Partnerinizi Motive Etmenin 10 Yolu

İyi bir ilişkiyi ne tanımlar ? Haftalık randevu geceleri ve muhteşem romantik jestler mi? Sonsuza dek mutlu olmanın vaadi mi bu? Ya da belki küçük şeylerdir.  

Birine bağlandığınızda farkında olmadan büyümeyi ve değişmeyi kabul etmiş olursunuz . Dahası, günlük yaşamın iniş ve çıkışlarında birbirinize yardım etmeye kararlısınız. 

Ve düşükler yüksekleri gölgede bıraktığında, partnerinizi motive etmeye ve onu sefaletinden kurtarmaya yardımcı olmaya kararlısınız. 

İşte, gözlerindeki o harika kıvılcımı kaybettiğinde partnerinizi motive etmenize nasıl yardımcı olabileceğinize dair on ipucu.  

Partnerinizi motive etmenin 10 yolu

“Bir atı suya götürebilirsin ama ona su içiremezsin.” Bu söz ne kadar klişe olsa da partnerinizi başarıyla motive etmenin anahtarını ortaya koyuyor. 

İş o noktaya geldiğinde partnerinize kendisinin yapmak istemediği hiçbir şeyi yaptıramazsınız. Yapabileceğiniz en fazla şey onları doğru yöne itmektir. İşte nasıl: 

1. Onlara hedeflerini sorun

Kendinize “Partnerimi nasıl motive ederim” diye sormadan önce bir adım geriye gidin ve partnerinizin ilk etapta ne için motivasyona ihtiyacı olduğunu düşünün. Bu biraz açık görünebilir, bu yüzden birçok insanın aklından çıkabilir. 

Kararlı bir ilişkide, partneriniz için her zaman en iyinin ne olduğunu bilme tuzağına düşmek kolaydır. Flaş haber: muhtemelen bilmiyorsunuz. Partneriniz bile hedeflerinin ne olduğunu bilmiyor olabilir.

Hiçbiriniz hedeflerinin ve isteklerinin ne olduğunu bilmiyorsanız, partnerinizi motive etmeyi nasıl umabilirsiniz? 

Bu nedenle hedef belirlemek motivasyonu artırmanın ilk adımı olmalıdır. Bu süreçte partneriniz yaptığı şey konusunda tutkulu olmadığını, bu yüzden de yapma isteğini kaybettiğini bile fark edebilir. 

Psikoloji alanında doktora sahibi Dr. Jennifer Jacobsen’e göre ,

İnsanların kendileri için önemli olan hedefleri belirlemeleri önemlidir. Partnerinizden hedefleri hakkında düşünmesini isteyin, böylece gerçekte neyi başarmak istediklerine karar verme şansına sahip olsunlar. Kendileri için gerçekten önemli olan bir şey üzerinde çalışırken daha motive olacaklar.

2. Strateji oluşturmalarına yardımcı olun

Bazı görevler veya hedefler son derece göz korkutucu ve bunaltıcı görünebilir, bu da onları geri alınamaz ve ulaşılamaz hale getirebilir. Ancak bunları mini görevlere ve hedeflere böldüğünüzde daha az korkutucu hale gelirler. 

Dışarıdan birinin bakış açısı olmadan strateji oluşturmak kolay bir şey değildir. Ne yazık ki partneriniz muhtemelen görevlerini bu dev dağdan başka bir şey olarak göremeyecektir. 

Bu nedenle partnerinizi motive etmek için bu dağı tekrar köstebek yuvasına çevirmesine yardımcı olmalısınız. 

READ  Başarılı Bir İlişkide İtaatkâr Olmanın Anlamı ve Önemi

Dr. Jacobsen şöyle diyor:

Daha büyük bir hedefe ulaşma yolunda tamamladığınız küçük adımlar olan hedefler oluşturmak önemlidir.

3. Partnerinize geçmişteki başarılarını hatırlatın

İnsanlar başarılarından ve başarılarından çok geçmiş başarısızlıklara tutunma eğilimindedir . Geçmişteki başarısızlıkların hatalarımızdan ders almamıza yardımcı olabileceği doğru olsa da, başarılarımız da aynı derecede önemli yeteneklerimizi hatırlatır. 

Eşiniz çöplükteyse, büyük olasılıkla eksiklikleri üzerinde çok fazla duruyorlar. Yapamayacakları şeylere aşırı odaklanmışlar ama zaten başardıkları sayısız şeyden vazgeçmişler. 

Bu nedenle bazen partnerinizi motive etmek, ona halihazırda ne kadar çok şeyi başardığını hatırlatmak kadar basittir. 

Bunu yapmak, ne kadar çok şey başarabileceklerini anlamalarına yardımcı olabilir. Buna ek olarak, partneriniz üretkenlikteki birkaç anlık düşüşün onları tanımlamadığını anlayacaktır. 

Partnerinizin geçmişteki başarılarını hatırlamasına yardımcı olmanın bir başka yolu da, bunları gerçekleşirken kutlamaktır. Örneğin, eğer büyük bir çalışma projesini tamamlamışlarsa ya da spor salonunda yeni bir ağırlık kaldırma hedefine ulaşmışlarsa, bunu büyük bir olay haline getirin. 

Ne kadar büyük ya da küçük olursa olsun, partnerinizi motive etmek için her zaman başarıları kutlayın.

4. Onları neyin geride tuttuğunu anlayın

Eğer belli bir görev partnerinizi felç ediyorsa, bu felcin temel nedenini belirlemeye çalışın. Görevin büyüklüğü mü yoksa onları engelleyen başka bir şey mi var? Sorunun kaynağının izini sürdüğünüzde, altta yatan sorunu çözebilir ve erkeğinizi nasıl motive edeceğinizi çözebilirsiniz. 

Örneğin, partnerinizi rahatsız eden şeyin görevin kendisi olmadığını keşfedebilirsiniz. Bunun yerine, çocukluklarının en iyi arkadaşlarıyla bir anlaşmazlık yaşadılar ve bu büyük kayıp onlara ağır geliyor. 

Veya diyelim ki partneriniz bütün geceyi aralıksız geçiriyor ve yoruluncaya kadar aşırı çalışıyor. Bu durumda partnerinizi daha fazla çalışmaya motive etmemelisiniz. Bunun yerine partnerinizin pillerini yeniden şarj etmek için gecikmiş bir molaya ihtiyacı var. 

Partnerinizi neyin rahatsız ettiğini araştırırken çok fazla dürtmemeye çalışın. Bunun yerine, sorunları hakkında rahatça konuşabilmelerine yardımcı olmak için güvenli ve rahat bir ortam yaratmalısınız. Konuşmaya hazır değillerse, hazır olana kadar sohbete bir raptiye koyun. 

5. Akıl sağlığına önem verin

Uzun süreli motivasyon eksikliği, altta yatan bir zihinsel sağlık sorununa işaret edebilir. Partneriniz için de durum böyleyse, iyimserlik dolu motivasyon konuşmalarının ona hiçbir faydası olmayacaktır. 

Ruh sağlığı ve motivasyon aynı madalyonun iki yüzüdür; Zihinsel sağlığın bozulması motivasyonun azalmasına neden olabilir ve bunun tersi de geçerlidir. Pek çok akıl sağlığı bozukluğu, tanımlayıcı semptomlardan biri olarak “motivasyon eksikliğini” listeliyor. 

READ  Ölümcül Cazibe İşaretleri: Tehlikeli İlişkiler

Örneğin depresyonu ele alalım. Eğer depresyondan muzdaripse, hiçbir moral verici konuşma partnerinizi ertelediği şeyi yapmaya motive edemez. Bu nedenle, endişeniz partnerinizi beklemedeki işine başlaması için nasıl motive edeceğiniz değil, hayat arkadaşınızı genel olarak nasıl motive edeceğiniz olmalıdır. 

Dr. Jacobsen şunu öneriyor:

Depresyon olağan aktivitelere olan ilginin kaybolmasını içerir, dolayısıyla motivasyon kaybı gibi görünebilir.

Desteğiniz şüphesiz önemli bir faktör olsa da, partnerinizi ruhsal rahatsızlıkları için profesyonel yardım almaya teşvik etmelisiniz. 

6. Egzersiz ve fiziksel sağlığı vurgulayın

Motivasyon rezervlerinin yenilenmesinde fiziksel sağlık, zihinsel sağlık kadar önemlidir. Sayısız çalışma, vücudumuzda iyi hissettiren hormonlar, biyokimyasallar ve nörotransmiterler üreten egzersizin iyi hissettiren etkilerini göstermiştir. 

Egzersiz sadece kilo vermenize veya güç kazanmanıza yardımcı olmaz. Aksine, egzersizin  en büyük gizli faydası ruh halinin iyileştirilmesidir.

Egzersiz yaptığımızda vücudumuz serotonin, norepinefrin ve endorfin üretir. 

Serotonin , hayati vücut fonksiyonlarını düzenleyen, yaşamı sürdüren önemli bir hormondur. Buna ruh hali, uyku, sindirim, kemik sağlığı, bağışıklık sistemi ve cinsel dürtü dahildir. Benzer şekilde, norepinefrin vücudun strese ve kaygıya uygun şekilde tepki vermesine yardımcı olur. 

Üstelik spor salonuna gittikten sonra vücudumuzdaki endorfin seviyeleri hızla artıyor ve bu da kendimizi iyi hissetmemize yardımcı oluyor. 

Ancak isteksiz bir partnerinizi egzersiz yapmaya nasıl motive edeceğinizi merak ediyor olabilirsiniz. Basit: onlarla egzersiz yapın. Başlangıçta onları evden dışarı sürüklemeniz gerekecek. Ancak zamanla egzersiz rutinlerinin bir parçası haline gelecek ve en iyi şekle girmek için birbirinizi karşılıklı olarak motive edeceksiniz .

7. Konfor alanlarından çıkmalarına yardımcı olun

Konfor bölgesi iki ucu keskin bir kılıçtır. Konfor bölgenizde kalmanın yanlış bir yanı olmasa da zaman zaman dışarı çıkmanız gerekir. Aksi takdirde, birçok potansiyel büyümeyi kaçırırsınız ve hırsınızı yok edersiniz. 

Partnerinizi daha hırslı olması için nasıl motive edeceğinizi merak ediyorsanız, onların konfor alanlarından çıkmalarına yardımcı olmanız gerekir. 

Bunu yaparken onları fazla ileri itmemeye dikkat edin. Genellikle korku, kaygı ve hatta geçmiş travmalar kişiyi konfor alanına hapsedebilir. Göreviniz onların sığınağı olarak hareket etmek ve bu büyük, korkutucu dünyayla tek başlarına yüzleşmek zorunda olmadıklarını anlamalarına yardımcı olmaktır.  

8. Partnerinize çok fazla baskı uygulamayın

Motivasyonu olmayan bir partneri nasıl motive edeceğinizi merak ediyorsanız, sağlıklı teşvik ile ona çok fazla baskı uygulamak arasındaki çizgiyi çekmelisiniz. İkincisini yaparsanız, partneriniz muhtemelen kasvetli uçuruma daha da batacaktır.

READ  Farklılıklar: Etik Tek Eşliliğin Olmaması, Çok Eşlilik, Açık İlişkiler

Çoğu zaman partnerinize ulaşılmaz beklentiler yüklediğinizin farkında olmayabilirsiniz. Sizin gözünüzde partneriniz aklına koyduğu her şeyi yapabilir ve siz ona yalnızca bunu hatırlatıyorsunuz. 

Ancak bu yaklaşım sonuçta verimsizdir. 

Partneriniz sizi hayal kırıklığına uğrattığını ve sürekli olarak beklentilerinizin gerisinde kaldığını hissedebilir. Dolayısıyla farkında olmadan onlara uyguladığınız baskı altında çökebilirler. 

9. Aşırıya kaçmadan onları övün

Olumlu pekiştirme yalnızca bir köpek eğitim tekniği veya küçük çocuklar için bir disiplin aracı değildir. Aksine olumlu pekiştirmeden herkes yararlanabilir . 

Olumlu pekiştirme övgü söylemenin daha süslü bir yoludur. Davranış gerçekleştiğinde ödül verilerek istenilen davranış modelinin oluşturulması sürecidir.  

Örneğin, erkek arkadaşınızın yataktan kalkmakta ve gününe devam etmekte zorluk çektiğini varsayalım. Ama bir gün bunu yapmayı başarır. Çok mutlu olacaksınız ve erkek arkadaşınızı bunu sürdürmesi için nasıl cesaretlendireceğinizi merak edeceksiniz. 

Çok basit: Sözlü övgü, içten bir hediye ya da hoşlandığını bildiğiniz bir aktivite olsun, onu bunun için övün. Eninde sonunda korktuğu şey, ona mutluluk veren bir şeye dönüşecektir. Bu nedenle bunu tekrar tekrar yapmak isteyecektir. 

Ancak övgüyle ilgili yaygın bir tuzak, bunu abartmaktır. Partnerinizi gereğinden fazla ödüllendirirseniz, o ödülü kazanma ihtiyacı hissetmeyecek ve eski alışkanlıklarına geri dönecektir. 

10. Motivasyon ve kontrol arasında ayrım yapın

Son olarak, sizin ve partnerinizin birbirinizi kontrol etmek yerine motive etmeniz gerektiğini hatırlamanız faydalı olacaktır. Ama fark nedir? 

Partnerinizi kızdırmaya ya da kontrol etmeye çalıştığınızda, sanki hiçbir yetkileri yokmuş gibi hissedebilirler. Dahası, kendilerini baskı altında hissedebilirler ve hatta sizin tarafınızdan saygısızlığa uğradıklarını hissedebilirler. Sizi bir anlığına memnun etmek için bir şeyler yapabilirler ama siz ortalıkta olmadığınızda bunları yapma ihtiyacı hissetmezler. 

Ancak partnerinizi motive ettiğinizde ona sağlıklı, sürdürülebilir davranışlar aşılamış olursunuz. Dolayısıyla bazı şeyleri siz onları zorladığınız için değil, kendi istedikleri için yapacaklardır. 

Çözüm

İnsanlar her zaman kendilerinin en iyi, en uygun, ideal versiyonları olamazlar. Bir ilişki içindeyken partnerinizin kötü bir dönemden geçmesini izlemek yürek parçalayıcı olabilir. 

Ama oturup onların daha da kötüleşmesini izlemenize gerek yok. Bunun yerine partnerinizi ata geri dönmesi için motive etmeniz gerekir. 

Rolünüzün partnerinizi motive etmek olduğunu, onun için en iyi olduğunu düşündüğünüz şeyi yapması konusunda onu kontrol etmek veya baskı yapmak değil, unutmayın.

Similar Posts

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir