir?

Lisanslı Profesyonel Danışman ve İlişki Koçu  Christiana Njoku şöyle diyor:

Bir ilişkide partneriniz sizi, tanıdığınız aile üyeleri ve arkadaşlarınızla, daha tanışmadan önce bile temastan uzak tutuyorsa, bu, sahiplenici bir partnerle birlikte olduğunuzun işaretidir.

Olumsuz ilişkinin ne olduğunu merak ediyorsanız işte böyle bir dinamiğin bazı örnekleri.

Olumsuz bir ilişkide kişi, kendisinin üstün olduğunu düşünebilir ve her şeyi kontrol etmeye çalışabilir. Diğer kişinin ne yapması gerektiğini, giymesi gerektiğini ve kiminle takılacağını belirleyebilirler.

Başka bir örnek, partnerlerden birinin sahiplenici olması ve diğer kişiyi arkadaşlarından ve ailesinden uzak tutmaya çalışması olabilir. Her şey güç ve kıskançlıkla ilgili, ki bu hiç de sağlıklı değil.

Bir ilişkide olumsuz düşünmeye ne sebep olur?

Tipik olarak bir ilişkide olumsuz düşünmenin nedeni, partnerinizin sizi üzen bir şey söylemesi veya yapmasıdır . Konuyla ilgili açık, dürüst bir tartışma veya münakaşa yapmak yerine bu duyguları kendinize saklarsınız. 

Bir ilişkide olumsuz düşünme , çözülmemiş çatışmalar, iletişim eksikliği, güven sorunları, geçmiş travmalar, gerçekçi olmayan beklentiler veya eşlerden birinin veya her ikisinin olumsuz zihniyeti gibi çeşitli faktörlerden kaynaklanabilir .

Olumsuz düşüncelere takılıp kalmak yerine bunları içselleştirmek yerine kırgınlık veya üzüntüyü ifade etmek önemlidir. Bu düşünce ikinizin birbirinden uzaklaşmasına neden olmaya başlar ve sonunda çözüme kavuşturulmazsa ortaklığın sona ermesiyle sonuçlanabilir. 

Birlikteliğinizin önüne çıkan karamsar düşünceleri ortadan kaldırmanıza ve çiftlerdeki çatışmaların üstesinden gelmenize yardımcı olan Olumsuz Düşünceyi Ortadan Kaldırın adlı bu anlayışlı kitaba bir göz atın .

Negatif bir ilişki nasıl bir duygudur?

Bir eş veya partnerle olumsuz bir ilişki yorucu, boğucu ve duygusal açıdan toksik hissettirir. Sürekli gerginlik, sık tartışmalar ve destek veya anlayış eksikliği ile karakterize edilebilir. 

Kızgınlık, yalnızlık ve bağlantı kaybı duyguları olabilir. Güven ve yakınlık zarar görür, ilişkide mutsuzluk ve tatminsizlik hissi oluşur.

Olumsuz bir ilişkinin 10 işareti

Olumsuz bir ilişkinin alıcı tarafındaysanız, bu durum enerjinizi tüketebilir ve genel olarak kendinizi kötü hissetmenize neden olabilir. Sorunu hemen fark edemeyebilirsiniz, ancak sonuçta alarmları tetikleyen uyarı işaretlerini fark edeceksiniz. İşte birkaç ipucu.

1. Artık ortaklıkta teselli yok

Bir eş, bir ilişkide olumsuz düşüncelere takılıp kaldığında, uzun ve yorucu bir günün stresi ve gerilimi , partnerinizden  hiçbir teselli almadan ev ortamına da taşınır .

READ  Bir Erkeği Çekici Yapan Nedir? 15 Bilimsel Yol

Genellikle sevdiğiniz kişiyi ilk gördüğünüzde bu duygularda bir azalma olur. Bunun gerçekleşmemesi veya daha da kötüleşmesi, olumsuz düşüncelerin evlilik veya ilişki üzerindeki etkisine işaret eder.

Bu, ya sorunu çözmeye çalışırken memnuniyetsizliğinizi ileteceğiniz ya da olumsuzluklarını aşmak için hiçbir çaba göstermediği için bireyden ayrılmayı düşüneceğiniz anlamına gelir. Desenin içine kapılmak istemezsiniz.

2. Aynı alanda olmanıza rağmen kaçınma deneyimi yaşarsınız

Birlikte vakit geçirmeniz gerekirken bile ikiniz arasında gözle görülür bir boşluk vardır; bütünlük duygusu yok, bunun yerine boşluk hissi. 

Eşiniz boşluğu doldurmak için çok az çaba harcıyor, iletişim kurmuyor ve soğuk bir mesafeyi koruyor. Bir konuşma olduğunda, hoş olmaktan çok çekişme oluyor.

3. Paylaşmak doğal değil 

Başlangıçta, başarının veya gerçekleşen olayın ne kadar küçük olduğuna bakılmaksızın günün her saniyesinin paylaşılması bekleniyordu. Bir ilişkideki olumsuz düşünceler nedeniyle artık paylaşmak doğal görünmüyor. 

Bu küçük ayrıntılar artık alkışlanmak yerine küçümseniyor ve eleştirildi. Artık günün sonunda, günün aktivitelerini gözden geçirmek için bir arkadaşınızı veya aile üyenizi aradığınızda kendinizi daha iyi hissedersiniz.

4. Güvensizlik duygusu var

Bir zamanlar ilişkide emniyet ve güvenlik vardı , şimdi güvensizlik var. Bir noktada, arkadaşlarınız ve ailenizle biraz zaman geçirebilir, bağımsızlığın veya bireysel ilgi alanlarınızın tadını çıkarabilir veya yalnızca alışverişe çıkarak biraz kişisel alanın ve sessiz zamanın tadını çıkarabilirsiniz. 

Ancak şimdi, neden tek başınıza dışarı çıkma ihtiyacı duyduğunuza veya arkadaşlarınızın ve ailenizin sizin için onlardan daha önemli olup olmadığına dair sürekli sorular var. 

Daha önce hiç uğraşmak zorunda kalmadığınız sorular, şimdi eşiniz yanınızda olmadığında davranışınız konusunda aniden paranoyaklaşmaya başlıyor çünkü kontrol edici olumsuz düşünceler kontrolü ele alıyor.

5. Her şeyden sürekli şikayet edilir

Bir ilişkide olumsuz düşünceler olduğunda, bunun başlıca belirtilerinden biri, çabaya bakılmaksızın, ister evin içinde, ister finansal konularda, ister dışarıda sosyal durumlarda olsun, nadiren olumlu geri bildirimin olmasıdır. 

Negatif düşünceleri yakmak, her senaryoda şikayetten başka bir şeye yol açmaz, güven kaybıyla karşı karşıya kalır ve özgüveninizin azalmasına neden olur .

Partnerinizin, sizin yaptığınıza inandığı bazı yanlışlar nedeniyle bariz bir kızgınlığı var. Bu ayrıntıyı net bir iletişimle ortaya koymak mümkün değil ve ortaklığın olası sona ermesine yol açacak ne olduğundan emin değilsiniz.

6. Gelişme veya büyümeye yardım yok

Partneriniz her zaman olumsuz olduğunda artık destek kalmaz; bunun yerine, sanki büyümeyi teşvik etmek veya hedeflerinize ve hayallerinize doğru çalışmak için sizi geliştirmek yerine neredeyse sizi küçük düşürüyorlarmış gibi geliyor. 

Ne zaman yeni bir hobi denemek ya da konfor alanınızın dışına çıkmak için çaba gösterseniz , eşiniz artık sizi geride tutmak için elinden geleni yapıyor, yeteneklerinize olan güveninizin olmadığını gösteriyor ve paylaştığınız haberlere neredeyse çok az önem veriyor. yeni imkanlar.

Bu, özel hayatınızdaki ayrıntılar hakkında partnerinizle konuşmayı uygun bulmak yerine arkadaşlarınızla ve ailenizle paylaşmanızın bir nedenidir.

7. Sevgi ve ilgi eksikliği

Sevgi ve ilgi duygusunu hissetmeyi arzularken , ilişkideki olumsuz düşüncelerden dolayı dış görünümde hiçbir duygunun olmadığı görülmektedir. 

Bir ilişkideki sürekli olumsuzluk, sonuçta bir kişinin, evde kaçırdığı sevgi dolu duyguları sağlayabilecek birini bulma hissine kapılmasına yol açar. 

Konu hakkında konuşmaya çalışsanız bile eşiniz olumsuz düşünceler düşünmekten vazgeçmeyeceği için ortaklık artık tatmin edici değil. Ancak ya olup bitenin farkında değiller ya da anlamakta güçlük çekiyorlar. Tek çare sendikanın feshedilmesi gibi görünüyor.

8. Tartışmalar ve çekişmeler günün akışı haline geldi

Aranızda yapıcı iletişim yerine sürekli tartışmalar ve çekişmeler oluyor. Eşinize kızmanıza yol açan düzenli şikayetlere katlanıyor gibisiniz, bu da tam bir tartışmaya dönüşüyor. 

Sağlıklı bir sohbet için olumsuz düşünceleri yönlendirmeye yönelik her girişim, olumsuzluklarla karşılanır.

Eğer kanepede uzanıp film izlerken, el ele güzel bir yürüyüşe çıktığınızda, hatta öpüştüğünüz anları hatırlamakta zorluk çekiyorsanız, bu eşinizin olumsuz düşünceleri bırakmadığını, onlara izin verdiğini gösterir. akıllarını tüketirler. 

READ  Eşinizi Takdir Etmenin ve Değer Vermenin 6 Yolu

Bu, partnerinizin sizi her anında gördüğünde size olumsuz bir gözle bakmasına neden olur, bu da onun çekişme ve kavgaya yol açan durum ne olursa olsun tepki vermesine neden olur. 

Sorunu tartışmaya çalışmak sağlıklı bir durumda ideal olacaktır, ancak sevgilinizin bir ilişkide olumsuz düşüncelere kapıldığı gerçeği göz önüne alındığında, herhangi bir şeyi olumlu, sağlıklı bir bağlamda tartışmak, mümkünse zorlayıcı olacaktır.

9. Kararlar tartışılmadan alınır

Her kişi konuyu tartışmadan önemli kararlar almayı seçtiğinde, ortaklığın en az bir üyesinin ilişkide şüphesiz olumsuz düşünceleri vardır. 

Önemli yaşam kararlarının ortaklar olarak dikkatlice düşünülmesi gerekir. Ev için yeni eşyalar satın alıp almayacağınıza karar vermek bir şeydir, ancak bir terfi mi alacağınız, hatta finansal yatırım mı alacağınız , ayrı ayrı karar verildiğinde  ilişkinin kötüleşmesine işaret edebilecek şeylerdir .

Terfinin taşınmayı gerektirmesi durumunda bu özellikle doğrudur. Bu, olumsuz bir durumun işe yaramasını sağlamaya çalıştığınız anlamına gelir.

10. Yalanlar ikinci doğamızdır

Birbirinize yalan söylemeye başladığınızda ve bunu yaptığınızı bildiğinizde, bu güven sorunlarına yol açar . Güveni onarmak son derece zordur, özellikle yalanlar birinizin veya her ikinizin de duygusal veya fiziksel bir ilişki nedeniyle ortaklığın dışına çıkmasıyla ilgiliyse.

İş bu noktaya gelmeden önce, partnerinize ikinizin de başına gelenin bu olduğunu söyleyerek olumsuzluğun ilişkiyi nasıl öldürebileceği hakkında konuşmak daha iyidir. 

Partnerinize, yalanların yardımcı olmadığını, daha çok halihazırda değişken olan durumu engellediğini ve eğer sendikayı onarmak istiyorlarsa, üçüncü taraf bir danışmanın yardım almanın bir yolu olduğunu hatırlatın. 

Bunu tek başına yapamazsın çünkü hiçbir yere gitmiyor; bunun yerine, birbirinize karşı yalan söylediğiniz noktaya kadar daha da kötüleşiyorsunuz. Bir eşin, suçlayıcı bir hareketle parmağını işaret etmeye çalışarak ilişkideki olumsuzluk konusunu inkar edebilmesi ihtimali çok yüksektir . 

Bu durumda ortaklığın onlar için artık önemli olmadığını anlarsınız. Bu, bireysel danışmanlığa dahil olmanız ve kendi başınıza ilerlemeniz, sağlıklı bir ilişki bulmanız ve kendinizi bu toksisiteden kurtarmanız gerektiği anlamına gelir. 

Olumsuzluğun bir ilişkiyi nasıl öldürebileceğini görmenize yardımcı olacak araştırmayı burada bulabilirsiniz .

Bir ilişkide olumsuz düşünce kalıplarından kurtulmanın 10 yolu

Bir ilişkideki düşüncelerin olumsuzluğunun mümkün olduğunca olumlu düşünce süreçlerine yönlendirilmesi gerekir; bunları hissetmenize ama aynı zamanda onları salıvermenize olanak tanıyan adımlar kullanılmalıdır. Bu çalışmayla sihirli ilişki oranını öğrenin . 

Şimdi ilişkilerdeki olumsuz düşünce kalıplarından kurtulmanın bazı yollarına bakalım.

1. Uzaklaşmak için kendinize izin verin

Düşüncelerinizin sizi tanımlamadığını kendinize hatırlatın. Olumsuzluklara bakıp güvenli bir yerde saklarken onları tutuyorsunuz ama o anda tepki vermemeyi seçiyorsunuz. 

Onlara kendinizin dışında ayrı bir kimlik verin, böylece onlar üzerinde kontrol sahibi olduğunuzu bilirsiniz. Size perspektif kazandırır ve olumsuzluğun hayatınızda geçici bir unsur olduğunu anlamanızı sağlar.

2. Düşünceleri tanıyın

Bir ilişkide olumsuz düşünceler nasıl durdurulur? Deseni tanımlayın.

Negatif düşüncelerin kendi etiketleriyle ilişkisini belirledikten sonra onların var olduğunu kabul etmenin zamanı gelmiştir. Sinir bozucu, gürültücü, iğrenç bir yavru köpek gibi siz bunu yapana kadar dırdır edecekler. 

Sonunda seslerden yorulduğunuzda, “size ne söylediklerine” dikkat edin, böylece neden orada olduklarını öğrenebilirsiniz. 

Bunun eşinizin yaptığı veya söylediği bir şeyden kaynaklandığına inanabilirsiniz, ancak bunun geçmiş bir ilişkiyle ilgili olduğunu fark edebilirsiniz . Bunu yapmanın mükemmel bir yolu günlük tutmak ve hatta meditasyon yapmaktır.

3. Duyguları hissetmek

İnsanlar genellikle sahip oldukları duyguları hissetmelerine izin vermekten korkarlar. Olumsuz düşünceleri düşünmeyi, onları düşünmenize izin verdiğinizde, kabul ettiğinizde, hissettiğinizde ve sonra bıraktığınızda tam da bu şekilde durdurabilirsiniz. 

Vücudunuzun hangi bölgesinde olumsuz düşünceleri barındırıyor olursanız olun, bedeninize uyum sağlarken derin nefes aldığınızda, bu olumsuz düşüncelerin neden var olduğu ve sorunların nasıl çözüleceği konusunda daha fazla netlik geliştireceksiniz.

4. Minnettar olun ve varlığa izin verin

Gerçekte ilişkilerdeki olumsuz düşünceler ve diğer senaryolar bizi koruma amaçlıdır. Bizi potansiyel zararlara karşı uyarırlar veya uyarırlar. Korku ya da hoşlanmamaktan ziyade bir “teşekkür ederim” hakkına sahiptirler. Bunlar olmasaydı, işlerin biraz yolunda gittiğine dair hiçbir belirti olmazdı.

READ  25 Bir Erkeği Sizi Hayalet Ettiğine Pişman Etmenin En İyi Yolu

Rahatsızlıkları kabul etmemiz gerekirken, onların da destekleyici bir rol üstlenmeleri ve kontrolü ele almamaları gerekiyor. Onlara yalnızca kendilerini neden sunduklarını anlamaları ve ardından onları nasıl serbest bırakacaklarını düşünmeleri için zaman tanıyabilirsiniz. 

Bunları serbest bırakmanın birçok yolu vardır; sizi bu noktaya getiren konuyu anlatan bir mektupla, böylece zihin düşüncelerden arındırılabilir veya aynı amaçlara hizmet etmek için bir arkadaşınızla, muhtemelen eşinizle konuşabilirsiniz. 

5. Destek ve perspektif arayın

Bir ilişkide olumsuz düşüncelerden nasıl kurtuluruz? Dışarıdan destek arayın.

İlişkinize tarafsız bir bakış açısı sunabilecek güvenilir arkadaşlarınıza, ailenize veya profesyonellere ilişki danışmanlığı aracılığıyla ulaşın . Endişelerinizi başkalarıyla tartışmak, yeni içgörüler ve alternatif bakış açıları sağlayabilir, olumsuz düşünce kalıplarından kurtulmanıza ve daha dengeli bir bakış açısı kazanmanıza yardımcı olabilir.

6. Bağışlamayı benimseyin ve kininizi bırakın

Bir ilişkide olumsuz bir kişiyle nasıl başa çıkılır? Önce affetmeyi öğrenin.

Affetmek, olumsuz düşünce kalıplarını serbest bırakmak için güçlü bir araçtır. Kin tutmak yalnızca olumsuzluğu sürdürür ve kişisel gelişimi engeller. Partnerinizi geçmişteki hataları için affetmeyi seçin, böylece ikinizin de ilerlemesine ve güven ve anlayışa dayalı daha olumlu bir ilişki kurmasına olanak tanımış olursunuz.

7. Kişisel bakımınıza odaklanın

Christiana Njoku ayrıca bir ilişki içindeyken kendinize iyi vakit geçirmeye odaklanmanızı tavsiye etti. 

Bu ilişkide zihinsel istikrarınız için kişisel bakımınıza ve sağlığınıza öncelik verin, çünkü ilişkiye boş bir kendinizden veremezsiniz.

İlişkinin dışında kendi refahınızı ve mutluluğunuzu besleyin. Size neşe getiren, kendinize şefkat gösteren ve kişisel bakımınıza öncelik veren faaliyetlere katılın . Kendinize iyi baktığınızda, olumsuz düşünceler üzerinde durma olasılığı daha düşük olan ve daha sağlıklı bir ortaklığa katkıda bulunabilecek olumlu bir zihniyet geliştirirsiniz.

8. Olumsuz düşünceleri olumlu olumlamalarla değiştirin

Olumsuz düşünce kalıplarını bilinçli olarak olumlu onaylamalarla değiştirerek onlara meydan okuyun. Partnerinizin güçlü yönlerini onaylayın ve ilişkiniz hakkında olumlu düşüncelerinizi ifade edin. Olumlu yönleri sürekli olarak onaylayarak, zihninizi iyiye odaklanacak ve olumsuz düşünce kalıplarını yavaş yavaş azaltacak şekilde eğitirsiniz.

9. Farkındalık ve meditasyon yapın

Zihninizi susturmak ve olumsuz düşünce kalıpları üzerinde kontrol sahibi olmak için farkındalık ve meditasyonla meşgul olun. Farkındalık, düşünceleri yargılamadan gözlemlemenize yardımcı olur ve olumsuzluklardan daha kolay kurtulmanıza olanak tanır. Düzenli uygulama duygusal dayanıklılığı artırır ve ilişkinizde daha sağlıklı bir zihniyet geliştirmenize yardımcı olur.

10. Gerçekçi beklentiler belirleyin

Gerçekçi olmayan beklentiler bir ilişkideki olumsuz düşünce kalıplarını körükleyebilir. Bunun yerine kendiniz ve partneriniz için gerçekçi beklentiler belirlemeye odaklanın . İlişkilerin iniş çıkışları olduğunu ve her iki tarafın da çaba göstermesi gerektiğini kabul edin. Kusurları kucaklayın ve zorluklara sabırla, anlayışla ve birlikte büyüme isteğiyle yaklaşın.

SSS

Bir ilişkide olumsuz düşüncelerle mücadele eden insanların, sorunu daha etkili bir şekilde çözmelerine yardımcı olabilecek, kolayca sorduğu bazı soruları ele almanın zamanı geldi.

  • Olumsuzluk ilişkinizi mahvedebilir mi?

Olumsuzluk kesinlikle ilişkiler üzerinde yıkıcı bir etkiye sahip olabilir, kırgınlığı, iletişim kesintilerini ve duygusal mesafeyi teşvik edebilir. Olumsuzluğu tanımak ve ele almak, sağlıklı ve tatmin edici bir ortaklığı beslemek için çok önemlidir.

  • Partneriniz çok olumsuz davranırsa ne olur?

Partnerinizin sürekli olumsuz olması ilişkiyi zorlayabilir ve toksik bir ortam yaratabilir. Çatışmaların artmasına, duygusal yakınlığın azalmasına ve ilişkide genel mutluluk ve tatmin eksikliğine yol açabilir .

Olumsuzluk zincirini kırmak

Bir ilişkideki olumsuz düşünceler daha da kötüleşebilir ve sonuçta sağlıklı bir birlikteliğin bozulmasına neden olabilir. Partnerinizin davranışı fark etmediğini ve yapıcı iletişimden minimum düzeyde etkilendiğinizi gördüğünüzde, ortaklığın kurtarılabilir olduğuna inanıyorsanız atabileceğiniz tek adım üçüncü taraf bir çiftin danışmanlığıdır.

Similar Posts

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir