Beni Duygusal Açıdan İncitmeye Devam Ediyor: Bununla Başa Çıkmanın 17 Yolu

Tüm istismarlar morluklar olarak ortaya çıkmayacaktır.

İnsanların en çok sevdikleri ve güvendikleri kişiden duygusal istismara maruz kaldıkları zamanlar vardır .

“Bu doğru. Beni duygusal olarak incitmeye devam ediyor ama bırakın onu bırakmayı, hiçbir şey yapmaya cesaret edemiyorum.”

İlişkiler sadece mutlu anılar, komik deneyimler ve sevişmelerden ibaret değildir. Duygusal olarak birbirinizi incittiğiniz denemeler, kavgalar ve zamanlar olacak, ancak yakında kimin hatalı olduğunu kabul edecek, özür dileyecek ve daha iyi olacaksınız.

Peki ya alışkanlık haline gelirse?

Erkek arkadaşım beni duygusal olarak incitiyorsa ne yapmalıyım?

Birisi seni incitmeye devam ettiğinde ne yapmalısın? Kendinize sürekli, “Beni duygusal olarak incitmeye devam ediyor ama ben hiçbir şey yapamıyorum” diyorsunuz. Sonuçta onu hâlâ sevdiğin için kalıyorsun, değil mi?

Bu durumlarda kurban genellikle ” koşullanma ” dediğimiz şeyin bir ürünüdür.

Bu durumu hak ettiğinizi ya da daha iyi davranılmayı hak etmediğinizi düşünüyorsunuz. Bundan sonra mutluluk dolu günlerin geleceğini umarak, duygusal acıyı kabul etme alışkanlığına alışabilirsiniz.

Seni sürekli üzen bir adamı sevdiğinde dikkate alman gereken 5 şey

“Beni duygusal olarak incitmeye devam ediyor ama onu hâlâ çok seviyorum. Bunun işe yaramasını istiyorum!”

Partneriniz duygularınızı incittiğinde bunu telafi eder, umutlu olabilirsiniz ve sonra aynı şey tekrar olur. Deseni gördün, değil mi?

Durumun büyüyüp istismara dönüşmesinden korkabilirsiniz.

Bu modeli biliyorsanız ve sizi inciten birini sevmek konusunda bir şeyler yapmak istiyorsanız, o zaman bu üç kendini gerçekleştirmeyle başlayın.

1. Kendinizi tanıyın

“Beni duygusal olarak incitmeye devam ediyor ve her zaman hatalarımı vurguluyor. Asla yeterince iyi olamayacağım.”

Kendinizi herkesten daha iyi tanıyorsunuz.

Kimsenin size aksini söylemesine izin vermeyin. Partnerinizin size söylediklerine katılmak zorunda değilsiniz ve onun doğruyu söylemediğini bilirsiniz.

Psikolog Mert Şeker’e göre :Kendini tanımak, hayattaki başarının ve mutluluğun temel taşıdır. Bu süreç kişinin kendi duygusal ve zihinsel dünyasını keşfetmesini, güçlü ve zayıf yönlerini anlamasını, değerlerini belirlemesini ve kendini kabul etmesini içerir. Kendini bilmek daha sağlamdır. İlişkiler kurmak, hedeflere ulaşmak ve iç dengeyi bulmak vazgeçilmez bir adımdır.

2. Neyi hak ettiğinizi bilin

İlişkinize girdiğinizde ne gibi şeyler bekliyordunuz?

Elbette duygusal olarak incinmek bunlardan biri değildi. Hayatınızın aşkını ve hak ettiğiniz ilişkiyi hayal ettiğiniz zamanı unutmayın.

İlişki standartlarınızı biliyor musunuz? Koşullanma nedeniyle unuttuysanız kendinize tekrar hatırlatın.

3. Bu neden sürekli oluyor?

“Neden beni incitmeye devam ediyor? Anlamıyorum. Daha önce çok mutluyduk.”

Sürekli olarak incinmeyi nasıl durduracağınızı düşünürsünüz, ancak döngü tekrarlanmaya devam eder.

Bu durumda, bu dikkate alınması gereken mükemmel bir şeydir. Narsistler gerçek renklerini ilişkinin başlamasından birkaç ay sonra gösterirler. Yine de bir erkek sizi duygusal olarak incittiğinde altta yatan bir sorunun ortaya çıkma ihtimali de vardır.

Daha önce herhangi bir sorun yaşadınız mı? İlişkinizi korkutabilecek bir şey mi oldu?

Bir erkek duygusal olarak incindiğinde, acısıyla baş etmek için sizi duygusal olarak incitmeye başvurabilir. Bu gibi durumlarda terapi en iyi hareket tarzı olabilir.

Psikolog Mert Şeker şunu öne sürüyor:Erkekler duygusal olarak incindiklerinde partnerlerine de duygusal olarak zarar verebilirler çünkü insanlar duygusal tepki verirken acılarına ve savunma mekanizmalarına sığınabilirler. Bu, erkeğin kendini koruma içgüdüsüyle ilgili olabilir. İncindiğini hissettiğinde saldırganlığa veya geri çekilmeye başvurabilir.

4. Neden bu ilişkide kalıyorsun?

“Erkek arkadaşım beni duygusal olarak incitiyor ama ben onu sevdiğim için kalmayı seçtim.”

Sizi duygusal olarak inciten biriyle neden kalmayı seçtiğinizi anlamak için bu soruları yanıtlayın.

– Değişebileceğine ve ilişkinizin eskisi gibi olacağına inandığınız için mi onu seviyorsunuz?

– Onun iyi bir insan olduğuna ve bunu çözebileceğine inandığın için mi kalıyorsun?

READ  Saygısız Bir Kocanın 17 İşareti ve Onunla Başa Çıkmanın Yolları

– Senin hakkında bir şeyler söylerken, değişmeni istediğini söylerken doğruyu söylediğini mi sanıyorsun? Sonuçta, onun tüm eksikliklerinizi sert bir şekilde dile getirmesinin sizin iyiliğiniz için olduğuna inanıyor musunuz ve bunu takdir ediyor musunuz?

5. Neye tahammül ettiğinizi anlayın

“Beni incitmekten keyif alıyor ve içten içe bir şeyler yapmam gerektiğini biliyorum.”

İşte cevabınız budur. Bu durumun hâlâ değişebileceğini biliyorsunuz. Erkek arkadaşınız veya partnerinizle konuşmazsanız, bu kişi yaptığı şeyin sizin için uygun olmadığını nasıl anlayabilir?

Duygusal incinme yaşayan bazı insanlar, geceleri herkes uyurken ağlamakla yetinirler. Ancak duygusal olarak incinmekten yorulduysanız, bu konuda bir şeyler yapmalısınız. Bir şey yapmazsan nasıl değişecek?

Duygusal olarak incinmeye nasıl son verebilirim?

“Duygularımı incitti ve şimdi anlıyorum. Bunun durması gerekiyor ama nereden başlayacağım?”

Erkek arkadaşınızın size verdiği duygusal acının aşk olmadığını anlamak ilk başlangıçtır. Artık bu davranışın sağlıklı olmadığını ve aynı zamanda istismarcının işareti olabileceğini bildiğinize göre, bu konuda bir şeyler yapmanın zamanı geldi.

‘Beni duygusal olarak incitmeye devam ediyor’: Bununla başa çıkmanın 17 yolu

Bazı insanlar istismarın yalnızca morarma ve fiziksel acı şeklinde kendini gösterdiğini düşünüyor ancak duygusal istismar acı verici olabiliyor.

Ne yazık ki birçok insan duygusal acıya ve istismara gözlerini kapatıyor. Duygusal istismar mağdurlarına nadiren rastlanır çünkü bir köşeye saklanıp ağlamayı tercih ederler. Bazıları sahte bir gülümseme takınıp iyiymiş gibi davranabilir ama zaten içten içe kırılmışlardır.

Partneriniz sizi duygusal olarak incitmeye devam ederse ne yapmalısınız?

Unutulmamalıdır ki, duygusal istismarın kasıtsız, kasıtlı, bir tepki ya da dikkat çekme yöntemi olduğu durumlar da vardır.

İşte niyetiniz ne olursa olsun buna son vermenin 17 yolu.

1. Onunla konuşun ve duygularınız konusunda dürüst olun

“Beni duygusal olarak incitmeye devam ediyor. O evde olmadığında ya da uyuduğunda ağlıyorum.”

Partnerinizin sizi duygusal olarak incittiğini bilmeme ihtimali var. Bazı insanlar acıyı saklamayı tercih eder ama siz bunu yapmak zorunda değilsiniz.

İletişim her ilişki için hayati öneme sahiptir ve sorunu çözmek için bunu kullanmamız gerekir. Partnerinizle konuşun. Hepsini dışarı çıkar. Ona ne hissettiğinizi, neden incindiğinizi ve söylemek istediğiniz her şeyi anlatın.

Onun önünde ağlamamaya çalışın. Bunun yerine nasıl hissettiğinizi ifade etmek için kelimeleri kullanın. Onunla konuşun ve konuşma zamanı geldiğinde onu dinleyin.

2. Ona incitici davranışlarının arkasında bir neden olup olmadığını sorun

Partnerinizle samimi bir konuşma yapmaktan korkmayın.

Bazen partneriniz yaptığı incitici şeylerin farkında olmayabilir, ancak eğer öyleyse, dürüst olabilir ve sorunun ne olduğunu size bildirebilir.

Size doğrudan cevap veremezse, en azından bu konuşma onun size zarar veren eylemleri hakkında düşünmesini sağlayacaktır.

3. İşbirliği yaparsa birlikte bir eylem planı hazırlayın

Eğer ikiniz de ilişkinizde bir sorun olduğunu kabul ediyorsanız ve bunun üzerinde birlikte çalışmayı denemek istiyorsanız, o zaman bir eylem planı oluşturmanız gerekir.

Atacağınız tüm adımların bir listesini yapın. Lütfen bunu yazın ve haftalık derin konuşmalar yapmayı kabul edin .

4. Uzlaşmayı kabul edin

Elbette her ikisinin de eylemlerinden ve tepkilerinden sorumlu olması gerekir. Uzlaşmayı kabul edin ve bunun uzun bir süreç olacağını bilin.

Bazı durumlarda çiftler arasındaki incinme ve onaylamama, karşıt inançlardan kaynaklanmaktadır. Farklı geçmişlerden geldiğiniz için bu normaldir. Uzlaşma, planınıza dahil etmek için mükemmel bir noktadır.

Yarı yolda buluşun ve bunun üzerinde birlikte çalışın.

5. Daha sabırlı olmaya çalışın

“Söylediği her şey, hatta şakaları bile kişisel geliyorsa, incinmeyi nasıl bırakabilirim? Yardım edemem ama duygusal olarak incinmiş hissediyorum.

Hassas bir insan mısınız?

READ  Çıkmaz İlişkilerin 11 İşareti ve Başa Çıkma Yolları

Bu çalışmanın da gösterdiği gibi, partneriniz bunun farkında olmasa da çok hassas olmak duygusal acıya neden olabilir.

Partnerinizle konuşursanız ve ona sözlerinin , şakalarının ve davranışlarının sizi duygusal olarak incittiğini söylerseniz, bu bir başlangıçtır. Ancak bir anda değişmesini beklemeyin.

Unutmayın, her durum farklıdır ve sizi aşağılamak ya da incitmek niyetinde olmaması ihtimali vardır. Onun yaklaşımı üzerinde çalışırken, sizin de hassasiyetiniz üzerinde çalışmanız gerekir.

Kelimeler ilham verebilir ve güven oluşturabilir, ancak aynı zamanda sevdiğiniz insanlara da zarar verebilir. 

6. Birbirinizi anlamaya çalışın

İlişkiler tamamen anlamak ve birlikte çalışmakla ilgilidir. Artık uzlaştığınıza göre anlayışla ve biraz daha sabırlı olmakla başlayın.

Değişim zaman alacaktır, ancak birlikte çalışırsanız ve daha anlayışlı olursanız, o zaman daha kolay olacaktır.

7. Tepki vermek yerine yanıt vermeye çalışın

Saldırgan veya incitici bir şeyi tekrarlarsa olumsuz veya sert tepki vermeyin. Bu, o anın sıcağında sorunun daha da büyümesine neden olabilir.

Bunun yerine sakin olun ve buna göre yanıt verin. Objektif olun ve duygularınızın muhakeme yeteneğinizi gölgelemesine izin vermeyin.

8. Neyi özümseyeceğinizi seçin

“Beni duygusal olarak incitmeye devam ediyor. Dün gece elimi tutmadı. Arkadaşlarım da bunu fark ettiği için çok utandım ve incindim!”

Kimseyi olmasını istediğimiz gibi olmaya zorlayamayız. Bazı erkekler gösterişli değildir ve alıngan olmaktan hoşlanmazlar.

İzin verirseniz bu sizi duygusal olarak incitebilir.

Neyi emeceğinizi seçin. Gördüğünüz ve duyduğunuz her şeyin kendinizi incitmesine izin vermeyin.

9. Aşırı düşünmekten kaçınmak için elinizden geleni yapın

Fazla düşünmek işleri daha da kötüleştirebilir.

Örneğin partnerinizin bir ofis arkadaşınızla flört ettiğinden şüpheleniyordunuz . Öfkeyle onunla yüzleşirsin ve o ruh halinden dolayı paranoyak ve zavallı olduğunu haykırır. O zaman acı çekersin ve her zamankinden daha fazla kafan karışır.

“O değişti ve artık beni sevmiyor. Çok sert davranıyor. Bu doğru ve onun bir ilişkisi var!”

Aşırı düşünmenin duygusal acıya neden olduğu zamanlar olabilir. Davetsiz düşünceleri bırakmak size ve partnerinize yardımcı olabilir.

Psikolog Mert Şeke’nin sözleriyle:Bu konuda aşırı düşünmeyi azaltmak için şunları deneyebilirsiniz: Öncelikle derin nefes alarak rahatlayın. Düşüncelerinizi yazarak zihninizi temizleyin. Düzenli olarak meditasyon veya yoga gibi rahatlama tekniklerini uygulayın. Kaygınızı azaltın ve düşüncelerinizi eyleme geçirerek sorunları çözmeye odaklanın.

10. Partnerinize şüphe avantajını sağlayın

Özür diledi ve hissettiklerinize karşı daha duyarlı olacağına söz verdi. Partnerinizin narsist olmadığını düşünüyorsanız, onu şüpheye düşürmekten sizi alıkoyan şey nedir?

İlişkiyi bitirmek yerine ona bir şans daha verebilirsiniz. Bu kararı vermeden önce her şeyi tartın. Onu herkesten daha iyi tanıyorsun ve bu şansı hak edip etmediğini biliyorsun.

11. Sınırları birlikte belirleyin

Bir ilişkide sınır koymanın hayati önem taşıdığını biliyor muydunuz ?

İlişkinize başlamadan önce bile çift bunu tartışmaya başlamalıdır. İlişkide doğru beklentileri ve sorumlulukları belirlemenize yardımcı olacaktır. Bu aynı zamanda her ikiniz için de işleri daha şeffaf hale getirecektir. Birisi sınırın dışında bir şey yaparsa, bu kişinin eylemlerinden sorumlu olması gerekir.

12. Her ikinizin de kabul edeceği kurallar belirleyin

Daha sonra, ikiniz de aynı fikirdeyseniz kurallar koymak daha iyidir. Bunun nasıl yardımcı olacağını sorabilirsiniz?

Yazılı bir dizi kuralla ilişkinizde yapılması ve yapılmaması gerekenleri anlayacaksınız . Artık partnerinizin yaptığını neden yaptığını tahmin etmeye ve merak etmeye gerek yok.

Mesela onun kadın iş arkadaşıyla sohbet etmesini istemiyorsunuz.

Eğer hâlâ nefret ettiğiniz şeyi yapıyorsa, bunun kasıtlı olduğunu söyleyebiliriz, değil mi?

13. Affedin ve bırakın

Terapiye gitmeyi seçerseniz, bugününüzü etkileyebilecek geçmiş sorunları da ele almanız gerekir.

Yeniden başlamak istiyorsanız affetmeyi ve unutmayı seçin. Bu karşılıklı bir karar olmalıdır çünkü bu, ilişkiyi sürdürüp sürdürmeyeceğinizi veya bitireceğinizi belirleyecektir.

READ  Bir İlişkide Güvensizliğe Ne Sebep Olur: 10 Olası Sebep

14. Yeni başlamayı seçin

Eğer duygusal acı kasıtsızsa, önceki bir kırgınlıktan veya aşırı hassasiyetten kaynaklanıyorsa, yeniden başlayabileceğinizi rahatlıkla söyleyebiliriz.

Kolay olmayacak, ancak uzlaşmayı, konuşmayı ve birlikte çalışmayı kabul ederseniz, bu daha iyi, daha olgun bir ilişkiye yol açabilir .

Yeniden başlamak için çok geç değil.

15. Mecbursanız ayrılın

“Sizi duygusal olarak inciten ve istismarcı olduğunu gösteren biriyle nasıl başa çıkılır?”

Duygusal acının kasıtlı olarak oluştuğunu veya narsisizm ya da artık üzerinde çalışılamayan başka nedenlerden kaynaklandığını fark ederseniz, o zaman ayrılın.

Kendinizi mutsuzluğun hapishanesinden kurtarın. Daha iyisini hakediyorsun. Çok geç olmadan ayrılın.

16. Ayrı zaman

Bazen bir ilişki duygusal açıdan zorlayıcı olduğunda, ara vermek her iki ortağa da düşünme, iyileşme ve perspektif kazanma fırsatı sağlayabilir. Bu alan ihtiyacı konusunda partnerinizle açıkça iletişim kurmanız çok önemlidir. 

Bu zamanı kendi ihtiyaçlarınıza ve refahınıza odaklanmak için kullanın. İlişki sırasında ihmal edilmiş olabilecek hobiler, ilgi alanları ve arkadaşlıklarla yeniden bağlantı kurun.

17. Tetikleyicileri tanımlayın

Duygusal acının tetikleyicilerini anlamak, bir ilişki içinde bu acıyı ele alma ve yönetme konusunda temel bir adımdır.

Belirli durumlara, kelimelere veya eylemlere karşı kendi duygusal tepkilerinizi inceleyerek başlayın. Duygusal acı veya rahatsızlık duygularını tetikleyen şey nedir? Bu tetikleyicileri kaydetmek için bir günlük tutun.

Sık sorulan sorular

Duygusal istismar incelikli olabilir ve fark edilmesi zor olabilir, ancak ilişkinizde bundan şüpheleniyorsanız bunu ele almanız çok önemlidir. Duygusal istismarla ilgili sık sorulan bazı soruların yanıtlarını burada bulabilirsiniz:

  • Duygusal istismara uğradığımı nasıl anlarım?

Duygusal istismar sıklıkla sürekli eleştiri, manipülasyon veya tecrit gibi davranış kalıplarını içerir. Sürekli olarak küçümsendiğinizi, kontrol edildiğinizi hissediyorsanız veya partnerinizin tepkilerinden korkuyorsanız, bunlar duygusal istismarın işaretleri olabilir. İçgüdülerinize güvenin ve destek arayın.

  • Partnerim duygusal olarak istismarcı davranıyorsa ne yapmalıyım?

İletişim çok önemlidir. Endişelerinizi dile getirin ve çift danışmanlığı almayı düşünün. Ancak güvenliğiniz risk altındaysa veya partneriniz değişmeyi reddediyorsa bir güvenlik planı oluşturmanız ve arkadaşlarınızdan, ailenizden veya profesyonellerden yardım almanız gerekebilir.

  • Duygusal olarak istismarcı bir ilişkiyi nasıl bırakabilirim?

Duygusal açıdan istismarcı bir ilişkiden ayrılmak zordur ancak sağlığınız için gereklidir. Güvendiğiniz arkadaşlarınıza veya ailenize güvenerek başlayın. Güvenli bir çıkış planlayın, önemli belgeleri toplayın ve gerekirse hukuki tavsiye alın. Rehberlik için destek kuruluşlarına ulaşın.

  • Duygusal istismardan nasıl kurtulurum?

Duygusal istismardan kurtulmak zaman alır. Kişisel bakıma, terapiye ve güçlü bir destek sistemi oluşturmaya odaklanın. Sağlıklı sınırları öğrenmek ve öz saygı, duygusal sağlığınızı yeniden kazanmanız için gerekli adımlardır.

  • Duygusal istismar mağdurlarına yönelik bazı kaynaklar nelerdir?

Duygusal istismar mağdurlarını desteklemek için çeşitli kaynaklar mevcuttur. Aile içi şiddet yardım hatlarına, yerel barınaklara veya danışmanlık hizmetlerine başvurun. Destek grupları, kendi kendine yardım kitapları ve çevrimiçi forumlar da iyileşme yolculuğunuz sırasında rehberlik ve topluluk duygusu sağlayabilir.

Acının devam etmesine izin verme

Duygusal olarak incinmemizin pek çok nedeni olabilir. Kalıpları, nedenleri ve olasılıkları tanımak, yapmanız gereken ilk şeyler arasındadır.

Psikolog Mert Şeker şöyle diyor:Duygusal açıdan incinmemizin psikolojik nedenleri çok çeşitli olabiliyor. Bunları bilmek yol gösterici olacaktır. Geçmişteki travmatik deneyimler veya duygusal yaralanmalar duygusal duyarlılığı artırabilir. Ek olarak, düşük özgüven, başkalarının onayına aşırı güvenme, mükemmeliyetçilik veya reddedilme korkusu gibi kişilik özellikleri de duygusal acıya yol açabilir.

Ardından, durumu düzeltmek, danışmanlık almak veya bozulan ilişkiyi sonlandırmak için harekete geçmeye devam edebilirsiniz.

“Beni duygusal olarak incitmeye devam ediyor. Kalmalı mıyım?”

Cevap içinizde yatıyor. Tüm gerçekleri ve olasılıkları göz önünde bulundurun ve partnerinizle konuşun. Sizin için neyin iyi olduğuna ve neyi hak ettiğinize karar verin.

Unutmayın, seçim sizin.

Similar Posts

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir