Karşılıklı Bağımlılık Alışkanlıkları Nasıl Kırılır?

Sağlıklı ilişkilerde çiftler duygusal destek , arkadaşlık ve evin idaresi, faturaların ödenmesi ve çocukların bakımı gibi sorumlulukların paylaşılması konusunda birbirlerine bağımlıdırlar .

Bu kabul edilebilir ve hatta faydalı olsa da, bir partnerin karşılıklı bağımlılık alışkanlıkları varsa ilişkiler sağlıksız hale gelebilir. Karşılıklı bağımlı olmayı bırakmak istiyorsanız, sağlıklı ve tatmin edici ilişkilerin tadını çıkarabilmeniz için karşılıklı bağımlılık alışkanlıklarından nasıl kurtulacağınızı öğrenmek için okumaya devam edin .

Karşılıklı bağımlılık nedir?

Karşılıklı bağımlılığı nasıl kıracağınızı öğrenmeden önce, karşılıklı bağımlılığın ne olduğunu anlamak önemlidir . Karşılıklı bağımlılık alışkanlığına sahip bir kişi, tüm zamanını ve enerjisini partnerini memnun etmeye harcar.

Bağımlı bir ilişkide, ilişkide bağımlı olan diğer kişiye ihtiyaç duyan bir kolaylaştırıcı vardır. Bağımlı partner, diğer önemli partnerinin ona ihtiyaç duymasıyla gelişir.

Partnerinizi mutlu etmeyi istemek sağlıksız olmasa da, birbirine bağlı ilişkilerde olan şey, bir kişinin tüm öz değerinin, önemli olan diğerini memnun etmeye dayanmasıdır.

Her durumda partnerinin iyiliği için bir ihtiyacını feda eder. 

Sağlıklı bir ilişkide eşlerden biri bazen diğeri için fedakarlıklarda bulunabilir .

Örneğin, özellikle hoşlanmadıkları bir aktiviteyi, sevdiklerinin yapmak istemesi durumunda kabul edebilirler.

Veya partnerleri ülke çapında hayallerindeki işi bulursa işlerini bırakıp eyalet dışına taşınabilirler. Dengeli bir ilişkide fark, her iki tarafın da birbirleri için fedakarlık yapmasıdır.

Bir kişinin birbirine bağımlı alışkanlıkları varsa, bu davranış aşırı ve tek taraflıdır; bir ortak, ek faydalar elde ederken tüm fedakarlıkları yapar.

Bağımlı davranışlarla mücadele eden kişilerle yapılan araştırmalar , bu kişilerin açık bir benlik duygusuna sahip olmadıklarını ve diğer insanlardan kabul görmek için kim olduklarını değiştirme ihtiyacı hissettiklerini gösteriyor.

Aynı zamanda kendilerini partnerlerinden ayırmakta zorluk çekiyorlar, bu da birbirine bağlı davranışları kırmaya çalışan kişilerin, sevdiklerinin her ihtiyacını karşılayarak aldıkları onayın dışında çok az özsaygı duygusuna sahip olduklarını doğruluyor.

10 Karşılıklı bağımlılık alışkanlığı ve bunların nasıl kırılacağı

Karşılıklı bağımlılık alışkanlıklarını kırmak çaba gerektirecektir, ancak bu mümkündür.

Kendinizi bir karşılıklı bağımlılık döngüsünde sıkışıp kalmış halde bulduysanız, aşağıdaki on alışkanlığı ve bunların üstesinden nasıl geleceğinizi düşünün, böylece karşılıklı bağımlı olmayı bırakabilirsiniz:

1. Dikkatinizi ve zamanınızı başkalarına odaklamak

Karşılıklı bağımlılık, kendi ihtiyaç ve isteklerinizden vazgeçtiğiniz ölçüde, tüm zamanınızı ve çabanızı partnerinizi memnun etmek için harcamayı içerir.

READ  Sadakatsizlik Sonrası Stres Bozukluğu Nedir? Belirtiler ve İyileşme

Nasıl kırılır:

Karşılıklı bağımlılık alışkanlıklarını nasıl kıracağınızı bilmek istiyorsanız kendi ihtiyaçlarınıza odaklanmaya başlamalısınız.

Birisi sizden konfor alanınızın dışında bir şey yapmanızı isterse, fikrinizi ifade ettiğiniz veya değerlerinize sadık kaldığınız için kendinizi suçlu hissetmeyi bırakın.

2. Durumu kontrol etmeniz gerekiyor

Başkalarına yardım etmek için harekete geçersiniz, sizden istedikleri için değil, durumu kontrol etmeniz gerektiği için.

Diyelim ki ilişkinizde birbirine bağlı davranışlar döngüsünde sıkışıp kaldınız. Bu durumda muhtemelen partnerinizin zorlandığı ya da mutsuz olduğu her durumu, sizden yardım istemese bile, kontrol altına alma ihtiyacı hissedersiniz.

Bu, onları sorunlarından kurtarmak için her zaman kurtarmaya koştuğunuz anlamına gelir.

Nasıl kırılır:

Bağımlı ilişkileri kırmak, geri adım atmanızı, insanların sorunlarını çözmelerine izin vermenizi ve sizden yardım isteyene kadar beklemenizi gerektirir. Sorunlarınıza odaklanmanız ve onlara çözüm bulmanız gerekiyor.

Önce kendine yardım et. 

3. Duygularınızı asla paylaşmazsınız

Bağımlı kişilerin benlik duygusundan yoksun olma eğiliminde olduklarını ve başkalarını memnun etmek için kendi ihtiyaçlarından, isteklerinden ve fikirlerinden vazgeçtiklerini unutmayın.

Eş bağımlılar, başkalarına odaklanmak yerine duygularını içeride tutmaya da eğilimlidirler. 

Nasıl kırılır:

Bağımlı davranışı kırmak istiyorsanız, savunmasız olmaya ve duygularınızı hayatınızdaki insanlarla paylaşmaya istekli olmalısınız.

Sizi gerçekten önemseyen kişiler, kırılganlık gösterseniz bile duygularınızı dikkate almaya istekli olacaktır.

4. Asla hayır diyemezsiniz

Karşılıklı bağımlılığın nasıl kırılacağını bilmek isteyen bireyler muhtemelen hayır demekte zorlanırlar. Öz değerleri başkalarını memnun etmeye dayandığından, hayır demek kendilerini kötü hissetmelerine neden olur. 

Nasıl kırılır:

Eğer bu size benziyorsa ve bağımlı alışkanlıklarınızı kırmakla ilgileniyorsanız, sınırlar koymak önemlidir . Her zaman “Evet” demek yerine, kendinizden daha fazlasını veremiyorsanız, zamanınız veya enerjiniz için olan istekleri geri çevirmeyi öğrenmeniz çok önemlidir.

“Beni dikkate aldığın için minnettarım ama şu anda tabağımda çok fazla şey var” demenin her zaman bir sakıncası yoktur.

5. Başkalarıyla ilgilenme konusunda yoğun bir ihtiyaç hissediyorsunuz

Arkadaşlarınız veya sevgiliniz gibi diğer insanlara değer vermeniz gerektiğini düşünüyorsanız, ortak bağımlı davranış sergiliyorsunuz.

Nasıl kırılır:

Bunun üstesinden gelmek ve karşılıklı bağımlılık alışkanlıklarını nasıl kıracağınızı öğrenmek için, neden başkalarıyla ilgilenme konusunda bu kadar yoğun bir arzuya sahip olduğunuzu keşfetmeniz gerekir.

READ  Bir İlişkide Zehirli Erkekliğin 7 İnce İşareti

Çocukken küçük kardeşlerinize veya belki de ebeveynlerinize bakmaktan sorumlu muydunuz? Veya ebeveynlerinizden birinin veya yetişkin rol modellerinizin karşılıklı bağımlılık alışkanlıkları gösterdiğine tanık oldunuz mu?

Başkalarına bakma ihtiyacınızın temeline inmek, sorunu çözmenize ve karşılıklı bağımlılıktan kurtulmanıza yardımcı olabilir. 

6. Sevdiklerinizi kurtarmak konusunda kendinizi sorumlu hissedersiniz

Eğer zihniyetiniz buysa, bağımlı davranışı kırmak için düşünme şeklinizi değiştirmelisiniz. Yetişkinlerin eylemlerinden veya sorunlarından sorumlu olmadığınızı anlayın.

Bir arkadaşınızın, kardeşinizin veya sevgilinizin kendisini yasal veya mali sorunlar gibi kötü durumlarla karşı karşıya bulmaya devam ettiğini varsayalım. Bu durumda her seferinde bunları kaydetme zorunluluğunuz yoktur.

Nasıl kırılır:

Bunu yapmak size bir başarı duygusu hissettirebilir, ancak uzun vadede, işler yolunda gitmediğinde onları kurtararak onlara yalnızca zarar vermiş olursunuz.

Etrafınızdaki insanları kurtarmanın sorumluluklarını taşıyan bir kurtarıcı olmadığınızı anlamalısınız. Yardımınıza ihtiyaç duyduklarında insanların size gelmesini bekleyin. 

7. Bağımlı bir ilişkiden diğerine geçersiniz

Karşılıklı bağımlılık alışkanlıklarını nasıl kıracaklarını öğrenmek isteyenler için, bir bağımlı ilişkiden diğerine geçerek bir kalıp oluşturmak alışılmadık bir durum değildir.

Kötü biten ve daha sonra karşılıklı bağımlı romantik bir ilişkiye geçen, birbirine bağımlı bir arkadaşlık içinde olabilirsiniz çünkü bu, bildiğiniz davranış modelidir.

Nasıl kırılır:

Bunu değiştirmek istiyorsanız, gelecekteki ilişkilerinizde karşılıklı bağımlılık döngüsünü kırmak için bilinçli bir çaba göstermelisiniz. Bazı temel kurallar belirleyin ve bazı sınırlar koyun.

Bunun işe yaramadığını düşünüyorsanız, kendi iyiliğiniz için bu ilişkiye ara verin .

8. İnsanlara takıntılı hale gelirsiniz

Karşılıklı bağımlılık alışkanlıklarının benlik duygusunun eksikliğini içerdiğini, bunun da kendinizi diğerlerinden ayırmakta zorluk çektiğiniz anlamına geldiğini unutmayın.

Eğer durum buysa aşk ile takıntı arasında bir fark olduğunu öğrenmelisiniz. Bağımlı bir ilişkide partnerinize takıntılı hale gelirsiniz .

Nasıl kırılır:

Davranışlarını kontrol etmek ve her zaman iyi olduklarından emin olmak istiyorsunuz. Bağımlılık alışkanlıklarını kırmak, sevdiklerinizden ayrılmanızı gerektirir.

İlgi alanlarınızı geliştirin ve arkadaşlarınızın, aile üyelerinizin ve diğer önemli kişilerin sizden ayrı kalmasına ve kendi hayatlarına sahip olmasına izin verirken hayattan keyif alabileceğinizi anlayın.

READ  İlişkilerde Terk Edilme Sorunları: İşaretler, Sebepler ve Nasıl Başa Çıkılır

9. Partneriniz olmadan hiçbir şeyden keyif alamazsınız

Tüm odak noktanız partnerinizde olduğunda, bir karşılıklı bağımlılık döngüsünde sıkışıp kalırsınız. Sizin için uzaktan eğlenceli olan her şey partnerinizle bağlantılıdır.

Kendiniz için hiçbir şey yapmak istemiyorsunuz ve kesinlikle yalnız değilsiniz.

Nasıl kırılır:

Yapmaktan gerçekten keyif aldığınız şeyleri düşünün ve bunları uygulamaya zaman ayırın. Belki yemek yapmaktan hoşlanıyorsunuz ya da ağırlık kaldırmayı seviyorsunuz.

Her ne olursa olsun, partnerinizden ayrı olarak olayların tadını çıkarmak için kendinize zaman ayırın. İlgi alanlarınızı yeniden keşfedin ve sizi mutlu eden şeylere katıldığınız için kendinizi suçlu hissetmeyin.

10. Kendinize veya ihtiyaçlarınıza odaklanmıyorsunuz

Bu, birbirine bağımlı kişiler arasında yaygın bir düşünme şeklidir, ancak eğer birbirine bağımlı olmayı bırakmak istiyorsanız, kendinizi beslemek için zaman ayırmalısınız.

Nasıl kırılır:

Rahatlamak, yeterince dinlenmek ve fiziksel ve zihinsel olarak kendinize bakmak için zaman ayırarak kişisel bakım uygulayın .

Belki bu, arkadaşlarla kahve içmeyi veya haftalık yoga dersine katılmayı da içerebilir. Her ne olursa olsun, kendi ihtiyaçlarınıza evet demeyi alışkanlık haline getirin.

Çözüm

Karşılıklı bağımlılık alışkanlıklarıyla mücadele eden insanlar genellikle kendilerini arkadaşlarından, aile üyelerinden ve partnerlerinden ayırmakta zorluk çekerler ve bu da onların tüm zamanlarını, çabalarını ve enerjilerini kendi ihtiyaç ve arzularını göz ardı ederek başkalarını memnun etmeye harcamalarına neden olur. .

Bağımlı ilişkilerdeki bireyler kendilerine odaklandıkları için kendilerini suçlu hissederler çünkü tüm kimlikleri ve öz değer duyguları başkaları için bir şeyler yapmaya dayanmaktadır. Neyse ki, eğer bu size de benziyorsa, karşılıklı bağımlılık alışkanlıklarını nasıl kırabileceğinizin yolları var.

Karşılıklı bağımlılıktan kurtulmak bilinçli seçim ve çaba gerektirir çünkü çoğu durumda çocuklukta pekiştirilen davranışları unutmanızı ve yeni düşünme biçimleri ve tamamen yeni davranış kalıpları oluşturmanızı gerektirir.

Bu süreçte zorluk yaşıyorsanız, bağımlı olmayı bırakmayı öğrenmek için profesyonel müdahaleye başvurmanız gerekebilir.

Terapist veya psikolog gibi lisanslı bir ruh sağlığı uzmanı, karşılıklı bağımlılığa yol açan çocukluk sorunlarının üstesinden gelmenize ve kendiniz ve ilişkileriniz hakkında iddialı bir şekilde iletişim kurma ve farklı düşünme becerileri geliştirmenize yardımcı olabilir.

Similar Posts

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir