Bir İlişkide Takıntılı Olmayı Nasıl Durdurabilirsiniz: 10 İpucu

Romantik ilişkiler genellikle tutkuyla ve özellikle başlangıç ​​aşamalarında birbirine yakın olma yönündeki yoğun arzuyla doludur. Aşk duyguları yoğun olsa da ilişkide takıntılı davranışlar varsa sorunlar ortaya çıkabilir.

Eğer ilişki takıntısıyla mücadele ediyorsanız ya da ilişkileriniz konusunda takıntılı hale geldiyseniz, başa çıkmanın yolları var. Burada, bir ilişkide takıntılı olmayı nasıl bırakacağınızı ve işler kontrolden çıkmadan bir ilişkide takıntının nasıl üstesinden gelineceğini öğrenin.

Bir ilişkide takıntılı olmak ne anlama gelir?

“İlişkide takıntılı anlam”, kişinin partneri ve ilişkinin kendisi ile aşırı meşgul olmasını ifade eder ve tipik olarak davetsiz düşüncelere, aşırı denetime, kıskançlığa, sahiplenme duygusuna ve sürekli bir terk edilme korkusuna yol açar. 

Bu tür davranışlar sergileyen bireyler kendi iyiliklerini ihmal edebilir, partnerlerine güvenmekte zorlanabilir, duygusal çalkantılar yaşayabilirler. Sağlıklı ilişkiler güven, saygı ve karşılıklı gelişimle gelişir; takıntı ise zararlı olabilir, duygusal sıkıntıya neden olabilir ve ilişkiyi zorlayabilir. 

Bu işaretleri tanımak çok önemlidir çünkü bunlara değinmek, tatmin edici ve dengeli bir ilişki sürdürmek için çok önemlidir .

Bir ilişkide takıntıya ne sebep olur?

Kendinize “Neden erkek arkadaşıma takıntılıyım?” Bu davranışın nedenlerini anlamak ilginizi çekebilir. Bazı durumlarda ilişkilerdeki takıntılı davranışlar, obsesif kompulsif bozukluk veya kişilik bozukluğu (OKB) gibi bir zihinsel sağlık durumundan kaynaklanabilir .

İlişkilerde takıntılılığın diğer yaygın nedenleri şunlardır:

  • Sürekli güvence ihtiyacı
  • Kendine güvensiz
  • Birbirine bağımlı eğilimlere sahip olmak, ilişkilerde diğer insanlara bakma ihtiyacı duyduğunuz anlamına gelir
  • Kıskançlık veya bir partnerin sizi terk edeceği korkusuyla ilgili temel sorunlar 
  • Bağımlılık yapan bir kişilik tipine sahip olmak

Aşk ve takıntı arasındaki fark

Bir ilişkide takıntılı olduğunuzda, yalnızca aşk duygularını gösterdiğinize inanabilirsiniz , ancak aşk ile takıntı arasında bir fark vardır . 

Birine karşı sağlıksız bir takıntı hayatınızı ele geçirebilir. Bunun tersine, sağlıklı sevgi dengelidir ve birisiyle ilgilenmenize, aynı zamanda da onun sizden başka çıkarları olabileceğinin farkına varmanıza olanak tanır. 

Örneğin birine takıntılı olduğunuzda tüm zamanınızı onunla geçirmek isteyebilirsiniz, onun başkalarıyla vakit geçirmek istemesi ya da sizin dışınızda ilgi alanları olması durumunda onu çok kıskanabilirsiniz.

Öte yandan, sağlıklı bir sevgi türü olan ilişkilerde, sevgilinize derinden ilgi gösterebilir, hatta ona karşı tutkulu hissedebilirsiniz. Ancak yine de sizden ayrı vakit geçirebileceklerini ve ilişki dışında ilgi alanları olabileceğinin farkındasınız. 

READ  Bir Mesajlaşmada mısınız yoksa Gerçek Anlaşma mı?

İlişkilerdeki takıntılı davranışlar bazen bir kişinin diğeri üzerinde güç arayışına girdiği kontrol biçimini alabilir. 

Gerçek sevgiye dayalı sağlıklı ilişkilerde kişi partnerini kontrol etmek istemez, bunun yerine onu saygıya ve özerkliğe layık biri olarak görür.

Birine olan takıntınızdan nasıl kurtulabilirsiniz: 10 adım 

İlişkilerinizde kendinizi sağlıksız, takıntılı davranışlar sergilerken bulursanız, birine karşı nasıl daha az takıntılı olabileceğinizi öğrenmek için kullanabileceğiniz stratejiler vardır. Aşağıda ilişkinizdeki takıntının üstesinden gelmek için atabileceğiniz bazı adımları tartıştık:

1. Takıntılı düşüncelerden kendinizi uzaklaştırın

Bir ilişkide takıntılı olmayı nasıl bırakacağınızı öğrenmenin en kolay yollarından biri dikkatinizi dağıtmaktır. Takıntılarınızdan kurtulmakta zorlanıyorsanız, keyif aldığınız şeylere zaman ayırın veya yeni bir hobi edinin.

Ayrıca bir filmle, güzel bir kitapla ya da mahallede yürüyüş yaparak dikkatinizi dağıtmayı da düşünebilirsiniz. İster takıntılı bir ilişki içinde olun ister eski sevgilinize olan takıntınızı bırakmaya çalışıyor olun, biraz dikkatinizin dağılması çok işe yarayabilir.

2. Kendinize bir hedef belirleyin

Kişisel arzularınız olmadığında bir ilişkide takıntılı olmak kolaydır. Birisine olan takıntınızın üstesinden gelmek istiyorsanız, yeni bir beceri öğrenmek, işyerinde terfi almak ve hatta okula geri dönmek gibi bir hedef belirleyin. 

Hedeflerinize odaklandığınızda takıntılı olmaya zamanınız olmayacak. 

3. Duygunun kökenine inin

Her takıntının arkasında genellikle korku ya da kaygı gibi temel bir duygu vardır. Birine nasıl takıntılı olmamanız gerektiğini çözemiyorsanız, daha derine inmenin zamanı gelmiş olabilir. Gerçekten ne hissediyorsun? 

Belki geçmişte incindiğiniz için partnerinize takıntılısınız ve onun size ihanet etmesinden korkuyorsunuz. Durum ne olursa olsun, altta yatan duyguyla uğraşmak daha az takıntılı olmanıza yardımcı olabilir. 

4. Farkındalık pratiği yapın

Daha dikkatli olmayı veya anı yaşamayı öğrenmek, bir ilişkide nasıl takıntılı olunmayacağına dair bir strateji olabilir. Daha dikkatli olduğunuzda, şimdiye odaklanabilir ve düşüncelerin onlara takılıp kalmadan gelip gitmesine izin verebilirsiniz.

İlişkilerde takıntılı olma eğiliminde olan biri için yoga ve meditasyon gibi farkındalık uygulamaları zihninizi takıntılarınızdan uzaklaştırabilir ve daha rahat olmanızı sağlayabilir.  

5. Ailenize ve arkadaşlarınıza dönün

Bazen bir ilişkide takıntılı olduğunuzu fark etmeyebilirsiniz. Arkadaşlarınız ve aileniz aşırı takıntılı olduğunuzdan endişe ettiklerini söylüyorsa, gerçekten endişeli ve haklı olabilirler. 

Aynı zamanda, eğer fazla takıntılı olduğunuzdan endişeleniyorsanız, genellikle en yakınlarınızın size karşı dürüst olacağına ve onlara önerilerde bulunacağına güvenebilirsiniz. 

READ  Sevdiklerinize Bağlılığı Göstermenin 10 Yolu

6. Günlük tutmaya başlayın

Bazen düşüncelerinizi kağıda dökmek yardımcı olabilir. Takıntılı bir düşünce yaşadığınızda onu yazın; daha az güce sahip olduğunu görebilirsiniz. 

Genel olarak günlük tutmak, zihninizi sakinleştirmenin ve sizi bir ilişkide takıntılı olmaya iten duyguları hafifletmenin bir yolu olabilir. Bu uygulama nasıl daha az takıntılı olunacağını öğrenmek için etkili bir teknik olabilir.

7. Suçun karşılıklı bağımlılık olup olmadığını düşünün

Karşılıklı bağımlı kişiler, yetişkin ilişkilerinde bile kendilerini başkalarından sorumlu hissedecek kadar etraflarındaki insanların iyiliği konusunda takıntılı olma eğilimindedirler . 

Sevdiğiniz kişinin her ihtiyacına takıntılı olmaya mecbur hissediyorsanız ve onları “düzeltmeniz” gerektiğini veya onların hayatında bir kahraman olmanız gerektiğini düşünüyorsanız, karşılıklı bağımlı olabilirsiniz.

Bu durumda, bağımlı bir destek grubuna katılmak yararlı olabilir. Destek gruplarında, diğer insanların davranışlarını kabul etmediğinizi öğrenebilirsiniz; bu, partnerinizi koruma konusundaki takıntılı arzunuzdan kurtulmanıza yardımcı olabilir.  

İlişkilerde takıntılı olma eğiliminiz hakkında daha fazla şey keşfetmenize yardımcı olması için karşılıklı bağımlılıkla ilgili kitapları araştırmaktan da yararlanabilirsiniz. 

8. Takıntının tehlikeli olabileceğini kabul edin

Bir ilişkide takıntılı olmayı nasıl bırakacağınız konusunda zorlanıyorsanız, bir adım geri atın ve ilişkilerinizde takıntılı olmanın sağlıksız ve tehlikeli olabileceğini kabul edin . 

En azından takıntılı olmak, partnerinizi kontrol ettiğiniz ve onun dış çıkarlara sahip olmasını engellediğiniz toksik ilişki dinamiklerine yol açabilir.

En kötü durumlarda ilişkilerdeki takıntılı davranışlar partnerinizin haklarını ihlal etmenize neden olabilir. Örneğin evden izinsiz çıkma haklarının olmadığını düşünebilirler. Bazı takıntılı partnerler, partnerlerini kontrol altına almak için  psikolojik istismara veya fiziksel saldırganlığa bile başvurabilirler .

Birine takıntılı olmayı nasıl bırakacağınızı öğrenmek, daha sağlıklı ilişkileri teşvik etmek için çok önemlidir.

9. Diğer insanlarla zaman geçirin

İlişkinizde takıntılı hale geldiyseniz, aileniz ve arkadaşlarınızla vakit geçirmenin tadını çıkarabilirsiniz. Sevdiğiniz kişinin dışarıda ilgi alanları ve arkadaşlıkları olduğu gerçeğiyle mücadele ederken, kendi arkadaşlıklarınızı kurmanız faydalı olabilir.

Ayrı zamanınız arttıkça, ilgi alanlarınıza ve arkadaşlıklarınıza ayrı zaman ayırmaktan keyif aldığınızı fark edebilirsiniz. Bu, bir ilişkide takıntılı olmanın üstesinden gelmenize yardımcı olabilir.

10. Profesyonel desteğe başvurun

Bazen zihinsel sağlık durumu gibi altta yatan bir sorun, bir kişiyle ilgili sağlıksız bir takıntıya yol açabilir. Eğer kararlı bir ilişkiniz varsa takıntılılığı ortadan kaldırmanıza yardımcı olması için ilişki terapisinden faydalanabilirsiniz.

READ  İlişkiyi Güçlendirecek 30 Çift Bağlama Aktivitesi

Öte yandan, ayrıldıysanız ve takıntının üstesinden nasıl gelineceğini öğrenmeye çalışıyorsanız, altta yatan zihinsel sağlık sorunlarını tedavi etmek için bireysel danışmanlık almak yararlı olabilir. Bu sadece mevcut takıntınızı azaltmakla kalmayacak, aynı zamanda gelecekte daha sağlıklı ilişkiler kurmanıza da olanak tanıyacaktır.

Sık sorulan sorular

Romantik ilişkilerin karmaşıklığını keşfetmek, takıntılı davranışlar ve bunun etkileri hakkında soruları gündeme getirebilir. Takıntının ilişkileri nasıl etkilediğine ve daha derin duygusal veya zihinsel sağlık sorunlarıyla potansiyel bağlantısına ışık tutan bazı sık sorulan soruları burada bulabilirsiniz.

  • Takıntılı olmak bir ilişkiyi nasıl etkileyebilir?

Bir ilişkide takıntılı olmanın zararlı etkileri olabilir. Aşırı kıskançlığa, sahiplenme duygusuna ve güvensizliğe yol açarak bağın gerilmesine neden olabilir. Zamanla güveni ve duygusal refahı aşındırabilir, her iki partner için de strese ve duygusal kargaşaya neden olabilir. 

Sağlıklı ilişkiler, takıntının tehlikeye atabileceği güven, saygı ve karşılıklı gelişim ile gelişir.

  • Takıntılı davranış daha derin bir duygusal soruna veya zihinsel sağlık durumuna işaret edebilir mi?

Bir ilişkideki takıntılı davranışlar, altta yatan duygusal sorunları veya zihinsel sağlık koşullarını gösterebilir. Obsesif kompulsif bozukluk (OKB) ve karşılıklı bağımlılık gibi durumlar obsesyonlara katkıda bulunabilir. 

Bu işaretleri tanımak ve terapi veya danışmanlık gibi profesyonel yardım istemek, temel nedenleri ele almada ve daha sağlıklı ilişki bağlantıları geliştirmede çok önemli olabilir.

Alt çizgi

İlişkilerde takıntılı davranışlar sergileme eğilimindeyseniz takıntılarınızın üstesinden gelmek için kullanabileceğiniz stratejiler vardır. Örneğin, zamanla ve pratik yaparak, farkındalık pratiği yaparak, hoşunuza giden şeylerle dikkatinizi dağıtarak ve arkadaşlarınızla vakit geçirerek takıntılarınızla baş etmeyi öğrenebilirsiniz.

Takıntılılık bazen zihinsel sağlık durumu gibi altta yatan bir soruna işaret edebilir. Bu durumda, bir ilişkide takıntılı olmayı nasıl bırakacağınızı öğrenmek, takıntılı davranışlara yol açan zihinsel sağlık sorununu çözebilmeniz için danışmanlığa gitmenizi gerektirebilir. 

Takıntılı olmayı nasıl bırakacağınızı öğrenmek zor olabilir, ancak gerçek şu ki bu mümkün. Tipik olarak takıntının kökü, sevgilinizin başına korkunç bir şey gelmesi korkusu veya terk edilme kaygısı gibi daha büyük bir korkudan kaynaklanır.

Bu korkulardan kurtulmak korkutucu görünebilir. Yine de gerçek şu ki, birine takıntılı davranmamayı öğrenmek daha sağlıklı, daha mutlu ilişkilerin yolunu açabilir.

Similar Posts

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir