Bir Hız Treni İlişkisini Nasıl Düzelteceğinize İlişkin 15 İpucu

Hız treni ilişkisi, istikrarsız duyguları ve sizi tüketen sık sık kalp kırıklıklarını içerir. Hız treni ilişkisinden nasıl kurtulursunuz? Öğrenmek için okumaya devam edin.

Hayattan aldığımız keyif çoğu zaman insanlarla olan ilişkilerimizden kaynaklanır. Bir akrabamızla, arkadaşlarımızla ya da sevgilimizle hayat ancak bize nasıl davranıldığıyla anlamlı olabilir. Romantik bir ilişki birçok insanın doyum bulduğu bir ilişkidir. Kendini adamış, uyumlu ve birlikte olmaya hazır bireyleri içerir. 

Aslında bunun ortakları yakınlaştırması ve bağlarını güçlendirmesi gerekiyor. Ancak belirsiz hisleriniz ya da hüzünlü ve mutlu anlarınız varsa duygusal açıdan inişli çıkışlı bir ilişki yaşıyor olabilirsiniz. 

Bu ilişki kılavuzu size inişli çıkışlı bir ilişkinin anlamını, inişli çıkışlı inişlerin ardındaki psikolojiyi ve inişli çıkışlı bir ilişkinin nasıl tersine çevrileceğini gösterecek.

Hız treni ilişkisi nedir?

Duygusal inişli çıkışlı bir ilişki nedir? Bir hız treni ya da duygusal bir inişli çıkışlı ilişki iniş çıkışlarla ve hızlı, şiddetli değişimlerle doludur. 

Böyle bir ilişkide, bir dakika partnerinizle eğleniyor ve keyif alıyorken, bir sonraki saat agresif bir şekilde tartışıyorsunuz. Hız treni seksi de dahil olmak üzere bu olay döngüleri o kadar sık ​​​​oluyor ki, bunaltıcı oluyor.

Duygusal iniş çıkışlar yorucudur çünkü bazı şeyleri tahmin etmekte zorlanabilirsiniz. Herhangi bir günde işlerin nasıl olacağını bile söyleyemezsin. Belirli bir anın tadını çıkarıyor olabilirsiniz, ancak bunun yalnızca geçici olduğunu ve bir durumdan diğerine geçebileceğini unutmayın. Bu düşünce tarzı ruhunuzu üzebilir ve zayıflatabilir.

İnsanlar ilişkilerini drama veya sorunlarla dolu olarak tanımlamış olabilirler. Çoğu zaman inişli çıkışlı bir ilişkiyi temsil ederler. Bir sorun ortaya çıkmadan önce uzun bir mutluluk anına ve gönül rahatlığına sahip olmanız pek mümkün değildir.

Bazıları aşkın inişli çıkışlı bir trene benzediğini söylerken, duygusal bir inişli çıkışlı trenle aynı şey değil. Tipik bir aşk ilişkisi istikrarlıdır ve iniş ve çıkışlarla doludur. Bununla birlikte, çatışmaları çözmenin sağlıklı yollarıyla duygusal açıdan istikrarlıdırlar . Duygusal bir inişli çıkışlı iniş sizi kalp kırıklıklarından aşağı sürükler, sığ ve acı bir halde bırakır.

Duygusal iniş çıkışlara ne sebep olur?

Bilemeyeceğiniz çeşitli nedenlerden dolayı duygusal bir iniş çıkış yaşanır. Dürtüsel ve mantıksız kararlar, hızla değişen kararlar, yoğun öfke, dönen duygular, öfkeli ve gereksiz bağırışlarla karakterizedir.

Bir ilişkide, duygularınızın sizi alt etmesine izin verdiğinizde, duygular inişli çıkışlı bir yolculuk gibi hissedilebilir. Hayat belirsizliklerle dolu, ilişkiniz de öyle. Televizyonda izlediğiniz kadar mükemmel değil. İlişkinizin durumunu belirleyen şey bu konuda ne hissettiğinizdir. Olumsuz duygulara odaklandığınızda tepkiniz etkilenir.

Duygusal bir dalgalanmanın nedenlerinden bazıları şunlardır:

1. Terk edilme korkusu

Bir ilişkide duygusal iniş çıkışların en önemli nedenlerinden biri, birisinin ayrılmasına dair rahatsız edici bir korkudur. Dengesiz duygulara sahip kişiler ilişkilerinde güvensiz hale gelirler ve bunun sonucunda hayal bile olsa partnerlerinin onları terk etmemesi için çılgınca çaba gösterirler. Bazen sevdiklerini uzaklaştırırlar.

2. Aşırı Düşünmek

Aşırı düşünmek , bir şeyi yararlı olmaktan çok zararlı bir şekilde tekrar tekrar düşünme veya analiz etme eylemidir. Aşırı düşünen biri, gerçek olaylardan ziyade hayali fikirler hakkında da çok endişelenir. 

Sonuç olarak, bir şeylerin yolunda gitmeyebileceği endişesi ruh hallerini etkiler ve tepki vermelerine neden olur. İlişkisel yaşamın inişli çıkışlı bir süreç olduğunu kabul etmek, aşırı düşünmekten kaçınmanın en iyi yoludur.

3. Yoğun duygular

Aşırı duygular saatlerden günlere kadar ortaya çıkabilir. Aşırı düşünme, depresyon, umutsuzluk, kaygı, panik atak, öfke, saldırganlık ve kendine zarar verme ile intihar düşünceleri arasında bir ilerleme göstererek hızla dalgalanır.

4. Boşluk hissi

Duygusal iniş çıkışların bir diğer nedeni de huzursuzluk hissi olan yalnızlık ve can sıkıntısıdır. Ayrıca dengesiz duyguları olan insanlar kendilerini ait olmadıklarını veya bir amaç duygusundan yoksun olduklarını hissedebilirler.

READ  Bir İlişkide Mutluluğa İşaret Eden 15 Yeşil Bayrak

5. Amaç duygusunun eksikliği

Duygusal iniş çıkışları olan kişilerin çoğu zaman yön duygusu yoktur. Ayrıca hedefleri, ilkeleri ve değerleri istikrarsız görünebilir veya zamanla değişebilir. 

Örneğin, hızla kariyer değiştirdiklerini veya bir ilişkiden diğerine geçtiklerini görebilirsiniz. Ayrıca duygusal açıdan dengesiz bir kişi kendine güven ve özsaygıdan yoksundur . 

6. Sevdiklerinizle istikrarsız ilişkiler

Aile üyeleri ve arkadaşlar sıklıkla birbirlerini yaşam sorunlarından korurlar. Sevdiklerinizle hiçbir bağlantınız yoksa veya zayıf bir bağlantınız varsa, bu sonraki ilişkinizi etkileyecektir. Öfke, saldırganlık ve değersizleştirme, diğer insanlarla ilişkilerinize hakim olacaktır.

Hız treni ilişkisini nasıl tersine çevireceğinize dair 15 ipucu

Hız treni ilişkisini nasıl tersine çevirebileceğinize dair deneyebileceğiniz bazı en yararlı ipuçlarını burada bulabilirsiniz.

1. Sabırlı olun

Duyguların iniş çıkışlarıyla ideal olarak başa çıkmanın bir yolu, derin bir nefes almak ve sabırlı olmaktır. İlişkisel yaşamın iyi ve kötü anlarla dolu bir inişli çıkışlı süreç olduğunu kabul etmek, bazı şeyleri daha iyi anlamanıza yardımcı olacaktır. 

Ayrıca, sizin ve partnerinizin farklı geçmişlere, deneyimlere ve yetiştirilme tarzına sahip olduğunuzu anlayın. Böylelikle sorunlara farklı tepkiler vereceksiniz, bu da kimsenin kendisini daha az geçerli hissetmesine neden olmaz.

2. Açık fikirli kalın

Sorunlar ortaya çıktığında zihninizi partnerinize kapatmak ve onları görmezden gelmek kolaydır. Ancak bundan daha iyi çözümler de var. Bunun yerine dikkatli olun ve duygularınızın kaynağı hakkında kendinize danışın. Nereden geliyor ve neden? 

Ayrıca, çatışmalar ortaya çıktığında sakinleşmek için yürüyüşe çıkabilir, ardından partnerinizle buluşarak bakış açınızı açıklayabilirsiniz. Unutmayın, ikiniz de farklısınız ve olaylara farklı bakıyorsunuz. Amaç, partnerinizin duygularınızı ve bakış açınızı anlamasını sağlamaktır.

3. Farkındalık pratiği yapın

Sürekli olarak hayatın sorunlarıyla uğraşmak duygularınızı olumsuz etkileyebilir. Neyse ki, bir çıkış yolu farkındalıktır. Farkındalık, duygularınızın ve hislerinizin bilincinde kalmanıza yardımcı olur. Daha bilinçli hale gelirsiniz ve şimdiki zamana dikkat edersiniz. 

Bu durum düşüncelerinizi ve duygularınızı yargılamadan gözlemlemeyi anlatır. Onları iyi ya da kötü olarak etiketlemeden, geldikleri gibi kabul edersiniz. Neden düşündüğünüz gibi hissettiğinizi bildiğiniz zaman, onlarla geldikleri anda mücadele etmeniz daha iyi olur.

4. Harekete geçmeden önce düşünün

Bir tartışmanın veya anlaşmazlığın hararetiyle hareket etmek zorunda kaldığınızda, duraklayın, incinme hissinden kaynaklanan öfke, tedbiri havaya kaldırmanıza ve mantıksız davranmanıza neden olabilir. Bunun yerine derin bir nefes alın ve sakinleşin. Partnerinizle buluşmadan önce sakinleşmek için oradan uzaklaşmanız faydalı olabilir. 

Bu mola olaylara farklı bir açıdan bakmanıza yardımcı olabilir ve kararınızı yeniden değerlendirmeniz için size zaman tanıyabilir. Aceleci kararların sonu çoğu zaman iyi sonuçlanmaz. Hasarın farkına vardığınızda durumu düzeltmek için çok geç olabilir.

5. İlişkinizi başkalarıyla karşılaştırmayın

Hepimiz hiçbir çekincenin olmadığı mükemmel bir ilişki hayal ettik. Ancak ilişkinizle ilgili yapabileceğiniz yanlış bir hamle, başkalarının ortaklığını kendi ortaklığınızı ölçmek için bir ölçü olarak kullanmaktır. Her ilişki iniş ve çıkışlarıyla benzersizdir. 

Size ne kadar kusursuz görünürse görünsün, başka birinin ilişkisinin de sorunları vardır. Yalnız değilsiniz! Başkalarının ortaklıklarında nelerle uğraştıklarını asla bilemezsiniz. Bu nedenle, kendi gerçekliğinizi yargılamaktan veya onların gerçekliğiyle karşılaştırmaktan kaçınmak daha iyidir.

6. Duygusal inişli çıkışlı ilişkinizin nedenlerini belirleyin

Artık kendinizle birebir görüşme zamanı. Kendinize aşağıdaki soruları sormanız yardımcı olabilir:

  • Neden böyle hissediyorsun?
  • Bu dengesiz duygular ne zaman başladı?
  • Hep böyle miydin? Eğer hayırsa. 
  • İşler ne zaman değişti?
  • Değiştiğiniz sırada yanınızda kim vardı?
  • Geçmişimde bu duygusal iniş çıkışlara neden olan bir şey mi var?
READ  Hayranlık Bir İlişkinin Önemli Bir Parçasıdır

Bu sorular olayları net bir şekilde görmenize ve konunun kökenine inmenize yardımcı olabilir. Duygusal iniş çıkışlar genellikle olumsuz çocukluk deneyimlerinden (ACE) kaynaklanır. Diğer nedenler arasında öfke, stres ve kaygı yer alır. 

Bu nedenle, yetiştirilme tarzınızı ve geçmişinizi daha derinlemesine araştırmalısınız. Ayrıca partnerinizin tarafını da dinlemek için onunla konuşmanız gerekebilir.

7. Partnerinizle konuşun

Partnerinizle ilişkinizdeki duyguların iniş çıkışlarının olası nedenini tartışmanın yanı sıra, bire bir görüşme yapmalısınız. Bu sefer sağlıksız bir şekilde yapılan kasıtlı bir iletişim olsun. Aşk inişli çıkışlı bir tren gibidir ama çoğu ilişki bu şekilde başlamaz. 

Başlangıç ​​genellikle heyecanlıdır ve mutlu anlarla doludur. Peki sizin durumunuzda ne değişti? Neden vakaların tekrarı var? Ne zaman başladı? Bu konuşma, sorunu analiz etmenize ve makul bir çözümü birlikte haritalamanıza yardımcı olacaktır.

8. Duygularınızı kabul etmeyi öğrenin

Hız trenlerinin ardındaki psikoloji onları hissedebilmenizdir; onlar tam oradalar. Yani onlardan kaçmak için yapabileceğiniz çok az şey var. Ancak bunları kabul ederek durumu hafifletebilirsiniz. 

Hoşunuza gitmese bile, başınıza gelen her şeyi hissedin. Sonra onları iyi veya kötü diye yargılamadan alın. Unutmayın, bu duyguyu yaşayacak bir insansınız. Ve bu aşırı tepki verdiğiniz anlamına gelmez.

9. Duygularınızı açıkça ifade edin

Tekrar ediyorum, hız trenlerinin ardındaki psikoloji, duyguların üzerinize çok hızlı gelmesidir. Birçok şeyi aynı anda düşünürsünüz ve birine odaklanmak zorlaşır. Dolayısıyla bu durumda en iyi seçeneğiniz daha iyi iletişim kurmaktır. 

Her seferinde bir duyguya odaklanın ve bunu partnerinize açıkça anlatın. Yalnız kaldığınızda partnerinizin karşınızda olduğunu ve onunla konuştuğunu hayal edin. Daha sonra, onları gerçek hayatta gördüğünüzde, lafı uzatmadan aynısını yapın.

10. Bağışla

Gergin bir durumda en kolay tepki, öfkelenip aceleci davranmaktır. Öfke o kadar bunaltıcı olabilir ki olaylardaki iyiliği görmenizi engeller. Ancak partnerinizi affetmek en iyisidir. 

Bir ilişkide affetmek, her insanın öğrenmesi gereken önemli bir beceridir. Partnerinizle yeniden bağlantı kurmanıza yardımcı olur ve size ilişkiyi geliştirme gücü verir. Ayrıca sizi, durumların etkisi altında kalmayan veya kontrol edilmeyen, duygusal açıdan olgun bir kişi yapar. Ayrıca mümkün olduğunca çabuk ilerlemenize yardımcı olur.

11. İlişkinizi hedeflerinizle uyumlu hale getirin

Partnerinizle yaptığınız tartışma sırasında sizin ve partnerinizin farklı olduğunuzu fark etmiş olabilirsiniz. Bu sorun olmasa da, geniş bir boşluk gelecekte daha önemli sorunlarla karşılaşacağınızın göstergesi olabilir. 

En başarılı ilişkiler aynı şeyi isteyen ortakları içerir. Sizin ve partnerinizin hedefleri farklıysa daha sonra sorun yaşayabilirsiniz. Sonuç olarak, kızgınlığa, öfkeye ve hayal kırıklığına yol açabilir.

12. Çok fazla beklentiniz olmasın

Mükemmel değilsiniz ve aynı şey partneriniz için de geçerli. Geçmişteki deneyim ne olursa olsun, partnerinizi bazı gerçekçi olmayan ölçümlere bağlamaktan kaçınmak ve ondan buna göre hareket etmesini beklemek en iyisidir. 

Bir şeyleri kontrol edebileceğinizi düşündüğünüzde hayat tatsız bir hal alabilir. Bunun yerine olasılıklara ve değişime açık olun ve beklenmeyene yer açın. Buna karşılık hayal kırıklığı veya tatminsizlik hissini sınırlar.

13. Sağlıklı bir ilişki kurun 

İlişkiniz için hedeflerinizi vurguladıktan sonra sıra sağlıklı bir birlikteliğe odaklanmaya gelir. Sağlıklı bir ilişki duygusal olarak istikrarlıdır ve sürekli ve amaçlı iletişime açıktır. Sorunları var, ancak ilgili kişiler genellikle bunları aşmanın bir yolunu buluyor.

14. Kendinize iyi bakın

Öz bakım, özsaygınızı ve özgüveninizi geliştirmenin en iyi yoludur. Kendinize dikkat etmenin kişinin ruh halini iyileştirdiği kanıtlanmıştır. Bir geziye çıkın ve keyfinize bakın. Elinizdeki küçük şeylerle kendinizi alışverişe çıkarın. Bazı arzuların tadını çıkarın ve yeni bir yere gidin. Olayları daha iyi görmenize ve zihninizi temizlemenize yardımcı olur.

15. İlişki danışmanlığını düşünün

Yardım istemek korkaklık değildir. Bunun yerine gücü gösterir. Çalışması için her şeyi denemiş gibi göründüğünüzde, ancak sonuçsuz kaldığında, ilişki danışmanlığına gitmek en iyisidir . Bir terapist veya evlilik danışmanı, ilişkinizdeki sorunları vurgulamanıza ve analiz etmenize yardımcı olabilir. Onlara da uygun ve kanıtlanmış çözümler sunuyorlar.

READ  İlişkilerde Karşılıklılığın Önemi ve Nasıl Uygulanır?

Hız treni ilişkisiyle başa çıkmanın 10 yolu

Hız treni ilişkisinde kalmak için ayrılmaktan daha fazla neden bulursanız, başa çıkmanın yollarını düşünmek en iyisidir. Bu adım, partnerinize karşı hislerinizden ödün vermeden durumla daha iyi başa çıkmanıza yardımcı olacaktır. İşte buradalar:

1. İlişkinizdeki iyi şeyleri vurgulayın

Bazen iyi deneyimleri ihmal ederken kötü deneyimlere odaklanmak kolaydır. Ancak bu sizi boş ve üzgün bırakır. Bunun yerine ilişkinizin sizi mutlu ettiği tüm yönleri vurgulayın. 

Hem nasıl başladığınızı, hem de yaptığınız faaliyetleri hatırlayın. Bu, ruh halinizi iyileştirecek ve hatta bilinçli bir karar vermenize yardımcı olacaktır.

2. Partnerinizin iyi yönlerine odaklanın

Partnerinizin sizi mutlu ettiği tüm zamanları düşünün. Gerçek şu ki o kişi hâlâ oradadır. İhtiyacınız olan tek şey o kısmı uyandırmanın bir yolunu bulmak.

3. Partnerinizi mutlu edin

Duygusal iniş çıkışların anlamını anlamak, bazen partnerinizin mutlu olmak istediğini görmenize yardımcı olacaktır. Bu yüzden lütfen bir değişiklik olsun diye onların ruh hallerini yükseltecek bir şeyler yapın. Onları yeni bir aktivite denemeye, daha karanlık bir tarih planlamaya veya keyif aldıkları bir aktiviteye katılmaya teşvik edebilirsiniz.

4. Kendiniz üzerinde çalışın 

Öz değerlendirme, ilişkinizde sürekli çatışmalar yaşadığınızda ihtiyacınız olan en iyi aynadır. Partneriniz sadece bağırıp çağırıyor mu, yoksa söylediklerinde doğruluk payı var mı? Partnerinizi etiketlemeden önce bir şeyi doğru yapıp yapmadığınızı görün. Sonuçta kimse mükemmel değil.

5. Bakış açılarını anlayın

Kendinizi partnerinizin yerine koyarak sorunlara yaklaşımınızı değiştirin. Olaylara onların bakış açısından bakın. Bir şeyleri ihmal ettiğinizden şikayet ediyorlarsa, neden böyle hissettiklerini kendinize sorun.

6. Olacakları kabul edin

İlişkisel yaşamın inişli çıkışlı bir süreç olduğunu kabul etmek, ilişkinizdeki şeylerin diğerlerinden farklı olmadığını anlamanıza yardımcı olacaktır. Farklı olduğunuz için partnerinizle her zaman aynı fikirde olmayacaksınız. Bunları kabullenip birlikte çözüm aramanın en güzel yolu.

7. Çözümlere odaklanın

Sorunların üzerinde durmak zaman kaybıdır. Bunun yerine, mevcut soruna çözüm aramaya odaklanın.

8. Partnerinize saldırmayın

Durum ne kadar hararetli olursa olsun partnerinize duygusal veya fiziksel olarak saldırmayın. Kırıcı sözler zihninizde yaralar açarken, fiziksel yaralanmaları unutmak zor olabilir. Aynı zamanda sağlıksızdır.

9. Sık sık dışarı çıkın

Eğer sürekli olarak inişli çıkışlı duygular yaşıyorsanız, sık sık dışarı çıkmak yardımcı olabilir. Etkinliklere katılmak veya arkadaşlarınızı ziyaret etmek ruh halinizi hafifletebilir ve başka şeylere odaklanmanıza yardımcı olabilir. Aynı zamanda temiz bir nefes ve yeni bir düşünce getiriyor.

10. Kendinizi sevin

Partnerinizi sevmeye odaklanırken kendinizi ihmal etmeyin. Kendinizi sevmek daha iyi kararlar vermenize yardımcı olur. Yalnızca işler yolunda gitmediğinde uğraşmak zorunda kalacaksın.

SSS

Hız treni ilişkisinin nasıl tersine çevrileceğine ilişkin sık sorulan bazı soruları burada bulabilirsiniz.

Hız treni ilişkisi iyi midir?

Hız trenindeki bir ilişki; bağlantı, yakınlık, kopukluk, kötü anlar ve kalp kırıklıklarıyla dolu, kesintisiz yüksek duygulara sahiptir. Bu nedenle zihinsel olarak sağlıksızdır.

Aşk duygusal bir inişli çıkışlı bir süreç midir?

Bazen aşk hız trenine benzer. İyi ve kötü anlarla doludur, ancak partner bununla başa çıkmayı öğrenir.

Götürmek

Hız treni ilişkisi, dönen duygularla ve istikrarsız duygu ve düşüncelerle doludur. Yorucu ve yorucu. Ancak duygusal iniş çıkışları tersine çevirmenin yolları var. 

Bu ilişki kılavuzundaki ipuçlarını takip ederek duygularınızı daha iyi anlayacaksınız. Daha fazla inişli çıkışlı ilişki tavsiyesine ihtiyacınız varsa, ilişki danışmanlığına gitmeyi düşünün.

Similar Posts

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir