Bağlanma Sorunları: İlişkilerdeki Bağlanma Sorunlarınızı İyileştirmek için 10 Adım

İlişkinizde bağlanma sorunları yaşayabileceğinizi biliyor muydunuz? Eğer bağınızı tekrar rayına oturtmaya çalışıyorsanız ve neler olup bittiğinden emin değilseniz, bu daha fazla incelemeniz gereken bir konu olabilir. Ek sorunları ve bunların nasıl düzeltileceği hakkında daha fazla bilgi için bu makaleyi okumaya devam edin.

Bağlanma sorunları nelerdir?

Bağlanma sorunları olarak da bilinen bu tür sorunlar, ilişkilerle ilgili yaşadığınız sorunları ifade eder. Bir ilişkide kendinizi güvende veya tatmin olmuş hissetmeyebilirsiniz ya da böyle hissetmeniz için bazı şeylerin olması gerekebilir.

Bir ilişkide bağlanma sorunu yaşayıp yaşamamanızın nedeni bağlanma stilinizdir . Bağlanma stillerinin bebekken geliştiği ve ebeveynlerinizden veya bakıcınızdan aldığınız bakıma göre belirlendiği düşünülmektedir.

Örneğin bir bebeğe bakıldığında, yani sakinleştirildiğinde ve ihtiyaçları tutarlı bir şekilde karşılandığında, ağladığında sakinleştirilmeyen bir bebeğe göre farklı bir bağlanma stiline sahip olabilirler.

Bağlılığınız, ebeveynlerinizin sizi ne kadar güvende veya emniyette hissettirdiğini ifade eder. Eğer size düzgün bir şekilde bakıldıysa, muhtemelen kendinizi korunmuş hissettiniz ve onlara güvenebileceğinizi hissettiniz. Bu, siz büyüdükçe her türlü ilişkiye yansıyabilir.

Öte yandan, ihtiyacınız olan şeylerin size verilmemesi, yaşlandıkça ilişki kurma şeklinizi de etkileyebilir.

Bağlanma sorunları neden önemlidir?

İlişkiye bağlanma sorunları önemlidir çünkü diğer insanlarla nasıl bağ kuracağınızı etkileyebilirler. Tarzınızın ne olduğunu anladığınızda, başkaları hakkında da daha fazla şey öğrenmenize yardımcı olabilir. 

Bazı bağlanma stilleri diğer stilleri etkiler; bu da iki kişinin, hangi bağlanma yaralarının üstesinden gelmeye çalıştıklarına bağlı olarak bir ilişkide çatışma yaşayabileceği anlamına gelir.

Psikolog Mert Şeker’e göre  :

Bir ilişkideki bağlanma sorunları önemli bir psikolojik ve ilişkisel sorundur ve çeşitli sonuçlara yol açabilir. Bu sorunlar bireylerin duygusal sağlıklarını etkileyebilmekte ve kişisel gelişimlerini engelleyebilmektedir. Ayrıca ilişkilerdeki bağlanma sorunları çatışmaya, iletişim güçlüklerine neden olabilir ve ilişkide tatminsizlikle sonuçlanabilir.

Bağlanma sorunlarının iyileşmesinin mümkün olduğunu unutmayın, özellikle de buna zaman ve enerji ayırmaya istekliyseniz.

Bağlanma sorunlarıyla nasıl başa çıkılır?

Bağlanma sorunlarının üstesinden nasıl gelineceğine gelince, yapabileceğiniz birkaç şey var. Bağlanma teorisi hakkında daha fazla bilgi edinmek için elinizden gelenin en iyisini yapmalısınız, böylece bağlanma türlerindeki farklılıkları ve bunların hayatınız boyunca sizi nasıl etkileyebileceğini daha iyi anlayabilirsiniz.

Bunun yanı sıra bir terapistle çalışmanız ya da güvendiğiniz biriyle yaşadıklarınızı konuşmanız da faydalı olabilir .

Bir ilişkideki bağlanma sorunlarınızı iyileştirmenin 10 Yolu

Kendi başınıza denemek isteyebileceğiniz bağlanma sorunlarını nasıl iyileştirebileceğinize bir bakalım.

1. Bağlanma stilleri hakkında daha fazla bilgi edinin

Bağlanma sorunlarını nasıl çözeceğiniz konusunda kararsız kaldığınızda, yapmak isteyebileceğiniz ilk şey bunların ne olduğu ve kişinin nasıl davranmasını sağladığı hakkında daha fazla bilgi edinmek olabilir. 

READ  35 Telltale Bir Kızın Senden Hoşlandığını Ama Göstermemeye Çalıştığını Gösteriyor

Bu makalenin ayrıntılarına ek olarak daha fazla bilgi bulmak için çevrimiçi araştırma yapabilmeniz gerekir.

2. Tarzınızın ne olduğunu belirleyin

Bu teoriyi ve neden geçerli olduğunu öğrendikten sonra bu, bazı özelliklerinizi ve diğer insanlara nasıl davrandığınızı anlamanıza yardımcı olabilir. 

Başka bir deyişle, bağlanma stilinizin ne olduğunu belirleyebilirsiniz; bu, yalnızca belirli durumlarda nasıl davrandığınız konusunda size ipucu vermekle kalmaz, aynı zamanda bu şeylerin farkına varma ve bunları değiştirme fırsatı da sağlayabilir.

3. Sınırlarınızı ve beklentilerinizi bilin

Duygusal bağlanma sorunlarının üstesinden gelmenize yardımcı olabilecek başka bir şey de sınırlarınızı ve beklentilerinizi bilmektir . Örneğin bağlanma stiliniz nedeniyle yapabileceğiniz şeyleri tespit edebildiğinizde, bunları önlemenize de yardımcı olabilirsiniz.

Partneriniz size hemen mesaj göndermezse veya bir konuda sizin kadar heyecanlanmıyorsa belki de bunalıma girebilirsiniz. 

Psikolog Mert Şeker şöyle açıklıyor:

Duygusal bağlanma sorunları olan bir ilişkide sınırların ve beklentilerin belirlenmesi, iletişimde açıklığın ve anlayışın önemli olduğu bir süreçtir.

Bu tespitler karşılıklı olarak sağlıklı bir ilişkinin temelini oluşturur. Bireylerin kendi duygusal ihtiyaçlarını ve sınırlarını anlaması ve bunları net bir şekilde ifade etmesi ilk adımdır.

Bu, artık seni sevmediklerini hissetmene neden olabilir. Bağlanmanın nasıl çalıştığı konusunda bilgi sahibi olduğunuzda, ne zaman bu şekilde hissettiğinizi fark edebilir ve kaygılı hissetmek yerine nefes alıp rahatlayabilirsiniz.  

4. Partnerinizle konuşun

Bağlanma sorunlarının üstesinden gelmek için elinizden gelenin en iyisini yaparken partnerinizle de konuşmanız yardımcı olacaktır. 

Sonuçta, bir ilişkideki her iki kişinin de davranışlarını etkileyebilecek bağlanma stilleri olacaktır. Tarzınızı daha iyi anladığınızda nasıl davrandığınızı, neyi değiştirmek istediğinizi onlarla konuşabilirsiniz.

Üstelik araştırdığınız bilgileri eğer ilgilenirlerse onlarla paylaşabilirsiniz. Bu daha iyi iletişim kurmanıza ve birbirinizi daha iyi anlamanıza yardımcı olabilir.

5. Bir terapistle çalışın

Duygusal bağlanma sorunları için bir terapistle çalışmak faydalı olabilir. Bir ilişki içindeyken bir terapisti ziyaret edebilir ve zamanınızı geçireceğiniz bir partner bulmaya çalışıyorsanız veya bağlanma sorunlarını nasıl çözeceğiniz hakkında daha fazla bilgi edinmek istiyorsanız, yaşadığınız anlaşmazlıkları çözmek isteyebilirsiniz. 

Hafifletilebilecek zihinsel sağlık sorunlarının semptomlarını da ifade ediyor olabilirsiniz.

Bir profesyonelle görüşebildiğinizde, size uzman tavsiyesi verebilir ve bağlanma stiliniz nedeniyle sergileyebileceğiniz davranışlar hakkında daha fazla bilgi sağlayabilir . 

Ayrıca, hedefleri nasıl belirleyeceğinizi ve zihniyetinizi nasıl değiştireceğinizi açıklayarak istediğiniz zaman davranış şeklinizi değiştirmenize de yardımcı olmalıdırlar.

6. Kendiniz üzerinde çalışın

Zihinsel sağlığınız üzerinde çalışırken genel sağlığınız üzerinde de çalışmak isteyebilirsiniz. Fiziksel sağlığınıza dikkat etmediğinizde ya da yeterince meşgul olmadığınızda en iyi siz olmak kolay olmayabilir.

READ  Kocam Beni Seviyor mu? 30 Kanıt İşareti

Geceleri yeterince uyuduğunuzdan, dengeli beslendiğinizden ve düzenli egzersiz yaptığınızdan emin olmak için elinizden geleni yapın. Ayrıca bir hobi edinmek veya bir rutine bağlı kalmak iyi olabilir. 

Bu, endişelenmeye veya hayal kurmaya çok fazla zaman harcamadan günlerinizi geçirmenize yardımcı olmak da dahil olmak üzere çeşitli şekillerde yararlı olabilir ve istediğiniz her şeyi bir günde tamamlamanıza olanak sağlayabilir.

7. Düşüncelerinizi yazın

Kendiniz üzerinde çalışmanın bir parçası da düşüncelerinizi not etmeye başlamak olabilir. 

Stres ve kaygıyla kendi başınıza başa çıkmak zor olabilir; bu nedenle, kendinizi tükenmiş veya stresli hissettiğinizde, düşüncelerinizi bir günlüğe veya telefonunuza not etmek, bu rahatsız edici düşünceleri kafanızdan uzaklaştırabilir ve kendinizi daha rahat hissetmenize yardımcı olabilir. daha çok kendin gibi hissetmek için.

Bazı terapi türlerinde günlük tutmak da terapötik sürecin bir parçası olabilir.

8. Kendinize saklamayın

Bağlılığınızın sizi ve ilişkinizi nasıl etkilediğini ele almak için elinizden geleni yaptığınızda, kendinize saklanmaktan kaçınmalısınız. Başkalarının bakış açılarına sahip olmak yararlı olabilir ve onların da yararlanabileceğiniz tavsiyeleri olabilir.

Sosyal kalmak, neyin yanlış olduğuna ve bunu nasıl düzelteceğinize fazla odaklanmanızı engelleyebilir. Karşılaştığınız sorunların çözülebilmesi muhtemeldir, ancak bir gecede çözülemeyebilirler. Değer verdiğiniz insanlarla vakit geçirmek ve birlikte eğlenmek sorun değil.

9. Hedefleri belirleyin

Bağlanma sorunlarını nasıl aşacağınız üzerinde çalışırken dikkate almanız gereken bir diğer şey de kendinize hedefler belirlemektir . Hedefler doğru yolda kalmanıza yardımcı olabilir ve hayatınızın farklı yönlerinde bunalmanızı önleyebilir.

Hedefleri belirlemenin en iyi yolu ve bunları nasıl takip edeceğiniz konusunda terapistinizle konuşabilirsiniz. 

Önemli olan hedeflerinizin yönetilebilir ve karşılanabilir olmasını sağlamaktır. Bağlanma tarzınızla ilgili özellikleri değiştirmek gibi ulaşmak istediğiniz büyük bir hedefiniz olsa bile, bu, ulaşılması daha kolay olan daha küçük hedeflere bölünebilir.

10. Devam edin

Yine, bir ilişkiyi veya ona olan bağlılığınızı iyileştirmeye çalıştığınızda bu devam eden bir süreç olacaktır . Elinizden gelen her şeyi yapıyor ve bir terapistle çalışıyor olsanız bile, doğru sonuca ulaşmak biraz zaman alabilir.

Pozitif kalın ve cesaretinizin kırılmaması için her gün bunun üzerinde çalışın. Orada kalın ve partnerinizin muhtemelen eylemlerinizi fark ettiğini ve takdir ettiğini anlayın.

Bağlanma stili türleri

Mümkün olan dört ana bağlanma stili vardır. Bazı türlerin ilişkinizde bağlanma sorunlarına neden olma olasılığı daha yüksek olabilir.

1. Güvenli bağlantı

Güvenli bağlanma, çocuğun ihtiyaçları karşılandığında, rahatlatıldığında ve bakıcısının yanında kendini güvende hissettiğinde ortaya çıkar. 

Güvenli bağlanan bir kişi yetişkin olduğunda partnerleriyle sağlıklı ilişkiler kurabilmeli , eşinin güvenebileceği biri olabilmeli ve etkili bir şekilde iletişim kurabilmelidir.

READ  Erkeklerin Bir Kadından Duymaktan Hoşlandığı 15 Şey

2. Kaygılı bağlanma

Bir bebeğin ihtiyaçları her zaman aynı şekilde karşılanmadığında bazen rahatlatılır, bazen de ilgilenilmeden ağlamasına izin verilir. 

Bu kaygılı bağlanmaya yol açabilir . Kaygılı bağlanmaya sahip bir birey yetişkin olarak ilişkiler kurduğunda, kendisine sıklıkla önem verildiğinin söylenmesi gerekebilir. Ayrıca her zaman bir ilişki içinde olmaları gerekebilir.

3. Kaçınmacı bağlanma

İhtiyaçları karşılanmadığında ortaya çıkan kaçınmacı bağlanmaya sahip bebekler ve bakıcı muhtemelen onlardan düzenli olarak kaçınır. Bebek muhtemelen kendi başının çaresine bakmak zorunda olduğunu ve ebeveynlerine güvenemeyeceğini düşünmeye başladı. 

Yetişkinlikte bu, kişinin uzun süreli ilişkilerde bile başkalarına açılmakta zorluk çektiği anlamına gelebilir. Başka birine güvenmeleri çok zor olabilir.

4. Düzensiz bağlanma

Düzensiz bağlanma genellikle bir ebeveynin çocuğunun ebeveyni olamayacağı durumlarda ortaya çıkar. Bir akıl sağlığı sorunu ya da bir bağımlılıktan muzdarip olabilirler ve sizi rahatlatamayabilir ya da ihtiyaçlarınızı karşılayamayabilirler. 

Bu şekilde tedavi edilen bir bebek büyüdükçe zihinsel sağlık sorunları veya bağımlılık da yaşayabilir. Anlamlı ilişkiler bile kuramayabilirler.

SSS

Aşağıda, bağlanma sorunlarıyla ilgili sık sorulan bazı sorular yer almaktadır:

  • Neden bağlanma sorunları yaşıyorum?

Bebekken ilk bakıcınızın size davranış şekli nedeniyle bağlanma sorunlarınız olabilir. İhtiyacınız olan şeyler size verildiyse ve ağladığınızda sakinleştirildiyseniz, bağlanma sorunları sergilemeyebilirsiniz.

Öte yandan, ihtiyacınız olan şeyler size verilmediyse ve ebeveynleriniz sizden kaçındıysa, kendinize dikkat etmeniz gerektiğini hissettiğiniz için tüm ilişkilerinizde belirli şekillerde davranabilirsiniz.

  • Bağlanma sorunları nasıl durdurulur?

Bağlanma sorunlarını durdurmak mümkündür ve bunu yapmanın birkaç yolu vardır. Bunlardan biri , stilinizi çözmenize yardımcı olabilecek  bağlanma teorisi hakkında daha fazla bilgi edinmektir .

Psikolog Mert Şeker bu konudaki düşüncelerini şöyle paylaşıyor:

Bağlanma sorunlarını çözebilmek için öncelikle bireylerin duygusal farkındalık geliştirmeleri gerekmektedir. Duygusal farkındalık kişinin duygularını tanımayı, kabul etmeyi ve ifade etmeyi içerir.

Ayrıca ilişkideki bağlanma sorunlarını çözmek için iletişim becerilerini geliştirmek de önemlidir. İlişkideki ihtiyaçları ve duyguları açıkça ifade etmek karşı tarafın anlamasını ve desteklemesini sağlayabilir.

Bu, davranışınızı fark etmenize ve bazı eylemlerinizi değiştirmenize yardımcı olabilir.

Destek için bir terapistle de çalışabilirsiniz. İlişkilerde karşılaştığınız sorunlarla ilgili olarak size daha fazla rehberlik edebilmeli ve hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olabilmelidirler.

Götürmek

Bağlanma sorunları her ilişkide mevcut olabilir ve eğer sizin ilişkinizde ortaya çıkarsa, bağlanma sorunlarının anlamı, bunlarla nasıl başa çıkılacağı ve bağlanmanın ne anlama geldiği gibi daha fazlasını öğrenmenin zamanı gelmiş olabilir. 

Öncelikle bu makaledeki tavsiyelere uymayı düşünün; bu, ilişkilerinizdeki endişelerinizi gidermenize yardımcı olabilir.

Similar Posts

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir