Partnerinizden Uzak Olmak Neden Acıtır?: 19 Olası Sebep

Sürekli bağlantılar ve yoğun programlarla dolu bir dünyada, insanların partnerlerinden ayrı zaman geçirmesi alışılmadık bir durum değil.

İster iş taahhütleri, ister aile yükümlülükleri, hatta coğrafi uzaklık nedeniyle olsun, partnerinizden uzakta olmak çoğu zaman kalbinize ağır bir yük getiren zorlayıcı bir deneyim olabilir. Bu ayrılığa eşlik eden acı ve özlem bazen neden bu kadar acı verdiğini sorgulamanıza neden olabiliyor.

Bu makalede, partnerinizden uzak olmanın acı vermesinin olası nedenlerini araştırmak için bu duygusal acının derinliklerine ineceğiz. 

Bu acıya katkıda bulunan temel faktörleri anlayarak, bir nebze olsun teselli sunmayı ve bu anları empati ve anlayışla atlatmanıza yardımcı olmayı umuyoruz.

O halde gelin, insan ilişkilerinin karmaşıklıklarını ve değer verdiklerimizden ayrı kaldığımız dönemlerde ortaya çıkan güçlü duyguları derinlemesine inceleyerek bu yolculuğa birlikte çıkalım.

Ayrılık kaygısı nedir?

Hiç merak ettiyseniz, “Sevgilim uzaktayken neden uyuyamıyorum?” veya “Sevgilim gittiğinde neden endişeleniyorum” diye endişelenmeyin. Yalnız değilsin. Sevdiğiniz birini özlemek son derece normal olabilir. 

Ancak partnerinizin uzakta olmasıyla ilgili endişeniz günlük yaşamınızı etkiliyorsa bu endişe kaynağı olabilir. İşinizi, sağlığınızı ve yükümlülüklerinizi ihmal ederken sürekli bunları takıntılı bir şekilde düşünüyorsanız ayrılık kaygısı yaşıyor olabilirsiniz.

Psikologlar ayrılık kaygısını günlük işleyişinizi bozduğu için bir kaygı bozukluğu olarak sınıflandırırlar . Her ne kadar endişe verici olsa da kesinlikle paniğe yol açacak bir durum değildir, zaman ve çaba ile aşılabilir. Bu kaygıyı yenmenin en iyi yolu bir psikiyatrist tarafından tedavi görmektir.

Bir psikiyatrist tarafından tedavi görmek bu kaygıyı yenmenin en iyi yollarından biri olabilir.

Sevdiğiniz kişiden uzak olmak neden acı verir: 19 anlaşılır neden

Partnerinizden uzakta olduğunuzda incinmek veya duygusal sıkıntı yaşamak, karmaşık ve çok yönlü bir duygusal tepki olabilir. Bu ayrılığın ağrıya veya rahatsızlığa neden olmasının çeşitli nedenleri vardır ve kişiden kişiye değişebilir.

Partnerinizden uzak olmanın size acı vermesinin bazı olası nedenleri şunlardır:

1. Bu sizin hormonlarınızdır

Partnerinizden uzakta olduğunuzda bu hormonlar daha az miktarda üretilir. Bu nedenle vücudunuz, uyuşturucuyu bırakmaya benzer şekilde bir yoksunluk sürecinden geçiyormuş gibi hisseder. Bu nedenle kendinizi daha uyuşuk ve bastırılmış hissedebilirsiniz, bu da sevdiğiniz birini özlemenin fiziksel semptomlarını hissetmenize neden olabilir.

2. Kaygı, kendinizi daha stresli hissetmenize neden olabilir

Erkek arkadaşım gittiğinde neden bu kadar üzülüyorum? Kaygınızın tezahür etmesinin bir yolu olabilir.

İlişkiniz boyunca genel olarak endişeliyseniz, partnerinizin rahatlatıcı bir varlık olduğunu düşünmeye başlamış olabilirsiniz. 

Ancak artık yanınızda olmadıklarında kaygınız normalden daha sık alevlenebilir ve partnerinizi daha fazla düşünebilirsiniz. 

Partnerinizden uzak olmanın size acı vermesinin olası nedenlerinden biri, artık kaygınızı hafifletecek rahatlatıcı bir varlığa sahip olmamanızdır. Bu gibi durumlarda, genellikle yaptığınızdan daha fazla kişisel bakım aktivitesine katılmaya çalışın. 

Rahatlatabileceğiniz başka nesneler, hayvanlar veya insanlar bulmaya çalışın; yavaş yavaş zihinsel sağlığınız açısından partnerinize daha az bağımlı hale gelebilirsiniz.

3. Sosyal acı fiziksel olarak ortaya çıkabilir

“Gönül ağrısı” terimini duymuş olabilirsiniz ama aşkın kelimenin tam anlamıyla kalbinizi ve vücudunuzu acıtabileceğini biliyor muydunuz? Partnerinize yakın olamamanın acısı da dahil olmak üzere herhangi bir sosyal acı yaşadığınızda beyniniz fiziksel acı yaşadığını düşünür.

Hem fiziksel hem de duygusal acı beyninizin aynı bölgelerini tetiklediğinden kalp ağrısı hissi yaşayabilirsiniz. Peki, hiç merak ettiyseniz, “Erkek arkadaşımdan ayrıldığımda neden üzülüyorum?” artık beden-zihin bağlantınızı suçlayabileceğinizi biliyorsunuz.

4. Çocukluktaki bağlanma stiliniz önemlidir

“Erkek arkadaşımdan uzak durmaktan nefret ediyorum” ya da “Erkek arkadaşım taşındı ve onu çok özlüyorum ama kızgın hissediyorum ve nedenini bilmiyorum” ile mi ilişki kuruyorsunuz? 

READ  İlişkilerdeki Belirsizlikle Nasıl Başa Çıkılır?

Göründüğü kadar şaşırtıcı olsa da, çocukken birincil bakıcınıza  bağlanma stiliniz, yetişkin olarak partnerinize bağlanma stilinizi etkileyebilir.

Diyelim ki erkek arkadaşınız başka bir yere taşındı ve onu özlüyorsunuz ama aynı zamanda ona kızıyorsunuz ve onunla konuşmayı reddediyorsunuz; anne babanız sizi kısa bir süreliğine terk ettiklerinde onlara böyle tepki veriyor olabilirsiniz.

Yukarıdaki örnek, kaygılı-kaçınma olarak adlandırılan bağlanma stilinin yalnızca bir türüdür . İki bağlanma stili daha vardır: güvenli bağlanma ve kaygılı bağlanma. Bu kavram, insanların partnerlerinden uzaktayken neden farklı duygu ve kaygılar yaşadıklarını açıklıyor.

5. Partneriniz ortalıkta olmadığında kendinizi biraz kaybolmuş hissedersiniz

Partnerinizden uzak olmanın acı vermesinin sebeplerinden biri de bazen benlik duygunuzu da beraberlerinde götürmeleridir. 

Partnerinizin yanınızda olmaması veya size tavsiyede bulunmaması nedeniyle her konuda biraz emin olamayabilirsiniz, bu da kendinizi endişeli ve üzgün hissetmenize neden olabilir ve “Erkek arkadaşımın yanında olmadığımda kendimi üzgün hissediyorum” gibi düşüncelere yol açabilir. 

Bunu aşmanın en iyi yolu küçük adımlar atmaktır. 

Küçük şeyleri kendi başınıza yapmayı deneyin ve yavaş yavaş işleri kendi başınıza yapma korkunuzun üstesinden gelin. Kendinize, işleri tamamen kendi başınıza yapabilecek kapasitede olduğunuzu hatırlatın ve gerekirse bir terapistin veya danışmanın yardımını arayın. Partnerinizi hala özlüyor olabilirsiniz, ancak tüm doğru nedenlerden dolayı.

6. Onları uzaklaştırmak yalnızca size daha çok zarar verir

Sevdiğiniz birinden uzak olmak sinir bozucu olabilir. Partnerinizle birlikte olmadığınızda üzgün hissetmeniz çok doğal. Ancak bazen bu duygular kaygıya, güvensizliğe ve partnerinize kızdığınız için suçluluk duygusuna yol açabilir.

Bu olumsuz duygular, bilinçli veya bilinçsiz olarak partnerinizi kendinizden uzaklaştırmanıza neden olabilir. Ancak onları uzaklaştırmak, onları daha çok özlemenize neden olur ve bu süreçte kendinize zarar verebilirsiniz, bu da onları daha da uzaklaştırmanıza neden olabilir.

Bu döngüden kopmak zor olabilir.

7. Önceki travmanızı denklemin içine katıyorsunuz

“Erkek arkadaşım gittiğinde neden üzülüyorum?” diye merak ediyor musunuz? Geçmiş bir deneyimle ilgili olabilir.

İnsanların partnerlerinden uzaktayken kaygı duymasının nedenlerinden biri, partnerlerinin onları aldatıp aldatmadığı konusunda takıntılı olmalarıdır. Bunun nedeni geçmiş ilişkilerinizin kötü sonuçlanması veya eski sevgilinizin aldatması olabilir.

Bu güvensizlikleri mevcut partnerinize yansıtmamak zor olabilir ancak bu durumların tamamen farklı olduğunu hatırlamaya çalışın. Şu anki partneriniz ve eski sevgiliniz tamamen farklı insanlar, bu yüzden geçmiş bagajınızın şimdiki zamanınızın önüne geçmesine izin vermeyin.

Ayrıca bu zamanı geçmiş bagajınızı işlemek ve sonunda kendinizi bununla birlikte gelen kaygıdan kurtarmak için de kullanmak isteyebilirsiniz. Günlük tutmak harika bir başlangıç ​​noktasıdır, ancak bazen profesyonellerle görüşmek de yardımcı olur.

8. Birlikte olduğunuzda kaliteli zaman geçirmiyorsunuz

Ayrılık depresyonu bir şey mi? Bu, üzerinde düşünmeye değer bir sorudur ve birlikte geçirdiğiniz süre boyunca bile partnerinizle bağlantınızın koptuğunu hissettiğinizde bu soru daha da belirginleşir. Bunun nedeni, birlikte olduğunuzda anlamlı şekillerde bağlantı kuramamanız olabilir.

Birlikte geçirdiğiniz zamanı iyileştirmenin iyi bir yolu birbirinizle anlamlı bir etkileşim kurmaktır. TV izlemekten veya telefonunuzla uğraşmaktan kaçının; bunun yerine masa oyunları oynayın, rahatlayın ve birbirinize hayatınız hakkında güncel bilgiler verin. Bu, duygusal stresinizi büyük ölçüde azaltabilir.

9. Ani yaşam değişikliğiniz sizi ekstra strese sokuyor olabilir

Eğer birdenbire partnerinizi her zamankinden daha fazla özlüyorsanız, hayatınızda ne gibi değişikliklerin meydana geldiğini düşünün. Bu değişiklikler nedeniyle içgüdüsel olarak partnerinizin desteğini her zamankinden daha fazla almaya çalışabilirsiniz.

READ  Olgunlaşmamış Bir Kadının 15 İşareti ve Onlarla Nasıl Başa Çıkılır

Ancak o yanınızda olmadığı için, özellikle de uzun süredir böyle hissetmediğinizde, partnerinizden uzak olmanın neden acı verdiğini sorguladığınız ani güvensizlik nöbetleri yaşayabilirsiniz. 

10. Karşılıklı bağımlılık

Bundan kaçış yok. Zihinsel, fiziksel ve duygusal sağlığınız için partnerinize fazlasıyla bağımlı olabilirsiniz. Bu alışılmadık bir durum olmayabilir ama yine de “Senden uzakta olmaktan nefret ediyorum!” gibi patlamalara yol açabilir. veya “Beni umursamıyorsun!”.

Bu suçlayıcı ifadeler karşılıklı bağımlılığınızın ifadesinden başka bir şey değildir. Bu hem size hem de partnerinize zarar verebilir. Bu nedenle, bu şekilde tartışmaya boyun eğmek yerine, duygularınızı mantıklı bir şekilde yansıtmaya çalışın.

11. İletişiminiz güvenilmez hale geldi

Partnerinizden uzak kalmanın size acı vermesinin en büyük sebeplerinden biri artık eskisi gibi iletişim kuramamanızdır.

Uzakta olduğunuzda ilişkinizi yürütmek zor olabilir, ancak iletişimde kalmanın farklı yollarını denemeyi ve siz ve partneriniz için neyin en iyi olduğunu bulmayı deneyin.

12. Zihniniz artık uyarılmıyor

Partnerinizle birlikte olduğunuzda, sosyal etkileşim ve mutluluk ve memnuniyet duyguları nedeniyle zihniniz daha uyarılmış ve aktif olma eğilimindedir. Ancak partnerinizin yokluğu tam tersi bir etki yaratabilir; bu da erkek arkadaşınızla birlikte olmadığınızda kendinizi üzgün hissetmenizin nedeni olabilir.

Dışarı çıkıp insanlarla etkileşime geçmek ve sosyal aktivitelere katılmak için zaman ayırmak, kendinize enerji vermenin ve kendinizi daha uyanık ve üretken hissetmenin harika bir yolu olabilir.

13. Fiziksel dokunuş eksik

Sarılma, öpme ve sarılma gibi fiziksel temaslar, genellikle “aşk hormonu” olarak adlandırılan bir hormon olan oksitosin salgılar . Partnerinizden ayrı olduğunuzda, fiziksel temasın olmaması, bu yakınlığa özlem duymanıza neden olabilir, duygusal ve fiziksel olarak uzak hissetmenize neden olabilir.

14. Paylaşılan deneyimler

Partnerinizden uzak olmak, paylaşılan deneyimleri ve anıları kaçırmak anlamına gelir. Bu deneyimler neşe, kahkaha ve duygusal bağın kaynağı olabilir. Partneriniz olmadan, bir kayıp duygusu hissedebilir ve yeni anıların yaratılmadığını hissedebilirsiniz.

15. Rutinin bozulması

İlişkiler genellikle istikrar ve rahatlık sağlayan rutinler ve alışkanlıklarla birlikte gelir. Partneriniz ortalıkta olmadığında bu rutin bozulabilir, bu da yönelim bozukluğu ve huzursuzluk duygularına yol açabilir.

Partnerinizin günlük yaşamınızda sürekli var olmasına alıştığınız ve onun yokluğunun genel refah duygunuzu etkileyen bir boşluk bırakabileceği uzun vadeli ilişkilerde bu durum özellikle belirgin olabilir.

16. Duygusal destek eksikliği

Partneriniz genellikle bir duygusal destek kaynağıdır ve onun yokluğu, hayati bir destek sistemini kaçırıyormuşsunuz gibi hissetmenize neden olabilir. Bu, artan strese ve duygusal sıkıntıya yol açabilir. 

Onların empatik kulakları ve rahatlatıcı varlıkları olmadan hayatın iniş ve çıkışlarında gezinmeyi daha zorlayıcı bulabilir, bu da zorlu zamanlarda kendinizi duygusal olarak savunmasız ve daha az dirençli hissetmenize neden olabilir.

17. Bağlantıyı kaybetme korkusu

Partnerinizden ayrı olmak, uzaklaşma veya paylaştığınız bağlantıyı kaybetme korkusunu tetikleyebilir. Sizi bir araya getiren duygusal bağı özledikçe bu korku, ayrılık acısını yoğunlaştırabilir. 

Ayrılma kaygısı, güçlü ve kalıcı bir bağlantıyı sürdürmenin önemini vurgulayan bir aciliyet duygusu yaratabilir ve ayrı olduğunuzda duygusal gerilimi daha da artırabilir.

18. Rutinin bozulması

Uzakta olmak, partnerinizin etrafında oluşturulan rahatlatıcı rutini bozar. Günlük alışkanlıklar, paylaşılan yemekler ve hatta yatmadan önce yapılan ritüeller değiştirilerek hayatın tanıdık ritminde bir boşluk yaratılıyor. 

Yokluk, sevgilinizin varlığı olmadan sıradan aktivitelerin eksik kalmasına neden olabilir ve fiziksel mesafenin duygusal etkisini yoğunlaştırabilir.

19. Saat dilimi farklılıkları (varsa)

Farklı zaman dilimleriyle uğraşmak, yakın bağlantıyı sürdürmeye ekstra bir zorluk katmanı ekler. Aramaları planlamak veya bağlantı kurmak için zaman bulmak lojistik bir bulmaca haline gelir. 

READ  Birbirlerini Daha Çok Sevdiklerini Tartışan Çiftler

Uyanma saatlerindeki eşitsizlik, mesajların kaçırılmasına veya gerçek zamanlı etkileşimlerin sınırlı olmasına neden olabilir, bu da deneyimleri paylaşmayı ve anında ve kendiliğinden hissedilen bir şekilde bağlantıda kalmayı zorlaştırır. Bu zaman aralığı fiziksel ve duygusal ayrılık hissine katkıda bulunur.

Partnerinizden Uzak Kalmakla Nasıl Başa Çıkabilirsiniz?

Partnerinizden uzakta olmak zorlu bir deneyim olabilir. Günlük tutmak, yalnız tatile çıkmak veya bir hobiye dalmak gibi birçok kişisel bakım ve kişisel gelişim stratejisini kullanabilseniz de, ayrılık kaygısının üstesinden gelmenin daha iyi bir yolu terapiye gitmektir.

Psikologlar veya terapistler sizi rahatsız eden şeyin temel nedenini anlamanıza yardımcı olabilirler. Buna dayanarak, bir kişisel gelişim planı konusunda size rehberlik edebilirler, böylece eşiniz yanınızda olmadığında daha az endişeli veya depresif hissedebilirsiniz, aynı zamanda sağlıklı ilişki davranışlarını da teşvik edebilirsiniz.

Ayrıca, ayrı olduğunuzda istikrar ve amaç duygusu sağlayan günlük veya haftalık bir rutin de oluşturabilirsiniz. Ne zaman konuşacağınızı veya sanal buluşmalar yapacağınızı bilmek size sabırsızlıkla bekleyeceğiniz bir şey verebilir ve bağlantı duygusunu koruyabilir. 

Ayrılık sırasında bireysel gelişime ve mutluluğa odaklanmak da aynı derecede önemlidir. Kişisel ilgi alanlarının, hobilerin ve hedeflerin peşinden gitmek güçlü bir benlik duygusu sağlayabilir, ayrı olduğunuzda sizi daha dirençli hale getirebilir ve genel refahınızı artırabilir.

Her ilişki benzersizdir, bu nedenle sizin ve partneriniz için en iyi sonucu veren stratejileri bulmak çok önemlidir. Bu yaklaşımları birleştirmek, ayrı olmanın zorluklarını aşmanıza ve bağınızı güçlendirmenize yardımcı olabilir.

SSS

Sağlıklı ve gelişen bir ilişkiyi sürdürmek bazen partnerinizden uzak olmanın getirdiği zorlukların üstesinden gelmeyi içerebilir. İster iş taahhütleri, ister uzak mesafe durumları, ister başka nedenlerden dolayı olsun, ayrılık deneyimi duygusal açıdan yıpratıcı olabilir.

Bu bağlamda, insanların partner ayrılığıyla başa çıkma konusunda sahip olduğu bazı ortak soruları inceleyelim

  • Sevdiğiniz birinden uzak olmak neden acı veriyor?

Ayrı olmak acı verir çünkü aşk derin bir duygusal bağ yaratır. Fiziksel mesafe, bir arada olmanın sıcaklığının ve rahatlığının yerini tutamaz, bu da boşluk duygusuna ve duygusal özleme yol açar.

  • Sevdiğiniz birinden ayrılmak neden acı verir?

Sevdiğiniz birinden ayrılmak acı verir çünkü bu, paylaşılan anları, duygusal desteği ve onların varlığının verdiği rahatlığı geride bırakmak anlamına gelir. Acı, birlikte kurduğunuz eşsiz bağın eksikliğinden kaynaklanıyor.

  • Sevdiğiniz birinden vazgeçmek neden zordur?

Bırakmak zordur çünkü aşk güçlü bağlar yaratır. Duygusal yatırım, paylaşılan deneyimler ve hayaller ayrılmayı zorlaştırıyor. Bu bağlantıyı kaybetme korkusu, bırakmanın zorluğuna katkıda bulunur.

  • Partnerimden uzakta olmak neden bu kadar zor?

Partnerinizden uzakta olmak, rutinin bozulması ve ortak fiziksel alanın bulunmaması nedeniyle zordur. Duygusal destek, fiziksel yakınlık ve paylaşılan anların neşesi zorlayıcı hale gelir ve mesafeyi duygusal açıdan yorucu hale getirir.

Acının üstesinden gelmek

Artık partnerinizden uzak olmanın neden acı verdiğini biliyorsunuz. Peki iki kişi birbirini çok özlediğinde ne olur? İki kişi birbirini çok özlediğinde, bu durum kişinin sağlığını fiziksel ve duygusal olarak etkileyebilir.

Partnerinizle anlamlı bir şekilde bağlantı kurmak için zaman ayırmak, diğer arkadaşlarınız ve ailenizle etkileşime geçmek ve kişisel bakım stratejileri aracılığıyla kendinize odaklanmak, duygusal stresinizi ve partnerinizden uzak kalmanın getirdiği kaygıyı azaltabilir.

Bu stratejileri uygulayarak ve gerektiğinde profesyonel yardıma başvurarak, yalnızca ayrılığın zorluklarından kurtulmakla kalmayıp, aynı zamanda partnerinizle daha güçlü ve daha dayanıklı bir bağ kurarak bu zorluklardan çıkabileceğinizi de unutmamak gerekir.

Similar Posts

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir