Bağımlı Bir İlişkiyi Düzeltmek İçin 10 Sağlıklı Adım

Partnerinizin sizi fiziksel, zihinsel ve duygusal olarak desteklemesine izin vermek sağlıklı bir ilişkinin işareti olsa da, kendimizi destekleme yeteneğimizden koptuğumuzda ve karşılıklı bağımlılığın üstesinden gelmek için çabaladığımızda durum hızla sağlıksız bir hal alır.

Bağımlı bir ilişki, sağlıksız muhtaçlık ve yapışkanlık anlamına gelir.

Bir aşk bağının hayatta kalması ve gelişmesi için, karşılıklı bağımlı bir ilişkiyi değiştirmek, kendi ihtiyaçlarınızı ve öz değer duygunuzu altüst etmeyi bırakmak ve partnerinizle yeniden dengeye oturmak çok önemlidir.

Bağlanmayı ve bağlantıyı teşvik eden aynı kalıplar, abartıldığında, ilişkimizde duygusal olarak rehin olmamıza da yol açar.

İşte o zaman kişi bir ilişkide karşılıklı bağımlılık için yardım aramaya ve bağımlı bir ilişkinin döngüsünü kırmaya başlar.

İlişkilerde karşılıklı bağımlılık konusunda uzmanlara göre , bir ilişkiyi karşılıklı bağımlılıktan kurtarmak zorlu bir süreç haline geliyor, sanki tedavi edilmezse zamanla daha da kötüleşiyor.

“Karşılıklı bağımlılığın üstesinden nasıl gelinir?” sorularıyla boğuşmak durumunda kalıyoruz, karşılıklı bağımlılık yardımı sunan farklı yollar arıyoruz, böylece karşılıklı bağımlı bir ilişkiyi değiştirebilir ve kendimizi gözden kaçırmayız.

İki hayatın harmanlanması sürecinde, bunun nasıl sonuçlanacağına dair sözlü ve sözlü olmayan anlaşmalar vardır ve siz farkına bile varmadan, iki kişi tarafından desteklenen bir hayat gibi görünebilir.

Kendinizi bu karşılıklı bağımlılık kalıplarının içinde bulduysanız, sağlıklı sınırları yeniden oluşturmanın ve bağımlı bir ilişkiyi düzeltmenin on yolunu burada bulabilirsiniz.

İlişkilerde karşılıklı bağımlılığın üstesinden gelmek için 10 ipucu

1. Niyetinizi sorgulayın

Karşılıklı bağımlılık kalıpları içinde, genellikle ilişki içinde karar vermede yolumuzu kaybettiğimiz bir durumdur . Niyetinizin sizin yararınıza mı yoksa partnerinizin yararına mı olduğunu kendinize sorun.

Kendimizi sürekli olarak partnerimizin istek ve ihtiyaçlarını kendimizin önüne koyarken bulduğumuzda , kendimizi ihmal etmeye ve partnerimize karşı kırgınlık yaratmaya daha yatkın hale geliriz.

READ  Evliliğinizi Neden ve Ne Zaman Bitirmek Doğru Karardır

Davranışlarımızın ardındaki niyeti anlamak, partnerimizin algılanan duygularına tepki vermek yerine, bize güç veren bir yerden hareket etme şansı verir.

2. Kendi duygularınızı tanımlamayı öğrenin

Karşılıklı bağımlılıktaki en yaygın dinamiklerden biri partnerimizin duygularıyla aşırı özdeşleşmek, kendi duygularımızla ise yetersiz özdeşleşmektir . Duygular zengin bilgi ve rehberlik sağlar.

Dolayısıyla partnerimizin duygularına sürekli olarak daha fazla dikkat edersek, kendi duygularımızdan bağımsız olarak, büyük ihtimalle onlara daha hizmetkar ve özenli davranırız.

Kendi duygularımızı ne kadar çok tanımlayabilirsek, kendi ihtiyaçlarımızla o kadar ilgilenmeye başlayabilir ve karşılıklı bağımlı bir ilişkiyi düzeltebiliriz.

3. Yalnız vakit geçirmeye çalışın

Kendi rahatsızlığımızı ve duygularımızı yönetmenin bir yolu olarak diğer insanları kullanmaya başladığımızda karşılıklı bağımlılık kalıpları gelişmeye başlar.

Duygularımızı tanımlamak için sadece sessiz zamana ve alana ihtiyacımız yok, aynı zamanda kendimize ve duygularımıza bakabileceğimize dair güveni geliştirmek için yalnız geçirilen zaman da gereklidir.

Her ilişkide olduğu gibi güven de zamanla oluşur ve kendimizle olan ilişkimiz de bundan farklı değildir. İlişkinizin dışında kendinizi tanımak için kendinize zaman tanıyın.

4. Rahatsızlığın üzerine eğilin

İnsanlar olarak acı ve rahatsızlıktan kaçınmaya programlıyız ve bu da bizi oldukça yaratıcı kaçış modellerine yönlendiriyor.

Ancak insanlar acıdan kaçınmak için tasarlanmış olsa da, insan deneyimi acıyı da içerecek şekilde programlanmıştır.

Karşılıklı bağımlılık söz konusu olduğunda, partnerimize aşırı odaklanarak ve onunla ilgilenerek, tuhaf ve rahatsız edici durumlardan kaçınarak kendi deneyimimizi kontrol etmeye çalışabiliriz .

Eski atasözü, “sen iyiysen, ben de iyiyim.”

Rahatsız edici durumlarla başa çıkma kapasitesine ve yeteneğine sahip olduğumuzu öğrenene kadar kendimizi bu kaçınma kalıplarının içinde bulmaya devam edeceğiz.

5. Karar verme alıştırması yapın

Bir ilişkide kendimizden parçalarımızı kaybettiğimizde istek ve ihtiyaçlarımızı dile getirme yeteneğimizi de kaybederiz.

READ  İyi Bir Kadını Kaybettiğinizin 27 İşareti ve Bununla Nasıl Başa Çıkabilirsiniz?

Karar verme konusunda kendinize pratik yapma şansı tanıyın.

  • Akşam yemeği için gitmek istediğiniz restoranın adını söyleyin.
  • En son davete “hayır” deyin.

Kendinize bu tür kararlar verme şansı verdiğinizde, kendiniz hakkında daha fazla farkındalık kazanacak ve sesinizi kullanma yeteneğinize daha fazla güveneceksiniz.

6. Yüzleşmeye yer bırakın

Karşılıklı bağımlılık kalıpları içinde yüzleşmeyi önlemek için bir uyum teması vardır. Rahatsız edici olabilecek bir anlaşmazlığa girmekten kaçınmak için partnerimizin düşüncelerine aşırı derecede razı olabiliriz.

Bu sadece sağlıksız olmakla kalmaz, aynı zamanda inanılmaz derecede gerçekçi olmayabilir.

Bir ilişkide iki kişinin bir araya gelmesi durumunda görüş farklılıkları olması kaçınılmazdır.

Kendinize aynı fikirde olmama izni vermek, partnerinizin sizi tanımasına olanak tanır ve ilişkinize nasıl iletişim kuracağını öğrenme fırsatı verir .

Yüzleşme, her ne kadar hoş olmasa da, ilişkileri sağlıklı tutmanın önemli bir yönüdür.

7. Yardım isteyin

Karşılıklı bağımlılık kalıpları çoğu zaman başkalarına aşırı güvenme gibi görünse de, iddialı destek talepleri nadiren duyulur.

Karşılıklı bağımlılık , ihtiyaçlarımızı veya arzularımızı kasıtlı olarak dile getirmeden, partnerlerimizi belirli bir şekilde davranmaya yönlendirdiğimizde ortaya çıkar . Ancak bu, kötü niyetli bir niyetten değil, daha çok istenen sonucu kolaylaştırma ihtiyacından kaynaklanmaktadır.

Karşılıklı bağımlılığı körükleyen bu pasif iletişim kalıbını kırmak için öncelikle yardım istemeyi öğrenmeliyiz.

İhtiyaç duyduğunuz kadar küçük başlayın; destek taleplerini açıkça duyurma alışkanlığını geliştirmek için belki de sevdiğiniz kişiden size bir mendil vermesini isteyin.

8. “Hayır” demeyi öğrenin

Reddedilme korkusu, karşılıklı bağımlılık kalıplarının altında yatan en yaygın korkulardan biridir.

Bağımlı bir ilişkide reddedilmekten korkarak, bir ilişkide değeri korumak için belirli bir rol oynamamız gerektiğine dair bir anlatı geliştirebiliriz. Bu da bizi, kendi ihtiyaçlarımız ne olursa olsun, o rolü sürdürmek için “evet” deme kalıbına sokuyor.

READ  Rekabetçi Bir İlişki İçinde Olduğunuzun 20 İşareti

Bir ilişkide “hayır” demek zorsa, o zaman “evet” cevabı her zaman zayıflayacaktır.

Sağlıklı sınırlar koymak, bir ilişkideki rolümüzün genişletilmesini gerektirir.

9. Kendinizi sevdiğiniz birinin gözünden gözlemleyin

Yaşadığınız ilişkide en yakın arkadaşınız, çocuğunuz ya da sevdiğiniz kişi olsaydı nasıl hissederdiniz?

Bu soru genellikle ilişkinizde artık size hizmet etmeyen kalıplara ilişkin harika bir fikir verir.

Değer verdiğiniz birinin bir ilişkide sizin rolünüzü üstlenmesinden nefret ediyorsanız, sizi bu rolü oynamaya iten şey nedir?

  • Sevdiğiniz kişi için ne umuyorsunuz?
  • Bunu kendiniz bulmak için nasıl çalışabilirsiniz?

Değer verdiğiniz kişilerle aynı şeyi kendiniz için de beklemenize izin verin.

10. Sesinizi bulun

İlişkilerde nadiren gerçek bir elli/elli ayrımı olur, ancak eşlerden birinin ilişkide sürekli olarak daha az yer kabul etmesi karşılıklı bağımlılık kalıplarını körükler .

İlişkide kendinize ne kadar çok yer kaplarsanız, sesinizi kullanma ve kendi ihtiyaçlarınızı savunma konusunda kendinize o kadar çok izin vermiş olursunuz.

Partnerinizin sesinizi duyurarak sizi daha iyi tanımasına fırsat verin. Bağımlı ilişkilerin aksine, sağlıklı ilişkiler her iki ortağa da yer sağlayacak kadar esnektir.

Similar Posts

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir