Su Alımı Hesaplayıcısı

Su içmeden önce susamayı mı bekliyorsunuz? Bu hesaplayıcı, dehidrasyonu önlemek için her gün içmeniz gereken su miktarını yaklaşık olarak belirlemenize yardımcı olur. Kişinin ihtiyaç duyduğu gerçek su miktarı egzersiz, hastalık ve diyetinizin sıvı içeriği gibi birçok faktöre bağlıdır. Hamile ve emziren kadınların susuz kalmamaları için ek sıvı tüketmeleri gerekir.
Günlük Su İhtiyacını Hesaplayın

or
or

Susuzluk Hissi ve Su Alımı
Susuzluk, vücudunuzdaki su seviyesinin azaldığını gösteren bir sinyal değil, susuz kaldığınızı ve bir an önce su içmeniz gerektiğini bildiren bir uyarıdır. Susadığınızı hissettiğinizde vücudunuz zaten suyunun %1 -2’sini kaybetmiş olacaktır

Çok öznel bir his olan susuzluk, vücudun sıvı dengesinin korunmasına yardımcı olur

Susuz kalmamak için düzenli aralıklarla su için. Ortalama olarak, hareketsiz bir yetişkin günde 1,5 litre su içmelidir

ancak önerilen günlük toplam sıvı (su artı diğer içecekler) alımı erkekler için 3 litre ve kadınlar için 2,2 litredir

Reklam
Önemli Su Gerçekleri:
İnsan vücudunun neredeyse %60-70’i sudan oluşur


❖ Çay, kahve veya alkol gibi içeceklerin az miktarda tüketilmesi sanıldığı gibi dehidrasyona neden olmaz


Yemekten önce bir bardak su için. Sadece yemek yemenizi kontrol etmek ve kilonuzu sağlıklı aralıkta tutmaya yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda mide duvarınızı sindirim asitlerinin zararlı etkilerinden korumaya da yardımcı olur


Yeterince su içmek kilo vermenize yardımcı olur çünkü su olmadan vücut yağları yeterince metabolize edemez


Dehidrasyonun belirtileri arasında baş ağrısı, karın ağrısı, davranış değişiklikleri, depresyon yer alır

READ  Evli Bir Erkeğin Başka Bir Kadına Aşık Olduğunu Gösteren 25 İşaret


Vücutta %2’den fazla su kaybı olduğunda konsantrasyon, hafıza ve eleştirel düşünme gibi bilişsel işlevler azalır

❖ Toplam vücut suyunun %22-%30 oranında kaybedilmesi komaya ve ölüme yol açabilir.
SSS:
S: Günde ne kadar su içmeliyim?
C: Tavsiye edilen günlük su alımı erkekler için 3 litre veya 100 ons, kadınlar için ise 2,2 litre veya 77 onstur

S: Kilo vermek için ne kadar su içmeliyim?
C: Su alımı tek başına kilo vermeye yardımcı olmayabilir, ancak kalori kısıtlamasıyla birleştirilirse, çeşitli araştırmalara göre, yemekten yaklaşık 20 ila 30 dakika önce 2 bardak su tüketmek sizi tok hissettirir ve bu nedenle kilo vermeye yardımcı olabilir(14✔

).

S: Kiloma göre ne kadar su içmeliyim?
C: Ortalama bir insanın ons cinsinden ağırlığının (kilo olarak) yaklaşık yarısı kadar su içmesi gerekir. Örneğin, 200 kiloluk bir bireyin günde yaklaşık 100 ons (3000 ml) suya ihtiyacı vardır(15✔

).

S: Gerekli miktarda su içmenin faydaları nelerdir?
C: Gerekli miktarda su içmenin faydaları arasında enerjiyi artırmak ve yorgunluğu azaltmak, hidrasyona yardımcı olmak, toksinleri dışarı atmak, cilt dokusunu iyileştirmek ve dengeyi korumak yer alır(16✔

).

S: Çocuğum ne kadar su içmelidir?
C: 1-3 yaş arası çocuklar, su veya süt içeren günde yaklaşık 4 bardak sıvıya ihtiyaç duyarlar. Bu miktar 4-8 yaş arası çocuklar için yaklaşık 5 fincana, daha büyük çocuklar için ise 7-8 fincana çıkar(17✔

).

Similar Posts

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir