Ruh Bağı: Anlamı, Belirtileri ve Nasıl Kırılır?

İnsanlar genellikle kendilerini başkalarına bağlayan şeyin ne olduğunu ve neden bazı insanlara bu kadar bağlı olduklarını, diğerlerine ise öyle hissetmediklerini merak ederler. 

Cevap ruh bağlarımızda yatıyor olabilir. Hepimizin başkalarıyla normal sosyal etkileşimlerimizin dışında var olan bu görünmeyen bağlantılara sahibiz. Ailemizde, arkadaş çevremizde, hatta iş arkadaşlarımızda anlamadığımız bazı kişilere karşı kendimizi yakın hissedebiliriz. 

Kişisel olarak tanımadığınız bir kişiye karşı açıklanamaz bir şekilde çekim hissettiğinizi hiç fark ettiniz mi? 

Bu bağlantıyı, o kişiyle birlikte olduğunuzda veya bu insanlarla güçlü duyguları tetikleyen etkileşimlerde bulunduğunuzda da fark edebilirsiniz. Gelin, ruh bağının ne olduğu ve hayatınızdaki bağı nasıl tanımlayacağınız hakkında biraz bilgi edelim. 

Ruh bağları nedir?

Ruh bağları, yaşamlarımız boyunca başkalarıyla geliştirdiğimiz ilişkilerdir. Olumlu ya da olumsuz olabilirler ama yaşamlarımız üzerinde güçlü etkileri vardır.

Ruhsal bağlarımız hakkında hissettiklerimiz kendimiz hakkında nasıl düşündüğümüzün bir yansımasıdır. Ruhsal bağlarımız konusunda olumsuz hissedersek, kendimizi kapana kısılmış veya sıkışıp kalmış hissedebiliriz ve hayatlarımız anlamsız görünebilir.

Kısaca ruh bağı, ‘hayatınızı bir başkasına bağlamak’ anlamına gelir. Temelde iki insanı sonsuza kadar birbirine bağlayan bir şey. Aranızdaki bağ güçlü ve sığ olabilir, ancak çoğu zaman çok derin ve anlamlıdır. 

Bu, iki kişi arasındaki manevi bir bağ gibidir, onlara ilişkilerinde doyum ve mutluluk duygusu verir. Bu konuda daha fazla bilgiyi buradan edinebilirsiniz .

Ruh bağları nasıl başlar?

Ruhsal bağlar, birine derinden aşık olduğumuzda ve kendimizi ona son derece yakın hissettiğimizde başlar. Her ilişki benzersizdir ve bazıları diğerlerinden daha derin olabilir. 

Her birimizin hayatta kendi deneyimlerimiz olduğu için ruh bağları için belirlenmiş bir kural yoktur. Bu ruh bağları içimizde derin bir seviyede yaratıldığı için, bu bağlantının daha önce hayatımızda olduğunu çoğu zaman hatırlamayız. 

Ancak belirli bir kişiyle ilk kez karşılaştığımızda ona karşı güçlü bir duygusal çekim hissetmeye başladığımızı fark edebiliriz. Birine karşı hissettiğimiz duygular rasyonel düşünceler değildir. Bunlar içimizin derinliklerinde deneyimlediğimiz içgüdüsel ve duygusal tepkilerdir. 

Güçlü duygusal bağlantılara dayanan bir ilişki, iki kişinin birbirlerine karşı hissettiği derin sevgi nedeniyle sıklıkla ömür boyu sürecek bir ruh bağına dönüşür. Bazen insan farkında bile olmadan sana aşık olur! 

Birini sizi sevmeye zorlayamazsınız, ancak eğer bir kişi sizden hoşlanıyorsa, muhtemelen sizinle de bir ruh bağı kuracaktır.

Ruh bağının 10 belirtisi

Birçok insan aralarında bir ruh bağı olabileceğinin farkında değildir. 

Eğer siz de bu insanlardan biriyseniz, işte aranızda ruh bağı olabileceğinin 10 işareti. Eğer kendinizi ruhsal bağların bu belirtilerinden herhangi biriyle özdeşleştiriyorsanız, bunun yaşamınız için ne anlama geldiğini keşfetmenin zamanı gelmiş olabilir:

1. Partnerinizin sorunlarıyla sanki kendi sorunlarınızmış gibi ilgilenirsiniz

Bazen ruh bağı olan insanlar, sevdiklerinin sorunlarını kendilerininmiş gibi üstlenirler. Partneriniz kötü bir gün geçirdiğinde ya da bir konuda zor zamanlar geçirdiğinde enerjinizi ona yardım etmek için harcamak zorunda hissedebilirsiniz. Bu durum kendinizi bitkin ve bitkin hissetmenize neden olabilir.

2. Kendinizi sürekli olarak partnerinizin onayını ararken buluyorsunuz

Sevilmek için partneriniz tarafından onaylanmanız gerektiğini hissetmek kolay olabilir. Bu, partnerinizin onayını arzulamanıza ve onu mümkün olan her şekilde memnun etmek istemenize neden olabilir. Bunu başarmak için kendi mutluluğunuzu bile feda edebilirsiniz.

3. Partnerinizi üzmekten sürekli korkuyorsunuz

Bağımsızlığınızı korumaya ve kendiniz için bir şeyler yapmaya çalışsanız bile, partnerinizi üzmemek için onunla sürekli iletişim halinde olmanız gerektiğini hissedebilirsiniz. 

Bu, onlarla iletişime geçemediğinizde çok tedirgin olmanıza neden olabilir ve onların olumsuz tepki verebileceği korkusuyla kararlarınızı ikinci kez tahmin etmenize neden olabilir.

READ  Kocanızın Sizi Aldattığının 30 İşareti ve Bununla Başa Çıkma Yolları

4. Partnerinize karşı kıskanç ve kırgın hissediyorsunuz

Partnerinize karşı kıskançlık ve kırgınlık hissetmeniz, aranızda bir gönül bağı olduğunun işareti olabilir. Kendi hayatınızı istediğiniz gibi yaşayamayacağınız gerçeğine bilinçaltınızda kızıyor olabilirsiniz. Ya da partnerinizin özgürlüğünü ve bağımsızlığını kıskanıyor olabilirsiniz.

5. Geleceğe dair plan yapmakta zorluk çekiyorsunuz

Geleceğe dair plan yapmakta zorluk yaşamak, ruh bağının işareti olabilir. Geleceğiniz üzerinde hiçbir kontrolünüz olmadığını ve yaşamınızda olumlu değişiklikler yapma konusunda kendinizi güçsüz hissedebilirsiniz. Sabırsızlıkla bekleyeceğiniz çok az şey olduğunu hissedebilirsiniz. 

Bu durum umutsuzluk ve depresyon duygularına yol açabilir .

6. Günü tek başınıza atlatmakta zorlanıyorsunuz

Ayrıca, hayat arkadaşınızın yardımı olmadan günü geçirmenin sizin için zor olduğunu da fark edebilirsiniz.

Kendinizi destek için onlara güvenirken veya sadece etrafınızda her zaman birinin olması ihtiyacını hissederken bulabilirsiniz. Düzenli olarak sevgilinizin yardımına güvenmeniz gerektiğini fark ederseniz, bu bir ruh bağının işareti olabilir.

7. Hayatınız size ait değilmiş gibi hissediyorsunuz

Ayrıca kendi hayatınızı değil de başka birinin hayatını yaşadığınızı hissedebilirsiniz . Kendi hayatınız üzerinde hiçbir kontrolünüz yokmuş gibi hissedebilirsiniz ve etrafınızda olup bitenler üzerinde çok az kontrolünüz varmış veya hiç kontrolünüz yokmuş gibi görünebilir. 

Kimliğinizi kaybettiğinizi ve artık kendinizin gerçek versiyonu gibi hissetmediğinizi hissedebilirsiniz. Bu kendinizi yalnız ve depresif hissetmenize neden olabilir.

8. Onların onayına veya onayına ihtiyacınız olduğunu hissediyorsunuz

Kendinizi iyi hissetmek ve işleri doğru yaptığınıza inanmak için sevgilinizin onayına ihtiyacınız olduğunu da hissediyor olabilirsiniz. 

Yaptığınız her şey için onların onayına ihtiyacınız olduğunu veya verdiğiniz her karar için onların onayına ihtiyacınız olduğunu hissedebilirsiniz. Bu, kendiniz için yeterince iyi olmadığınızı hissetmenize neden olabilir, bu da cesaret kırıcı olabilir ve depresyon duygularına yol açabilir.

9. Onlarla birlikte olmadığınızda kendinizi kızgın, incinmiş veya üzgün hissedersiniz

Ayrıca, sevgilinizle birlikte olmadığınızda kendinizi kızgın, incinmiş veya üzgün hissederken de bulabilirsiniz. Sanki sizi terk etmişler ve artık onlar için önemli olmadığınızı  hissedebilirsiniz .

Sanki her şeyinizi kaybetmişsiniz, tutunacak hiçbir şeyiniz kalmamış gibi hissedebilirsiniz. Bu sizi çaresiz ve umutsuz hissetmenize neden olabilir ve bu da sonunda depresyona yol açabilir.

10. Onlar gittiğinde kaygı ve endişeyle dolarsınız

Ayrıca, sevgilinizden uzakta olduğunuzda ne olacağı konusunda çok fazla endişe ve endişe duyduğunuzu da fark edebilirsiniz. Onları özleyeceğinizi ve onları görmeme kararınızdan pişman olacağınızı hissedebilirsiniz. 

Onlar olmadan hayatınızda asla mutluluğu yaşayamayacağınızı hissedebilirsiniz. 

Bu kaygı sizi üzebilir ve öfkelendirebilir ve yanınızda olmayan sevgiliniz olmadan ne olacağı konusunda aşırı endişelenmenize neden olabilir. Bu sizi stresli ve endişeli hissetmenize neden olabilir ve bu da depresyona yol açabilir. 

Ruh bağı nasıl kırılır: 15 etkili yol

İki kişi arasında tipik dostluk veya aile bağlarının ötesine geçen bir bağ olarak tanımlanan ruh bağıyla mücadele ediyor olabilirsiniz. Ruh bağını nasıl kıracağınızı merak ediyor olabilirsiniz.

İşte ruh bağınızı kırmanın ve hayatınızı iyileştirmenin 15 etkili yolu:

1. Bir “Ruh Eşi Haritası” oluşturun 

Ona istediğiniz herhangi bir ad verin ve artık o kişiyle bağlantı kurmak istemediğiniz tüm nedenleri sıralayın. 

Geçmişte bu kişiyle sevgi dolu bir ilişkiniz olduysa, muhtemelen şimdi bile ona karşı büyük bir sevgi hissediyorsunuz; ancak hayatınızda onlar olmadan daha iyi durumda olmanızın tüm nedenlerini kendinize hatırlattığınızda, bu ruh bağından kurtulmanız daha kolay olacaktır. 

Haritanızı, bu kişinin neden hayatınıza ait olmadığını günlük olarak hatırlatmak için kullanabilirsiniz. Bu, onlarla ilişkili olumsuz duyguları salıvermenize yardımcı olur.

2. Evinizdeki sunağınıza kişinin resmini yerleştirin

Ruh bağlarından nasıl kurtulacağınızı mı merak ediyorsunuz? Fotoğraflarını en az bir hafta boyunca sunakta saklayın. Bu, o kişiyle aranıza mesafe koymanıza yardımcı olur ve onunla eskiden nasıl bağlantı kurduğunuzu düşünmenizi zorlaştırır. 

READ  Bir İlişkide Daha İyi Bir Dinleyici Olmak İçin 4 İpucu - Neden Önemlidir

İdeal olarak, artık bağlı olmadığınız kişinin bu imajını hayatınızın geri kalanı boyunca saklamaya çalışmalısınız, çünkü bu onun gelecekte tekrar hayatınıza girmesini önlemenize yardımcı olacaktır. 

Bu kişiyle tekrar bağlantı kurmak istemediğinizi hatırlatmak için görüntüyü her gün görebileceğiniz bir noktaya yerleştirmek de iyi bir fikirdir .

3. Fiziksel olarak mesafenizi koruyun 

Karşılaşabileceğinizi bildiğiniz yerleri ziyaret etmekten kaçının. Ayrıca ruh bağlarını kesmek için sosyal medyadaki zamanınızı sınırlayın, böylece eski arkadaşlarınızın ve ailenizin gönderilerine bakmaktan kaçınabilirsiniz. 

Kiminle arkadaşlık kurduğunuza dikkat edin çünkü yanlış insanlarla birlikte olmak bütünlüğe ve mutluluğa doğru ilerlemenizi engelleyebilir.

4. Odanızı size bu kişiyi hatırlatan şeylerden arındırın

Elinizde olan fotoğraflarını veya eskiden sahip oldukları kıyafetleri atın. Bunlar yalnızca kopmuş ilişkinizin bir hatırlatıcısı olacaktır. 

Geçmiş ilişkinizin anılarına tutunmanın bir yolu olarak bu şeylere tutunmak cazip gelse de , bu şeylerin sizi yalnızca daha depresif ve hüsrana uğratacağını göreceksiniz. 

Bunun yerine geçmiş ilişkinizle hiçbir ilgisi olmayan yeni anılar yaratmaya odaklanın. Bu, hayatınızda ilerlemenizi ve hayatınız için yeni bir anlam bulmanızı sağlayacaktır.

5. Keyif aldığınız aktivitelere daha fazla zaman ayırmaya çalışın

Bu zihninizi rahatlatmanıza ve geçmişi unutmanıza yardımcı olacaktır. Eski sevgilinizi mümkün olduğunca düşünmekten kaçının ve bunun yerine şimdiye ve geleceğe odaklanın. Bu, çok sevdiğiniz birini kaybetmenin acısıyla başa çıkmanıza yardımcı olacak harika bir yoldur.

6. Dikkatinizi dağıtacak bir şey arayın 

Aklınızı eski sevgilinizden ve bunun sonucunda yaşadığınız acı verici duygulardan uzaklaştırmanıza yardımcı olmak için zihninizi saptırın. Bu, parkta yürümek veya işten sonra arkadaşlarınızla birkaç içki içmek kadar basit olabilir. 

Geçmişe takılıp kalmanıza izin vermemeniz ve bugün hayatınızda meydana gelen olumlu şeylere odaklanmanız önemlidir. Bu, iyileşme ve kendini sevme yolculuğunuzda başarılı olabilmeniz için pozitif ve motive kalmanıza yardımcı olacaktır .

7. Günlük kaydı 

Günlük tutmak, duygularınızı kağıt üzerinde güvenli bir şekilde ifade etmenize olanak tanıyarak, bir ayrılıktan sonra hissettiğiniz acının üstesinden gelmenize de yardımcı olabilir. 

Duygularınız hakkında yazmak, duygularınızı işlemenize yardımcı olabilir ve hayatınıza olumlu bir şekilde devam etme cesaretini verebilir. 

Günlüğünüzü, geçmişte olanlar üzerinde derinlemesine düşünmenize yardımcı olacak düşüncelerinizi ve deneyimlerinizi kaydetmek için de kullanabilirsiniz, böylece bundan ders alabilir ve gelecekte daha iyi seçimler yapabilirsiniz.

8. Yeni ve sağlıklı ilişkiler geliştirmeye odaklanın

Bu iyileşme yolunda önemli bir adımdır çünkü kalp kırıklığınızı iyileştirirken kendinizi yalnız ve yalıtılmış hissetmekten kaçınmanıza yardımcı olabilir. Diğer arkadaşlarınız ve aile üyelerinizle yakın bağlar geliştirmek, kendinizi mutlu ve güvende hissetmenizi sağlayabilir ve aynı zamanda  özgüveninizi artırabilir.

9. Sıcak bir banyo

Kötü bir günün ardından vücudunuzu rahatlatmak ve zihninizi sakinleştirmek için düzenli olarak sıcak bir banyo yapın.

Sıcak banyolar ayrıca kaslarınızı gevşetmeye yardımcı olabilir ve bir yaralanma veya burkulma veya kırık kemik gibi fiziksel yaralanmalardan kurtulmanıza yardımcı olabilir. Sıcak bir banyo yapmak, uzun bir günün ardından stresi ve kaygıyı hafifletmenin ve uzun bir iş gününün ardından rahatlamanıza ve gevşemenize yardımcı olmanın harika bir yoludur.

10. Egzersizi rutininize ekleyin

Düzenli egzersiz, aynı zamanda fiziksel sağlığınızı ve kondisyonunuzu iyileştirerek, bir ayrılıktan sonra stres ve kaygıyı hafifletmeye de yardımcı olabilir.

Günde 30 dakika aerobik egzersiz yapmak stresi hafifletmeye, uykunuzu iyileştirmeye ve zihinsel sağlığınızı iyileştirmeye yardımcı olabilir . Düzenli olarak egzersiz yapmak aynı zamanda iyi görünmenize ve hissetmenize ve genel sağlığınızı iyileştirmenize de yardımcı olabilir. 

Zihinsel ve fiziksel sağlığınızı iyileştirmek için haftada üç kez egzersiz rutininize en az 30 dakikalık kardiyovasküler egzersiz eklemeye çalışın.

READ  Bir Narsist Evlendikten Sonra Nasıl Değişir - Dikkat Edilmesi Gereken 5 Kırmızı Bayrak

11. Topluluğunuzdaki bir destek grubuna katılın

Topluluğunuzda aynı şeyleri yaşayan diğer insanlarla tanışabileceğiniz bir destek grubuna katılmayı düşünün

Bu, deneyimlerinizi diğer insanlarla paylaşmanın ve en çok ihtiyaç duyduğunuz anda duygusal destek almanın harika bir yoludur. Ayrıca yalnız olmadığınızı ve başkalarının da benzer deneyimler yaşadığını anlamanıza yardımcı olabilir.

12. Kendinize iyi bakma konusunda bilinçli olun

Bir ayrılığın ardından toparlanırken kendinize iyi bakmak için elinizden geleni yapın. Bu süreçte kendinize zaman ayırmanız ve kendi sağlığınıza odaklanmanız çok önemli. 

Duygusal sağlığınıza odaklanmakla çok meşgul olduğunuz için arkadaşlarınız ve ailenizle vakit geçiremiyorsanız, bunun yerine kendinize iyi bakmaya odaklanmayı deneyin.

13. Ayrılığın ardından toparlanırken bol bol dinlenin

Uyku, sağlığı korumanın en önemli yönlerinden biridir ve bir ayrılık sürecinden geçerken daha da önemlidir . Her gece bolca dinlenmek, hissettiğiniz stresle başa çıkmanıza ve aynı zamanda ruh halinizi iyileştirmenize yardımcı olabilir.

14. Yapmayı sevdiğiniz şeylerin bir listesini yapın

Bir ayrılığın ardından toparlanırken keyif aldığınız ve sizin için önemli olan şeyleri yapmaya zaman ayırmaya çalışın. 

Sizin için önemli olan şeylerle ilgilenmeye zaman ayırırsanız, bu, ayrılığınızı aklınızdan çıkarmanıza yardımcı olabilir ve çok ihtiyaç duyduğunuz stresten kurtulmanızı sağlayabilir. Yapmayı sevdiğiniz şeylerin bir listesini yapın ve bunları mümkün olduğunca sık yapın.

15. Sosyal medyaya ara verin

Ayrılığınızın ardından iyileşmeye odaklanabilmek için sosyal medyaya ve diğer dikkat dağıtıcı şeylere ara vermeyi öğrenin. 

Sürekli olarak sosyal medyadaki insanlardan gelen dikkat dağıtıcı mesajlar ve güncellemelerle çevrili olduğunuzda duygularınızı işlemek zor olabilir ve bu, zihinsel sağlığınıza çok zarar verebilir. Kendinize sosyal medyadan bir mola verin ve rahatlamaya ve iyileşmenize odaklanmaya zaman ayırın.

Ruh bağını kırma hakkında daha fazla soru

Biriyle gönül bağını koparmakla ilgili diğer sorulara göz atın:

  • Ruh bağını kopardığımı nasıl anlarım?

“Ruh bağları kopar mı?” diye merak ediyorum. Ruh bağını kırmak manevi bir süreçtir; Bir tanesini başarıyla kırıp kırmadığınızı bilmenin kesin bir yolu yoktur. 

Bununla birlikte, bir kişiyle veya geçmiş bir deneyimle bağlarınızı kestikten sonra bir özgürlük, rahatlama ve duygusal iyileşme duygusu yaşayabilirsiniz. 

Ayrıca o kişiye veya deneyime daha az bağlı veya duygusal olarak bağımlı hissedebilirsiniz. Bu süreçte sağlıklı alışkanlıklar edinmek ve güvendiğiniz arkadaşlardan veya profesyonellerden destek almak önemlidir.

  • Bir ruh bağına aşık olabilir misin?

Ruh bağının yoğun duygusal bağını aşkla karıştırmak mümkün ama aynı şey değiller. Ruh bağı, genellikle paylaşılan deneyimler veya fiziksel yakınlık yoluyla iki kişi arasında oluşan bir bağdır ve sağlıksız veya yıkıcı olabilir. 

Öte yandan aşk, karşılıklı saygı ve güvene dayanan, başka bir kişinin refahı ve büyümesine yönelik derin bir sevgi ve ilgidir. İkisi arasındaki farkı anlamak ve kendinizi sağlıksız bir ruh bağına hapsolmuş halde bulursanız yardım istemek önemlidir.

Götürmek

Ruh bağını kırmak zor ve duygusal bir süreç olabilir ama zihinsel ve ruhsal sağlığınız için çok önemlidir. Çift terapisi, ruh bağının ilişki üzerindeki etkisini ele almada özellikle yararlı olabilir.

Ruh bağını nasıl koparacağınızın 15 etkili yolu, kendinizi insanlarla olan sağlıksız bağlardan veya geçmiş deneyimlerden kurtarmak için pratik stratejiler sunar. Sevdiklerinizden destek almak, kişisel bakım uygulamak veya ruhsal rehberlik aramak olsun, bırakma sürecini başlatmanın birçok yolu vardır. 

Kendinize karşı sabırlı olmanız ve iyileşmenin bir yolculuk olduğunu hatırlamanız önemlidir. Zaman ve çabayla kendinizi ruh bağının duygusal ve ruhsal yükünden kurtarabilir, yenilenmiş huzur ve özgürlükle ilerleyebilirsiniz.

Similar Posts

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir