Bir İlişkide Yanlış İletişimle Mücadele İçin 7 İpucu

İletişim, bir ilişkinin en önemli parçalarından biri olmasa da biridir. Neyin nasıl söylendiği ilişkinin sağlıklı olmasında büyük rol oynuyor. En sağlıklı ilişkilerde bile anlaşmazlıklar olur . İki kişinin olaylara dair farklı deneyimleri ve bakış açıları vardır ve iletişim kurarken ve bunun hakkında konuşurken söylenenler çeviride kaybolabilir.

Yorumlar ileri geri yapılıyor, bir kişi gözle görülür derecede üzülüyor ve partneri “Sakin ol” diyor. Hararetli bir tartışmanın ortasında söylendiğinde kibriti yakıp benzin birikintisine düşürmek gibi olan iki küçük kelime. Genellikle işler oldukça hızlı bir şekilde tırmanır ve A kişisinin B kişisinin neden üzgün olduğunu anlaması zordur ve B kişisi bunun neden üzgün olduğunu tam olarak dile getiremez.

İşte olay şu. Bu sözlerin tek başına olumsuz ya da zararlı olması amaçlanmasa da bu bağlamda pek de olumlu olmayan bir etkisi vardır. Bunu bir tartışmanın ortasında söylemek çoğu zaman küçümseyici ve talep odaklı gelebilir; tıpkı çoğu kişinin bu senaryoda hiç de yararlı olmadığı konusunda hemfikir olabileceği “Kapa çeneni” demeye benzer. Peki bu konuda ne yapacaksınız?

A kişisiyseniz ve bunu genellikle söylediğinizi düşünüyorsanız, bunun nedeni genellikle partnerinizin yaşadığı üzüntüyü gördüğünüz ve önemsediğiniz için, rahatlık sağlamak ve yanlış iletişimin giderilmesi ve sorunun çözülmesi için alan bırakmak istemenizdir. Bir dahaki sefere şunu düşünün:

1)Derin bir nefes almak

Her zaman faydalıdır ve konuşmadan önce duygularınızı düzenleme fırsatı verir.

2) Anı anlatmak, empati kurmak ve konumunuzu belirtmek

Şöyle bir şey söylemeyi deneyin: “Üzüldüğünü görebiliyorum ve niyetim bu değildi. Ne demek istediğimi daha iyi açıklayayım.”

3) Ara vermek

Daha faydalı bir konuşma yapma olasılığını artırmak için konuşmayı erteler. Şöyle bir şey söyleyebilirsiniz: “Belki de şu an bu konuşmayı yapmak için en iyi zaman değildir. İkimizin de üzülmesini ya da tartışmasını istemiyorum. Bunun hakkında konuşabilir miyiz…?” Bununla ilgili anlaşma, belirli bir zamanı adlandırmanız gerektiğidir. Çözüm olmadan oyalanmasına izin vermeyin.

READ  Erkekler Neden Genç Kadınları Sever: Düşünmek İçin 11 Neden

B kişisiyseniz ve söylenmişse ve içinizde bir yangın çıktığını hissediyorsanız, şunları deneyin:

1)Derin bir nefes almak

Duygularınızı düzenlemenize yardımcı olur ve sizi daha sonra (kasıtsız da olsa) bazı kötü sözler söylemenin utancından kurtarır.

2) Empatiyi ifade edin

Şu anda zor olsa da, her zaman bir amacı vardır. “Kendimi üzgün hissediyorum ve beni daha iyi hissettirmeye çalıştığını biliyorum. Bir adım geri atalım ve yeniden başlayalım.” Bu senaryoya “ama” kelimesini dahil etmekten kaçının çünkü başarmaya çalıştığınız şeyi reddedersiniz ve sizi aynı ileri geri suçlama modeline geri döndürürsünüz.

3) Kendinize “Bu konuda neden kendimi üzüyorum?” diye sorun.

Bu ilginç bir soru çünkü odağı size, durumu ve söylenenleri nasıl yorumladığınıza çeviriyor. Konu ve hatta söylenen bazı şeyler üzücü olsa da, öfkeli olmak ve yanlış iletişimin savaşa dönüşmesi yerine, partnerinizle yaptığınız konuşmada hayal kırıklığı hissetmenizi kontrol edebilir ve hayal kırıklığınızın üstesinden gelebilirsiniz.

4) Partnerinizin konumunuzu anlamasına yardımcı olmak için kelimelerinizi kullanmak

“Bu olduğunda şu sonuca neden oluyor. [Boşluğu doldurunuz] nedeniyle bu konuda üzülüyorum. Şu durumlarda kendimi daha iyi/daha az üzgün/daha az stresli hissediyorum…” Tarafsız bir ses tonu kullanmaya çalışın ve partnerinizin bunun sizi nasıl etkilediğini ve neye ihtiyacınız olduğunu anlamasına yardımcı olmak için kasıtlı bir dil kullanın. Hiç kimse mükemmel değildir ve ilişkilerin zorlu anları vardır. İlişkinizde var olduğuna inandığınız güven ve ilgiden yararlanın, yargılama ve suçlama oyunundan uzak durun , derin nefes alın ve yeniden başlatma düğmesine ihtiyaç duyduğunuz kadar basın.

Similar Posts

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir